Задача - цариця математики
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Відділ освіти Бородянської районної державної адміністрації Загальцівське навчально-виховне об'єднання “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок” З досвіду роботи вчительки початкових класів Войналович Людмили Павлівни “Задача - цариця математики” 2014 р.
«Задача – цариця математики» Формування в учнів уміння самостійно розв`язувати складні задачі неможливе без тривалої практики розв`язування простих задач, які вивчаються в 1 класі.
Як же відбувається ознайомлення з простою задачею? Перш за все це – гра, гра-подорож до країни «Математики».
В цій країні живуть цифри і числа, математичні знаки, вирази та задачі. Цариця математики - це задача. Задача – це загадка, тільки математична, з числами. Наприклад: Хто з хвостиком і з вушками, В кого лапки з подушками? Як ступа – ніхто не чує, Тихо крадучись, полює, І маленькі сірі мишки Утікають геть від… (Кішки) Ось до класу на урок Прилетіло 5 сорок. Дві пізніше прибуло. Скільки всіх птахів було? (5+2=7) Швидко їде Федя на велосипеді. А за ним ще 5 хлоп`ят. Скільки хлопців їде в сад? (1+5=6)
З чого ж складється задача? Вона має умову, запитання, розв`язок і відповідь. Умова – це розповідь про когось або про щось, в якій є числа, які потрібно буде додати, відняти, помножити або поділити.
Задача вимагає уваги, уважності, кмітливості, догадки, фантазії, уяви та знань. Хто не може розв`язувати задачі, потрапляє до темниці, де господарює одиниця. У темниці живуть такі казкові герої: Лінь, Неуважність, Невміння, Незнання. Лінь зачаровує дітей і вони стоять, мовчать і не можуть зрушити з місця. 1 Лінь Неуважність Невміння Незнання
Хто розв`яже задачу, потрапляє на гору Перемоги. Тут живуть такі казкові герої: Праця, Вміння, Знання, Успіх. Господарка гори Перемоги 12 щедро нагороджує переможців. 12 Праця Вміння Знання Успіх
Королева- задача має багато дочок і до нас завітали перші дві її дочки – задача на знаходження суми і задача на знаходження остачі.
Види робіт над задачею: Фронтальна робота Вчитель читає задачу, а діти слухають і розв`язують її. Вчитель читає задачу другий раз, а учні знаходять умову, запитання, розв`язання і відповідь.
Групова робота Формуються 2-3 групи по 4 учні. У завданнях слід знайти умову, запитання, розв`язування і відповідь задачі. Під час перевірки всі слухають виконання групових завдань. Наприклад: 1 учень: На першій тарілці лежало 4 груші, а на другій – 3. Це умова задачі. 2 учень: Скільки всього груш на двох тарілках? Це – запитання задачі. 3 учень: 4+3=7 (гр.) Це – розв`язання задачі. 4 учень: 7 груш. Це – відповідь.
Фронтальна робота Міркуємо разом. Всі учні читають задачу, переказують зміст. Після цього до дошки виходять 2 учні і ведуть такий діалог. 1 учень: Скільки книжок було у Маринки? 2 учень: У Маринки було 5 книжок. 1 учень: Скільки книжок дівчинка віддала? 2 учень: Дівчинка віддала 2 книжки. 1 учень: Про що запитується в задачі? 2 учень: Скільки книжок залишилося у Маринки? 1 учень: Яку дію треба виконати? Чому? 2 учень: Потрібно від 5 відняти 2, тому що книжок залишилося менше. 1 учень: Сформулюй відповідь на запитання задачі: Скільки книжок залишилося у Маринки? 2 учень: У Маринки залишилося 3 книжки, тому що 5-2=3 (кн.)
Робота парами Користуючись зразком створити діалог на задану тему: На ставку плавало 9 лебедів. 3 лебеді полетіло. Скльки лебедів залишилося на ставку? Поступово формується алгоритм розв`язування задач на знаходження суми та на знаходження остачі. Алгоритм розв`язування задачі 1. Уважно прочитай задачу. 2. Подумай, що означає кожне число. 3. Який зв`язок між числами? 4. Повтори запитання задачі. 5 Чи можна її розв`язати однією дією? 6. Якщо зв`язок між числами не вдалося встановити відразу, спробуй записати задачу коротко або у вигляді схеми. 7. Склади план розв`язування. 8 Розв`яжи задачу окремими діями. 9 Подумай, чи можна дати повну відповідь. 10.Запиши розв`язок та відповідь. Такі види роботи сприяють тому, що учні швидко орієнтуються у змісті задач, знаходять правильний розв`язок та поступово переходять до індивідуальної самостійної роботи над задачею.
Математичні ігри акцентують увагу дітей на складових частинах задачі та допомагають орієнтуватися в умовах задачі чітко сприймати запитання та легко розв'язувати задачі. Наприклад гра “Допоможи звірятам” Гра «Допоможи звірятам» а) «Скільки морквин у зайчика?» -Черепаха вважає, що це задача. А як ви думаєте? (Це не задача.Запитання є, а умови задачі немає.) «У їжачка було 4 листочки, а в мишки -2 листочки.» Зайчик-Вухань вважає, що він склав задачу. А як ви гадаєте? Чому? (Це не задача. Умова є, а запитання немає.) -Лисичка вважає, що вона склала задачу. А як ви думаєте? «Влітку сірий, а взимку білий.Хто це? (Ні . Це загадка. В ній немає чисел в умові, немає невідомого числа. Запитання визначає «хто», а не «скільки».) -Поясніть звірятам, з яких частин складається задача. (Відповіді учнів.) -Хто зрозумів, що таке задача? Такі види роботи сприяють тому, що учні швидко орієнтуються у змісті задач, знаходять правильний розв`язок та поступово переходять до індивідуальної самостійної роботи над задачею.
Схожі презентації
Категорії