Емоції і почуття
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема: Емоції і почуття План Поняття про емоції і почуття. Фізіологічні основи емоцій і почуттів. Види емоцій. Вищі почуття і їх характеристика.
Емоціями або почуттями називають переживання людиною свого ставлення до того, що вона пізнає, що робить, до самої себе і до інших людей Почуття – це специфічно людські, узагальнені переживання ставлення до потреб, задоволення або незадоволення яких зумовлює позитивні або негативні емоції Емоції – загальна активна форма переживання організмом своєї життєдіяльності
Фізіологічні механізми емоцій Діяльність підкіркових нервових центрів – гіпоталамусу, лімбічної системи, ретикулярної формації. Взаємодія між корою і підкіркою Динамічні стереотипи Роль другої сигнальної системи
Позитивні емоції Негативні емоції Виражають позитивне ставлення до навколишнього світу, до людей, до самого себе Виражають негативне ставлення до навколишнього світу, до людей, до самого себе
Стенічні Астенічні Емоції, що підвищують активність, життєдіяльність людини Переживання, які пригнічують, гальмують життєдіяльність, знижують енергію суб’єкта
Настрій Це загальний емоційний стан, який надає своєрідного забарвлення на певний час діяльності людини, характеризує її життєвий тонус Розрізняють позитивні і негативні настрої
Афекти Це сильне короткочасне збудження, яке виникає раптово, оволодіває людиною такою мірою, що вона втрачає здатність контролювати свої дії і вчинки Афекти зумовлені несподіваними гострими життєвими ситуаціями, в які потрапляє людина
Пристрасті Це сильні, стійкі, довготривалі почуття, які захоплюють людину, керують нею і виявляються в орієнтації всіх прагнень особистості в одному напрямі, в зосередженні їх на одній меті Пристрасть виявляється в найрізноманітніших сферах людського життя та діяльності: в праці, навчанні, науці, спорті, мистецтві Пристрасті бувають позитивні та негативні
Стреси Виникають за умов напруженого життя та діяльності, у небезпечних ситуаціях, що виявляються несподівано й потребують негайних заходів для їх подолання У стресовому стані поведінка дезорганізується, спостерігаються безладні рухи, порушення мовлення, помилки в сприйманні, памяті та мисленні, виявляються неадекватні емоції
Фрустрація Своєрідний емоційний стан, характерною ознакою якого є дезорганізація свідомості та діяльності і за якого людина опиняється в стані безнадійності, втрати перспективи Виникає внаслідок конфліктів особистості з оточуючими Різновиди фрустрації: агресивність, діяльність за інерцією, депресивні стани, для яких характерними є сум, невпевненість, безсилля, відчай
Моральні почуття Це почуття, в яких виявляється стійке ставлення людини до суспільних подій, до інших людей, до самої себе Їх джерелом є спільне життя людей, їхні взаємини, боротьба за досягнення суспільно важливої мети
Естетичні почуття Це відчуття краси явищ природи, праці, гармонії барв, звуків, рухів і форм Вищі рівні розвитку естетичних почуттів - почуття високого, піднесеного, трагічного, комічного
Інтелектуальні почуття Це емоційний відгук, ставлення особистості до пізнавальної діяльності в широкому її розумінні Виявляються в допитливості, чутті нового, здивуванні, упевненості або сумніві
Тест на конфліктність Уявіть собі, що в громадському транспорті починається суперечка. Ваші дії: а) вирішите не втручатися – 4; б) станете на бік потерпілого або того, хто правий – 2; в) обов’язково втрутитеся і будете відстоювати власну точку зору – 0. Чи критикуєте ви на зборах старосту групи? а) ні – 4; б) іноді, залежно від ваших особистих стосунків зі старостою – 2; в) завжди критикуєте за помилки - 0. Куратор групи пропонує план роботи на рік. План здається вам не раціональним. У вас є суттєві зміни і доповнення до нього. Ваші дії: а) вирішите промовчати через можливі надалі неприємні стосунки з куратором – 4; б) запропонуєте свої доповнення, якщо впевнені, що вас підтримають члени групи – 2; в) будете відстоювати свій план за будь-яких обставин – 0. Любите посперечатися зі своїми товаришами і друзями: а) тільки із тими, хто не ображається – 4; б) так, але лише із принципових питань – 2; в) сперечаєтеся з усіма і з будь-якого приводу – 0.
Хтось намагається проникнути в чергу попереду вас. Ваші дії: а) мовчки обурюєтеся – 4; б) вважаєте, що ви не гірші, наслідуєте його (її) приклад – 2; в) відкрито висловлюєте обурення – 0. Член вашої групи на педагогічній практиці проводив заліковий урок iз використанням нових методик. Частина із них, на вашу думку, містить серйозні помилки. Ваша думка при обговоренні буде вирішальною. Як ви вчините: а) визначите лише позитивне і запропонуєте удосконалювати діяльність – 4; б) висловитеся і щодо позитивних, і стосовно негативних аспектів уроку – 2; в) відзначите лише помилки, оскiльки новатор не повинен припускатися професійних помилок - 0. Ви бачите, що в школі, де ви проходите педагогічну практику, під час перерви підлітки семикласники палять цигарки. Як зреагуєте: а) гадаєте, що не варто втручатися, так як це не ваші учні – 4; б)зробите зауваження – 2; в) берете підлітків за руку і ведете до завуча – 0.
Підрахуйте суму балів: Від 0 до 2 балiв. Ви шукаєте привід для суперечок і сварок, нав’язуєте свою думку, навіть тоді, коли не праві. Вам властива деяка дріб’язковість. Мабуть, потрібно переглянути свої стосунки з оточуючими, бо ви можете набути слави нетовариської, конфліктної людини. Можливо, причиною цього є ваші внутрішні комплекси? Від 3 до 12 балiв. Про вас говорять, що ви дуже принциповий, а іноді занадто категоричний. Ви наполегливо відстоюєте свою думку, але вмієте поважати й думку інших. Вас поважають, а іноді й побоюються. Від 13 до 28 балiв. Ви тактовні, компетентні, не любите конфліктів. Прагнете бути приємним для оточуючих, але не завжди надаєте їм потрібну допомогу.
Схожі презентації
Категорії