Квадрат та куб числа
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ознайомити учнів з поняттям степеня числа з натуральним показником та термінологією (основа степеня, показник степеня, степінь); навчити записувати добуток рівних множників у вигляді степеня і навпаки; знаходити значення виразів, що містять степінь; розвивати в учнів логічне мислення; продовжити формувати в учнів науковий світогляд і раціональне математичне мислення.
№ 543 В один ящик уміщується 20 кг яблук. Скільки потрібно ящиків, щоб покласти в них 176 кг яблук? 176 : 20 = 8 (ост. 16) 8 + 1 = 9 (ящиків) Відповідь: 9 ящиків. № 545 Знайдіть ділене, якщо дільник дорівнює 18, неповна частка – 4, а остача – 11. а = 18 · 4 + 11, а = 83. № 547 Виразіть ділене через неповну частку, дільник і остачу у вигляді рівності а = bq + r, де а – ділене, b – дільник, q – неповна частка, r – остача: 45 : 7. а = 45 q = ? b = 7 r = ? 45 : 7 = 6 (ост.3) 45 = 7·6 + 3
1. Запишіть у вигляді добутку суму: 1) 7 + 7 + 7 + 7; 2) 3 + 3 + 3 + 3 + 3; 3) а + а + а + а + а + а. 2. Знайдіть добуток: 1) п'яти множників, кожний з яких дорівнює 2; 2) десяти множників, кожний з яких дорівнює 1; 3) трьох множників, кожний з яких дорівнює 3; 4) двох множників, кожний з яких дорівнює 5; 5) тридцяти множників, кожний з яких дорівнює 0; 6) шести множників, кожний з яких дорівнює 10.
Він давно знайомий мій, Кожен кут в ньому прямий. Всі чотири сторони - однакової довжини. Вам його представити рад. Як зовуть його?
5 + 5 + 5 + 5 = 5 · 4 3 + 3 + 3 + 3 + 3 = ? 4 + 4 + 4 = ? 2 + 2 + 2 = ? 5 · 5 · 5 · 5 = 54 3 · 3 · 3 · 3 · 3 = ? 4 · 4 · 4 = ? 2 · 2 · 2 = ?
Як можна записати коротше? 1) х . х . х . х = х4 2) d . d . d . d . d = d5 3) 6 . 6 . 6 . 6 . 6 . 6 . 6 . 6 = 68
-показник основа- а — основа степеня n — показник степеня — степінь 7 — основа, 4 — показник, — степінь
1 1 2 4 3 9 16 4 5 25 6 7 8 9 10 36 49 64 81 100 Таблиця квадратів а2 = а.а а.а Читають: “а в квадраті” або “квадрат числа а” а
1 1 2 8 3 27 64 4 5 125 6 7 8 9 10 216 343 512 729 1000 Таблиця кубів а3 = а3 а.а.а Читають: “а в кубі” або “куб числа а” 2 2 2 а
Назвіть основу і показник степеня: 1) 48; 2) 1310; 3) а9; 4) 239; 5) 931. Який із записів неправильний? Чому? 1) 9 · 9 = 29; 2) 10 · 10 · 10 = 103; 3) b · b = b2; 4) 3. Прочитайте вираз і знайдіть його значення: 1) 31; 2) 110; 3) 025; 4) 52; 5) 23; 6) 34. 5) 5 · 6 · 6 · 6 = 64.
82 – 22 = 64 – 4 = 60 і (8 – 2)2 = 62 = 6 . 6 = 36 2. 5 . 62 = 5 . 36 = 180 і (5 . 6)2 = 302 =30 . 30 = 900 Розрізняй:
Заповніть таблицю: Молодець! Заповніть слідуючу таблицю: Відмінно! А тепер вирази у виді степеня числа 10:
Поспішай , та не помиляйся! 1. Як називається запис 54? 2. Як називається число 5 в цьому запису? Що воно показує? 3. Як називається число 4 в цьому запису? Що воно показує? 4. Як піднести 5 до четвертого степеня? 5. Чи правильно виконані дії у прикладі 5· 22 = 102 = 100? Чому? Яка відповідь правильна?
Схожі презентації
Категорії