Лізинг та франшиза
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Зміст та співвідношення понять «лізинг», «технічний прокат», «хайринг», «рейтинг», «франчайзинг»
Лізинг - підприємницька діяльність, спрямована на інвестування власних чи залучених фінансових коштів, яка полягає в наданні лізингодавцем у виключне користування на визначений строк лізингоодержувачу майна. Лізинг – це довгострокова оренда машин і обладнання, видача обладнання на прокат.
Рейтинг – короткострокова оренда від одного дня до одного року без права наступного придбання орендарем майна. Хайринг – середньострокова оренда,яка передбачає здачу в найм товарів, обладнання і машин на термін від одного до трьох років. Операційний лізинг охоплює рейтинг і хайринг, тобто ці види оренди є різновидом лізингу. Виходячи з цього,можемо зробити висновок,що поняття «рейтинг» і «хайринг» є похідними від поняття «лізинг».
Відносини лізингу регулюються трьома основними законами: ЦКУ (Розділ III, гл. 58. Найм(оренда), §6. Лізинг); ГКУ (ст. 292); ЗУ «Про фінансовий лізинг» від 11.12.2003р. №1381-IV
Прокат - це договір, за яким одна особа (наймодавець), яка здійснює підприємницьку діяльність з передання речей у найм, передає або зобов’язується передати рухому річ іншій особі (наймачеві) у користування за плату на певний строк. ЦКУ (Розділ III, гл. 58. Найм(оренда), §2. Прокат)
Франчайзинг - це форма співпраці між юридично та фінансово незалежними сторонами, в рамках якої одна сторона (франчайзер), що володіє успішним бізнесом, відомою торговою маркою, ноу-хау, комерційними таємницями, репутацією та іншими нематеріальними активами, дозволяє іншій стороні (франчайзі) користуватися цією системою на певних умовах. Українському законодавству невідомий термін «франчайзинг», натомість у законодавстві України договір франчайзингу називається договором комерційної концесії. ЦКУ (Розділ III, гл. 75, гл. 76.)
Розібравши зміст понять «лізинг», «прокат» та «франчайзинг» ми робимо висновок, що ці поняття тісно взаємопов’язані одне з одним. Вони визначають собою договірні зобов’язання, які закріплені в цивільному законодавстві, та регулюють питання користування майновими правами. Згідно з поняттями одна сторона, яка є власником майна, передає за визначену плату право на користування цим майном іншій стороні. Є своєрідними різновидами оренди.
Франшиза «франшиза», «франчайзинг», «торгівельна марка». Використання торгівельних марок в інтернеті.
Франшиза - це об’єкт договору франчайзингу, комплекс благ змістом якого є право на використання бренду або бізнес-моделі франчайзера, а також інших благ, необхідних для створення і ведення бізнесу. Англійський термін "to franchise" означає надання однією компанією іншій дозволу на продаж товарів чи надання послуг в межах певної території В якості франшизи може виступати торговельна марка.
Різниця понять «франшиза» та «франчайзинг» Отже, франчайзинг - це система продажу товарів або послуг, яка полягає у безперервній співпраці двох юридично та фінансово незалежних один від одного підприємств. Власник ліцензії та певного ноу-хау(франчайзер) пропонує франчайзі свою торговельну марку і свій метод ведення підприємства, який сам раніше відпрацював на своєму досвіді. Нова точка створюється франчайзі у рамках мережі самостійно, але за підтримки франчайзера, і вона має відповідати всім нормам та стандартам цілої мережі, що обумовлено у франчайзинговому договорі. Франшиза в свою чергу є сформульованою та чітко окресленою бізнес-пропозицією від компанії - франчайзера, що власне і містить ноу-хау, торговельну марку, мережеві стандарти та норми.
Торговельна марка - позначення, знак за яким товари та послуги одних осіб відрізняються від товарів та послуг інших осіб. Таким позначенням можуть бути слова, цифри, зображення, комбінація цих елементів. У Цивільному кодексі відносно знаку для товарів та послуг вживається термін «торговельна марка».
В Україні, як і в більшості правових систем колишнього Радянського союзу права на знак виникають після моменту реєстрації знака у відповідному державному відомстві. В Україні таким відомством є Державна служба інтелектуальної власності (ДСІВ). Формально, ДСІВ відповідає за весь процес реєстрації знака. Однак на практиці більшість оперативних функцій ДДІВ в Україні виконує Державне підприємство «Український інститут промислової власності» відоміше як Укрпатент. Саме ця установа здійснює експертизу заявок на реєстрацію об'єктів інтелектуальної власності.
Правовий захист торгової марки Торгова марка є об'єктом промислової власності, юридичний захист котрого здійснюється на основі Конституції України, Цивільного кодексу України, закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» та інших нормативно правових актів і міжнародного законодавства. Набуття права інтелектуальної власності на знак засвідчується свідоцтвом. Обсяг охорони визначається наведеними у свідоцтві зображенням та переліком товарів і послуг.
Свідоцтво надає його власнику виключне право забороняти іншим особам використовувати без його згоди: зареєстрований знак стосовно наведених товарів і послуг; зареєстрований знак стосовно товарів і послуг, споріднених з наведеними у свідоцтві, якщо внаслідок його використання можна ввести в оману щодо особи, яка виробляє товари чи надає послуги; позначення, схоже із зареєстрованим знаком, стосовно наведених у свідоцтві товарів і послуг, якщо внаслідок такого використання ці позначення і знак можна сплутати; позначення, схоже із зареєстрованим знаком, стосовно товарів і послуг, споріднених з наведеними у свідоцтві, якщо внаслідок такого використання можна ввести в оману щодо особи, яка виробляє товари чи надає послуги, або ці позначення і знак можна сплутати.
