ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ З РІЗНИМИ ЗНАКАМИ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета уроку: закріплення, повторення теоретичного матеріалу при розв’язанні вправ, задач; відпрацювати вміння та навички використання правил додавання, віднімання чисел із різними знаками; подальше поглиблення навичок розв’язання задач; розвивати мислення і математичне мовлення учнів, цікавість до предмету через нестандартні форми уроку; виховувати працьовитість та співпрацю в колективі.
Інструктаж Оціночний лист учня ____________________________ Загальна кількість балів___________ Вид роботи ДЗ Усні розрахунки Робота в групах Відгадай слово Тести Творчі роботи Кількість балів 0-1 0-1 0-3 0-1 0-4 0-2 Робота на уроці
Протока «Головне питання» Задача 1. Заповніть пусті клітинки в таблиці Команда «Зірка» «Орел» «Трактор» «Сокіл» «Чайка» Число м’ячів, які забили 49 37 21 6 Число пропущених м’ячів 28 23 35 Різниця забитих і пропущенихм’ячів 33 -6 -22
Протока «Головне питання» Задача 1. Заповніть пусті клітинки в таблиці Команда «Зірка» «Орел» «Трактор» «Сокіл» «Чайка» Число м’ячів, які забили 49 37 17 21 6 Число пропущених м’ячів 16 28 23 35 28 Різниця забитих і пропущенихмячів 33 9 -6 -14 -22
Повторюємо правило Щоб додати два числа з різними знаками, треба: знайти модулі цих чисел; від більшого модуля відняти менший; перед одержаним числом поставити знак числа з більшим модулем. Щоб додати два від’ємних числа треба: знайти модулі доданків; додати модулі доданків; перед отриманим числом поставити знак “-”. Щоб від одного числа відняти інше, досить до зменшуваного додати число, протилежне від'ємнику: а - b = а + (-b), де а і b — будь-які раціональні числа. Зокрема, а - а = а + (-а) = 0. -8 + 3 [-8]=8; [3]=3 бо 8›3, тоді 8-3=5 [-8]›[3] -8+3=-5
Задача 2 Знайти суму всіх цілих чисел від -499 до 501. Розвязання Сума протилежних чисел дорівнює 0, то – 499+[-498]+[-497]+…+497+498+499+500+501= 501+500+(-499+499)+(-497+497)+…+(-1+1)+0= 501+500+0+1001. Відповідь: 1001.
Фізкультхвилинка Нахились уперед, нахились назад. І направо, і наліво, Щоб нічого не боліло. Один, два, три, чотири – набираємося сили, Нахились, повернись І до друга посміхнись. Руки вгору піднесіть. Пальці швидко полічіть: Ліворуч – 5, праворуч – 5, Скільки разом? Як сказать? Руки вгору піднесіть І почнемо всі лічить. Скільки пальців на руці? Хором скажемо усі.
Острів «Успіх» 0 = Е 13=Р -5=Л -20=И 19=О -71=Х -24=Д -102,8=С 14=М № Приклад Відповідь Буква 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 -42+18 -3,91+3,91 15,3+(-2,3) -12-(-2) 31-12 -48-23 -6,1+6,1+0 15-20 -25-(-5) -102,08-0
Тестування I варіант 1. Розв’яжіть рівняння: 7,1 + у = – 1,8. А у = – 5,3; Б у = 8,9; В у = 5,3; Г у = – 8,9. 2. Розв’яжіть рівняння: – 5,2 + х = – 2,5 А х = – 7,7; Б х = 7,7; В х = – 2,7; Г х = 2,7. 3. Обчисліть: – 5,6 + (– 3,5 + 5,6). А 3,5; Б 2,5; В – 3,5; Г – 2,5. 4. Знайдіть суму всіх цілих чисел, розташованих між – 5,6 и 3,5. А 3; Б – 11; В – 9; Г – 15. 5. Швидкість човна за течією ріки 15,3 км/г. Знайдіть швидкість човна проти течії ріки та власну швидкість човна, якщо швидкість течії ріки 4,5 км/г. А 6,3 км/г; 10,8 км/г; Б 19,8 км/г; 10,8 км/г; В 4,5 км/г; 6,3 км/г; Г 4,5 км/г; 5,4 км/г. II варіант 1. Розв’яжіть рівняння: 3,8 + у = – 2,7. А у = – 6,5; Б у = 6,5; В у = – 1,1; Г у = 1,1. 2. Розв’яжіть рівняння: – 2,2 + х = – 5,5 А х = – 7,7; Б х = 3,3; В х = 7,7; Г х = – 3,3. 3.Обчисліть: – 11,9 + (– 6,7 + 11,9). А 6,7; Б 5,6; В – 6,7; Г – 5,6. 4. Знайдіть суму всіх цілих чисел, розташованих між – 6,3 и 4,2. А 2; Б – 20; В – 9; Г – 11. 5.Швидкість човна проти течії ріки 0,9 км/г . Власна швидкість човна – 3,2 км/г . Знайдіть швидкість течії ріки та швидкість човна за течією. А 4,1 км/г; 5,2 км/г; Б 2,3 км/г; 5,5 км/г; В 5,4 км/г; 2,3 км/г; Г 5,2 км/г; 6,4 км/г.
Оціночний лист учня ____________________________ Загальна кількість балів___________ Вид роботи ДЗ Усні розрахунки Робота в групах Відгадай слово Тести Творчі роботи Кількість балів 0-1 0-1 0-3 0-1 0-4 0-2 Робота на уроці
Мені було на уроці_____________ Звичайно, матеріал засвоїв частково Легко, матеріал засвоїв повністю, можу застосовувати Ох! Важко, засвоїв не весь матеріал
Домашнє завдання Дано числа: -1; -2; -3; -4; -5; -6; -7; -8; -9; -10. Використовуючи кожне число тільки один раз, складіть три вірних рівняння.
Схожі презентації
Категорії