Покращення якості шляхом інтернаціоналізації
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Покращення якості шляхом інтернаціоналізації 6-7 жовтня 2011 р. Університет Лісабону * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Основні доповіді * Ю.М. Рашкевич Покращення якості шляхом інтернаціоналізації – Жак Ленарес, Університет Лозанни Покращення якості шляхом мобільності на докторському рівні (третьому циклі навчання) – Меліта Ковачевіч, Університет Загреб Студентський погляд на інтернаціоналізацію – Алан Паалл, Європейський студентський союз Ю.М. Рашкевич
Впливи на розвиток інтернаціоналізації: Політичні – Болонський процес, європейські структури Економічні – глобальний ринок, придатність до працевлаштування Академічні – удосконалення навчання, залучення зовнішніх висококваліфікованих фахівців * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Відсоток мобільних студентів: 2000 р. – 5% 2005 р. – 6,5% 2010 р. – 7,5% Мета 2020 р. – 20% Найважливіші реформи в університетах протягом останніх 3-х років Болонський процес – 78% Забезпечення якості – 63% Інтернаціоналізація – 61% * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Взаємозв’язок інтернаціоналізації та якості Інтернаціоналізація Якість Співпраця Створення критичної маси Можливість порівняння Взаємонавчання Конкуренція * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Взаємозв’язок інтернаціоналізації та якості Якість Інтернаціоналізація Визнання (академічне, наукове) Репутація Прибуток Збільшення кількості високо-кваліфікованих фахівців * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Взаємозв’язок інтернаціоналізації та якості Якість Інтернаціоналізація Удосконалити Удосконалити Продемонструвати Перевірити/довести * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Інтернаціоналізація на інституційному рівні Створення стратегії інтернаціоналізації: Удосконалення управління університетом та стратегічного плануванні та включення питань інтернаціоналізації; Створення міжнародного середовища (іноземні викладачі та студенти, програми мобільності, спільні навчальні програми тощо) ; Впровадження та широке використання ЄКТС. Удосконалення шляхів впровадження Болонського процесу. * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Інтернаціоналізація на студентському рівні Проблеми із визнанням кредитів (2% - багато студентів мають проблеми, 54% - деякі студенти мають проблеми, 44% - ніхто не має проблем) Вплив на вибір закордонного університету (батьки – 46%, веб-сайт – 40%, … рейтинг – 16%) Мотивація мобільності (підвищити кваліфікацію – 85%, новий життєвий досвід – 72%, удосконалити іноземну мову – 27%) * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Інтернаціоналізація докторських студій На сьогодні в країнах ЄС 526 тис. докторантів (doctoral candidates) Із них: 374 тис. (76%) – громадяни своїх країн 84 тис. (17%) – громадяни третіх країн 33 тис. (7%) – громадяни інших країн ЄС У Великобританії: 15% - громадяни інших країн ЄС * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Конференції та семінари з проблематики докторських студій Maastricht, October 2004 Salzburg, February 2005 London, September 2005 Vienna, June 2006 Brussels, October 2006 Nice, December 2006 Lausanne, June 2008 London, January 2009 Lausanne, June 2009 Zagreb, December 2009 Berlin, June 2010 Madrid, June 2011 * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Мобільність як засіб підвищення якості Сприяння збільшенню мобільності Підтримка міждисциплінарних/міжсекторальних досліджень Розвиток різноманітних форм мобільності та співпраці * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Перешкоди розвитку мобільності Відмінності в структурі програм та в нормативній базі Ресурси (фінанси, кадри, час) Привабливість дослідницького середовища Мовні бар’єри * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Університетська стратегія інтернаціоналізації (на прикладі Університету Відня) Артур Меттінгер, колишній проректор, Болонський експерт * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Основні стратегічні цілі Наукові дослідження Збільшення міжнародних обмінів науковцями усіх рівнів Поглиблення кооперації із провідними дослідницьким університетами Розширення участі в міжнародних проектах (фокус на програмах ЕЄ) Міжнародне поширення наукових результатів Розвиток докторських програм у співпраці із провідними університетами світу * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Основні стратегічні цілі Навчальна робота Збільшення кількості іноземних студентів на 2 і 3 циклах навчання Збільшення мобільності викладачів Збільшення мобільності студентів, диференціація по циклах Політика багатомовності, ріст мовних компетентностей викладачів та студентів * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Ключові індикатори Кількість наукових проектів, що фінансуються із міжнародних джерел Наукові публікації: співавторство стосовно країн/університетів Угоди про співпрацю, спільні навчальні програми (стосовно країн та рейтингу університетів) Кількість мобільних студентів (виїзд): стосовно країни (ЄС/міжнародні) та програми мобільності Кількість мобільних студентів (прийом): стосовно країни (ЄС/міжнародні) та програми мобільності Кількість студентів 2 та 3 циклу без австрійського ступеня бакалавра/магістра: стосовно напряму навчання та громадянства (ЄС/міжнародні) * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Ключові індикатори Кількість спільних навчальних програм/Кількість магістерських програм англійською мовою Кількість запрошених іноземних професорів (ЄС/Німеччина/міжнародні) та їх відсоток стосовно загальної кількості професорських ставок Кількість іноземні науковців (по категоріях) Кількість викладачів, які викладають не німецькою мовою (без врахування програм вивчення іноземних мов) Кількість навчальних дисциплін, які викладаються не німецькою мовою * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Студентська мобільність На бакалаврському рівні: акцент на 1-2 семестрових навчаннях всередині Європи На магістерському/докторському рівнях: наукова робота в кращих університетах світу протягом 1-3 місяців Мета 2020: мобільність бакалаврів – 25%, магістрів – 60%, докторантів – 75% * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Дякую за увагу ! Проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків НУ “Львівська політехніка” Член Національної команди експертів із реформування вищої освіти України д.т.н., проф. Ю.М. Рашкевич rashkev@polynet.lviv.ua * Ю.М. Рашкевич Ю.М. Рашкевич
Схожі презентації
Категорії