Види франчайзингу 1. Відповідно виду діяльності франчайзинг буває: Торговельний Сервісний Виробничий Змішаний 2. Відповідно ноу-хау франчайзера: Франчайзинг дистрибуції продукту Франчайзинг бізнес-формату 3. Відповідно організації системи: Прямий франчайзинг Розвиток території Мастер-франчайзинг
Торговельний франчайзинг При торговельному франчайзингу, франчайзі має право реалізовувати товар франчайзера і використовувати його методику продажів. Це супроводжується тим, що франчайзі позначає свій магазин брендом франчайзера і найчастіше користується підтримкою у оформленні торговельної точки, виборі асортименту, навчанні персоналу, обслуговуванні клієнта, мерчандайзингу та маркетингу.
Сервісний франчайзинг При сервісному франчайзингу, франчайзер передає франчайзі своє ноу-хау у вигляді рецептів та процедур для надання певного виду послуг. Сервісний франчайзинг важче організувати, ніж торговельний, оскільки стандартизація діяльності таких пунктів продажу вимагає опрацювання детальних процедур з надання послуги
Виробничий франчайзинг При виробничому франчайзингу передається ноу-хау у вигляді технології виробництва продукції та технічного досвіду франчайзера. Франчайзі у своєму виробничому закладі може виготовляти вироби такої ж якості та параметрів, що і франчайзер. Договір дозволяє франчайзі позначати виготовлені вироби торговельним знаком, що належить франчайзеру, а також реалізовувати цю продукцію. Іноземне підприємство «Кока-Кола Беверіджиз Україна» - один з лідерів на українському ринку безалкогольних напоїв, єдине підприємство в Україні, яке уповноважене виготовляти напої під товарними знаками, що належать The Coca-Cola Company.
Змішаний франчайзинг Змішаний франчайзинг базується на комбінації основних видів франчайзингу: торговельному, сервісному та виробничому. Найчастіше використовується змішана форма франчайзингу, за якої франчайзер є виробником а франчайзі займається реалізацією його товару через свою франчайзингову точку та одночасно надає послуги, пов'язані з використанням цієї продукції. Наприклад мережа центрів дієтології при змішаному франчайзингу буде надавати послуги лікаря-дієтолога, та продавати товари, що сприяють схудненню.
Продаж випічки здійснюється по франчайзинговій системі. Компанія ВАТ «Форнетті» заснована в 1997 році. На українському ринку з’явилась в 2004 році. Усі партнери компанії Форнетті Україна дотримуються трьох основних стандартів: стандарт зовнішнього вигляду торгівельної точки (оформлення в корпоративних кольорах - жовтогарячий, синій, білий; на вітрині має бути представлено не менше 12 видів продукції); технологічний стандарт (включає в себе всі операції, які здійснює продавець на торгівельній точці з замороженою та готовою продукцією, а також з обладнанням); стандарт обслуговування (правила роботи з покупцем на торгівельній точці; вимоги щодо гігієни і т.п.).
Компанія «Форнетті - Україна» пропонує своїм партнерам «бізнес під ключ», допомагає своїм франчайзі вести бізнес, надає обладнання для діяльності, навчає персонал, здійснює поставку продукції, забезпечує сервісне обслуговування та ремонт обладнання, а також надає будь-які консультації стосовно бізнесу, при цьому спростивши виплату роялті.
Історія мережі кав'ярень «Шоколадниця» починається з 1964 року. На сьогоднішній день це одна з найбільших і динамічно розвиваються компаній в сфері ресторанного бізнесу в Москві, регіонах Росії та країнах СНД. На українському ринку мережа розвивається з 2006 року. Одна з вимог які висуває компанія – «Кав'ярня «Шоколадниця» повинна розташовуватися на перетині інтенсивних транспортних і пішохідних потоків - на центральних вулицях, у великих ділових, торговельних і розважальних центрах, кінотеатрах, готельних і спортивних комплексах, навчальних закладах, аеропортах і вокзалах. Бажано наявність зручних під'їзних шляхів і можливостей паркування автотранспорту».
«BEST RESTAURANT SYSTEM» - це найбільша мережа ресторанів в Криму. Використовує формат ліцензованого партнерства на основі використання апробованої бізнес-моделі «Вареничная «Победа». «Варенична «Победа» - це мережа міських ресторанів, стилізованих під радянські кафе з простою домашньою кухнею. Справжні предмети побуту і духу того часу, меню у вигляді свіжого випуску газети «Правда», стилізована форма одягу персоналу підсилюють відчуття перебування в іншому часовому вимірі. Франчайзі надає таку підтримку: рекомендації щодо вибору та облаштування об'єкта нерухомості для забезпечення необхідного обороту і рентабельності; спеціальна система навчання персоналу майбутнього ресторану; маркетинговий план з широкою базою рекламних матеріалів і promotion ідей;
McDonald’s Корпорація McDonald's є найбільшою в світі мережею ресторанів швидкого харчування і налічує понад 31 000 закладів у більш ніж 119 країнах світу, які щодня обслуговують близько 52 мільйонів відвідувачів. В Україні на сьогоднішній день McDonald's партнерів - франчайзі не залучає, розвиваючи лише власну мережу ресторанів. Всього в світі більше 21.000 франчайзингових точок, з них в Україні – 0. Компанія впевнена, що для ефективної співпраці з франчайзі McDonald’s потрібне стабільне політичне та економічне становище.
Схожі презентації
Категорії