Емоції
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
План : Поняття про емоції і почуття. Відмінності між емоціями і почуттями. 3. Види емоційних станів: настрій, стрес, афект, пристрасть. 4. Практична робота.
ЕМОЦІЇ Емоції - реакції людей і тварин на впливи внутрішніх та зовнішніх подразників, що мають яскраво виражене суб'єктивне забарвлення. У процесі філогенетичного розвитку емоції стали для людини, по суті, першою «мовою», якою вона почала користуватись у спілкуванні з собі подібними.
Емоції є одним із головних механізмів регуляції психічної діяльності й поведінки суб'єкта, спрямованих на задоволення актуальних (вітальних) потреб. Звичайно при задоволенні потреб людина зазнає позитивні емоції і, навпаки, у разі неможливості отримати бажане – негативні.
ПОЧУТТЯ Почуття - відображення у свідомості людини її суб'єктивного ставлення до дійсності при задоволенні або незадоволенні вищих потреб. Почуття формуються під час суспільного розвитку людини та змінюються залежно від конкретних соціальних умов.
ПОЧУТТЯ вони породжуються цією дійсністю; по-друге, вони завжди мають свій об'єкт, який їх викликає (предмети, явища природи, вчинки людей, їх взаємовідносини, суспільні події тощо); по-третє, почуття людини мають особистісний характер: у них відображається значущість предметів і явищ для людини в конкретній ситуації.
Емоції й почуття розрізняють за походженням: 1. Емоції первинні, почуття вторинні. 2. Емоції елементарні психічні явища, почуття - складні. 3. Емоції тісно пов'язані з інстинктивною, безумовно-рефлекторною підкорковою діяльністю головного мозку, почуття - кіркові утворення.
Емоції й почуття розрізняють за походженням: 4. Емоції притаманні людині і тварині, почуття - лише людині. 5. Емоції регулюють відносини людини із середовищем, почуття - її стосунки як особистості з іншими людьми.
Види емоційних станів: Настрій - загальний емоційний стан, який впливає протягом певного часу на поведінку людини. Настрій може бути різноманітним: радісним або сумним, веселим або пригніченим, спокійним або дратівливим. Настрій є емоційною реакцією не на безпосередні наслідки тих або інших подій, а на їх значення для життя людини в контексті її загальних життєвих планів, інтересів й очікувань.
Види емоційних станів: Стрес - стан, що характеризується максимальною мобілізацією всіх сил, напругою. Чинник, який викликає стан стресу, називається стресором. Розрізняють фізіологічні стресори (надмірне фізіологічне навантаження, висока або низька °, фізичні травми, інфекції, больові відчуття тощо) і психологічні стресори (загроза, небезпека, образа, інформаційне перевантаження і т. п.).
Види емоційних станів: Афект - короткочасний, швидкоплинний емоційний спалах, що характеризується змінами у свідомості, порушенням вольового контролю. Будь-яке почуття може переживатися в афективній формі (захоплення, гнів, лють, релігійний екстаз та ін.). Афект виникає раптово у вигляді спалаху. При цьому змінюються увага й сприймання. Людина втримує в полі уваги тільки ті об'єкти, які пов'язані з переживанням. Усе інше усвідомлюється недостатньо, що є однією з причин практичної некерованості цим станом.
Види емоційних станів: Пристрасть— сильні й тривалі емоції, що на певний час забарвлюють життя індивіда, істотно позначаються на спрямованості й динаміці його діяльності. Це виразний сигнал особистісного смислу предмета його потреби — мотиву, від якого залежить життя. Пристрасть виявляється у зосередженості індивіда на якомусь предметі. Переживаючи пристрасть, людина страждає, стає пасивною істотою; вона начебто перебуває під владою якоїсь сили, хоча ця сила й виходить від неї.
Практична робота Тема: “Діагностика стресостійкості.” Мета : Провести діагностику стресостійкості за методикою“Як ви реагуєте на стресові ситуації?”
Питання для самоконтролю: Що таке емоції ? А почуття? Які між ними відмінності? 3. Назвіть види емоційних станів. 4.Що таке :настрій, стрес, афект, пристрасть?
Рекомендована література: 1. Загальна психологія: Навч. посібник О. Скрипченко, Л. Долинська та ін. – К.: “А.П.Н.”, 1999. 2. Ільїна Н.М. Загальна психологія в екзаменаційних питаннях і відповідях: навчальний посібник / Н.М.Ільїна.- Суми : ВТД “Університетська книга”, 2009. 3. Тернопільська В.І. Психологія для старшокласників (від самопізнання до соціальної відповідальності): Навчальний посібник / За ред. проф. М.В. Левківського. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. 4. Цимбалюк І.М. Психологія: Навч. посіб. – 2-ге вид-ня: випр. і доп. – К.: ВД “Професіонал”, 2006.
Схожі презентації
Категорії