Пісочна терапія як засіб діагностики та корекції в роботі з дітьми, батьками та педагогами
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
Часто руки самі знають, як розплутати те, над чим безрезультатно б'ється розум Карл Юнг Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
Один із різновидів арт-терапії, який базується на теорії К.Юнга про те, що кожен предмет зовнішнього світу викликає який–небудь символ в глибині несвідомого. Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
Карл Густав Юнг Дора Калфф Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
не змінювати й не переробляти дитину, не вчити її якихось спеціальних поведінкових навичок, а дати можливість бути собою. Процес «гри в пісок» вивільняє заблоковану енергію й «активізує можливості самозцілення, закладені в людській психіці». Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
проживання негативного емоційного досвіду в процесі творчого самовираження; програвання психотравмуючих ситуацій на символічному рівні; зміна відношення до себе, до свого минулого, теперішнього і майбутнього, до значимих подій; зміцнення (пробудження) довіри до світу, розвиток нових відкритих, продуктивних відношень зі світом. З допомогою гри і піску люди проникають до глибин своєї свідомості. Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
простота маніпуляцій; можливість винаходу нових форм; короткочасність існування створених образів Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
психосоматичні захворювання; складнощі у взаєминах з дорослими і однолітками; складнощі, пов'язані зі змінами в сімейній та соціальній ситуаціях; розлади настрою; підвищена тривожність, страхи; різні форми порушень поведінки. Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
алергія на пил та пісок; пошкодження покрову шкіри на руках; негативна психологічна установка по відношенню до піску Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
І грові методи можуть застосовуватися: - з метою діагностики; - з метою надання первинної психологічної допомоги; - під час короткочасної психотерапії; - під час тривалої психотерапевтичної дії Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
приєднання до відвідувача; щира зацікавленість та заінтригованість сюжетним малюнком; суворе дотримання професійної та загальнолюдської етики Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
1. Демонстрація пісочниці 2. Демонстрація фігурок 3. Ознайомлення з правилами роботи в піску 4. Побудова картини 5. Обговорення картини Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
Індивідуальна реєстраційна форма ПІБ _________________________ Пісочниця №______ Пісок (сухий, вологий) ________ Дата __________________________ Час _________________ № Об’єкти Вербальні і невербальні реакції Реакції психолога Карта 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
Фігурки, які потрапили в лівий верхній кут, символізують процеси, пов'язані зі спогадами про минуле або з думками про дім, матір чи іншу значущу жінку. Фігурки, що знаходяться в центральній верхній частині, можуть відображати те, про що в даний момент думає, фантазує клієнт. У правий верхній кут, як правило, потрапляють фігурки, що відображають мрії, плани на майбутнє, думки про взаємодію в соціумі: від дитячого садка, школи до роботи. Взаємодія з батьком, іншими значущими чоловіками. Фігурки, поміщені в центральну ліву частину, можуть символізувати про минулі емоційні переживання, пов'язані з домом, матір'ю, значущою жінкою. У центрі зосереджуються найважливіші фігурки, які описують, з одного боку, актуальний емоційний стан, з іншого боку - ціннісні прагнення, щось значиме. Неважливо, усвідомлене це чи ні. Фігурки в правій центральній частині відображають прагнення, бажання автора пісочної картини, пов'язані з батьком. Фігурки, розташовані в лівому нижньому куті, можуть відображати якісь події, в минулому пов'язані з домівкою, матір'ю, значущою жінкою. У нижній центральній частині знаходяться фігурки, що відображають, як правило, дії, які реалізуються в даний момент. Фігурки, що потрапили в праву нижню частину, символізують якісь події, які можливі в майбутньому, дії по відношенню до соціального оточення з батьком або значущими чоловічими фігурами. Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
Хаос Боротьба Розв'язання конфлікту Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
- розкрити індивідуальність людини; - розв’язати її психологічні проблеми; - розвинути здатність усвідомлювати свої бажання і знаходити можливості їх реалізації; - відчути свободу, не боятися щось змінювати, будувати нове і ламати старе Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА: 1. Вебер М., Ремен Р. Работа с песочницей // Психосинтез и другие интегративные техники психотерапии / Под ред. А.А.Бадхена, В.Е.Кагана. - М.: Смысл, 1997. 2. Грабенко Т.М., Зинкевич-Евстигнеева Т.Д., Практикум по песочной терапии, СПб, Речь, 2002. 3. Грабенко Т.М., Зинкевич-Евстигнеева Т.Д., Чудеса на песке." Песочная игротерапия. Методическое пособие для педагогов, психологов, родителей., С-Петербург, 1998. 4. Зинкевич-Евстигнеева Т.Д., Путь к волшебству. СПб, 1998. 5. Эль Г., Человек, играющий в песок. Динамическая песочная терапия., СПб, Речь, 2007. 6. Копытин А. И., Теория и практика арт-терапии — СПб.: Питер, 2002. — 368 с. 7. Родина А. М. Работа с песочницей // Кораблина Е.П., Акиндинова И.А., Баканова А.А., Родина А. М. Искусство исцеления души: Этюды о психологической помощи: Пособие для практических психологов. - СПб., 2001. 8. Сакович Н. А., Технология игры в песок. Игры на мосту. — СПб.: Речь, 2006. — 176 с. 9. Стебенева Н., Город на песке (по материалам сайта) 10. Штейнхардт Л., Юнгианская песочная психотерапия. — СПб.: Питер, 2001. — 320 с. Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
Презентацію підготувала практичний психолог Бородянського дошкільного навчального закладу (ясел-садка комбінованого типу) №10 “Казка” Халюк Лариса Михайлівна Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
ДЯКУЮ ЗА УВАГУ! Жагрова Светлана Николаевна, МОУ СОШ №2 п. Екатериновка Саратовской области; E-mail: se397@yandex.ru
Схожі презентації
Категорії