Розвиток культури, науки, техніки в міжвоєнний період
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Урок 32 Тема. Розвиток культури, науки, техніки. Мета уроків: схарактеризувати рівень розвитку культури, науки, тех ніки в міжвоєнний період; з'ясу вати значення наукових відкриттів для розвитку індуст ріального суспільства в міжвоєнний період; розкрити суть технічного прогресу; показати відмінності в роз витку культури демократичних і тоталітарних держав; формувати вміння готувати реферати з використанням різних джерел знань: документів, науково-популярної літератури, періодичних видань; працювати з порів няльною таблицею;ознайомити учнів із культурною спадщиною різних народів; показати значення культу ри для розвитку особистості.
Освіта – Підвищення ролі освіти в умовах швидкого зростання промисловості та нового технічного рівня. – Масовий характер освіти: стимулювання розвитку освіти державою; прийняття законів про загальну обов'язкову освіту; безкоштовне навчання у державних школах. – Створення системи освіти від початкових шкіл до вищих навчальних закладів. – Зміна змісту освіти: виникнення спеціалізації і диференціації освіти, що було зумовлено нагромадженням і систематизацією знань у різних галузях науки. – Приділення уваги вивченню предметів природничо-математичного (математика, фізика, хімія, біологія) та технологіч ного напрямів. – Популярність професійно-технічного навчання. – Провідні навчальні заклади системи вищої освіти: Гарвардського, Колумбійський, Стенфордський (США), Оксфордський, Кемб риджський, Лондонський (Великобританія), Паризький (Фран ція), Кельнський, Лейпцизький (Німеччина), Московський, Київський, Харківський (СРСР) університети.
Наука – Розвиток фізичної науки: М. Планк розробив квантову теорію; Н. Бор створив модель атома та квантово-планетарну теорію побудови атома; А. Ейнштейн створив теорію відносності, показав взаємо зв'язок матерії, простору та часу; Е. Фермі довів існування нових радіоактивних елементів та вперше здійснив ядерну ланцюгову реакцію; І. і Ф. Жоліо-Кюрі відкрили штучну радіоактивність. – Значні успіхи в галузі астрономії: відкриття 9-ї планети Плутона; доведення існування «поза галактичних» зоряних систем астрономом К. Лундмарком. – Розвиток хімічної науки: початок виробництва штучного каучуку, авіаційного бензи ну; винайдення синтетичних речовин – пластмаси, тканин – ка прону та нейлону. – Виникнення нових напрямків в природничих науках: хімічної фізики, біофізики, біохімії, геофізики та геохімії. – Розвиток медицини: початок використання електрокардіографів та електроенце-фалографів; вивчення вищої нервової діяльності академіком І. Павловим; розробка 3. Фрейдом теорії психосексуального розвитку індивіда; практичне застосування методу психоаналізу при лікуванні різних захворювань.
Техніка – 1920-ті рр. – початок науково-технічної революції (НТР) – докорінного, якісного перетворення продуктивних сил на основі перетворення науки на провідний фактор розвитку суспільного виробництва і в безпосередню продуктивну силу. – Масове виробництво і використання електроенергії. –на основі теоретичних робіт російського вче ного К. Ціолковського і більш пізніших робіт Р. Есно-Пельтро (Франція), Р. Годдара (США), Г. Оберта (Німеччина) й ін. проектування реактивних двигунів. – запровадження конвеєрного виробництва; створення автоматичних верстатних ліній. – Розвиток автомобілебудування, початок масового виробництва автомобілів (лідер – США). Видатна роль у розвитку світового ма шинобудування видатних інженерів та організаторів виробництва К. Бенца, В. Майбаха, Г. Даймлера, Ф. Порте (Німеччина), П. д'Левассара (Франція), Д. Дуранта, Г. Форда (США). – Початок будівництва сучасних автомобільних доріг «надвисоких швидкостей» – автострад.
– Швидкі темпи зростання авіації: здійснення першого керованого польоту братами Райтами; великий розмах аеродинамічних досліджень (Г. Юнкере у Німеччині, А. Туполєв у СРСР); конструювання І. Сікорським першого сучасного гелікоп тера; широкомасштабне застосування авіації як одного з основних засобів транспорту; перший переліт британськими авіаторами Д. Елкоком і А. Брауном через Атлантичний океан; здійснення авіаперельоту англійським пілотом А. Кобемом з Південної Англії в м. Кейптаун (Південна Африка); безпересадочний переліт американця Ч. Ліндберга з Нью-Йорка до Парижа; внесок у розвиток світової авіації радянських льотчиків – польот М. Громова по замкнутому колу завдовжки 12 тис. км, безпересадковий політ за маршрутом Москва-Портленд (США) через Північний полюс В. Чкаловим, Г. Байдуковим, О. Бєляковим).
– Розвиток телебачення та радіомовлення: демонстрація першої системи телепередач у Великобританії Док. Бердом; удосконалення електронних систем В. Зворикіним у США і Я. Тимофєєвим у СРСР; удосконалення техніки кінематографії – поширення звукового кіно, початок виробництва кольорових фільмів; досліди радіомовлення; застосування систем бездротової телеграфії і телефонії для здійснення радіопередач. – Входження в повсякденне життя людей технічних новинок: радіо приймачів, пилососів, холодильників, пральних машин тощо. Науковці – лауреати Нобелівської премії: М.Планк (1918 р.), Нільс Бор (1922 р.), Альберт Ейнштейн (1921 р.), Енріко Фермі (1938 р.), І. й Ф. Жоліо-Кюрі (1935 р.).
Схожі презентації
Категорії