X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
україна

Завантажити презентацію

україна

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема уроку: Особливості мовленнєвої культури. Етика спілкування.

Слайд 2

Культу ра мо влення — це дотримання сталих мовних норм усної і писемної літературної мови, а також свідоме, невимушене, цілеспрямоване, майстерне вживання мовно-виражальних засобів залежно від мети й обставин спілкування.

Слайд 3

"Суржик і культура мовлення”

Слайд 4

Порівняймо Літературнемовлення     Суржик

Слайд 5

Порівняємо Літературнемовлення     Суржик Нормативність Ненормативність Використанняоднієїмови Змішуваннядвохмов Наявністьстилістичнихваріантів Відсутністьстильовогоподілу Обов’язковість для всіх членів суспільства Безладність і стихійність у застосуванні, що стає згодом звичкою.

Слайд 6

"Єдина справжня розкіш – розкіш людського спілкування” (Антуан де Сен Екзюпері) Бесіда: - Що таке спілкування? - З ким ви спілкуєтеся найчастіше? - Для чого ви спілкуєтеся? - Які чинники заважають людям дотримуватися культури спілкування? - Чи вважаєте ви, що спілкуванню необхідно вчитися?

Слайд 7

Основні правила спілкування Намагайтеся, щоб спілкування з вами було ….  Будьте завжди ввічливі й доброзичливі у спілкуванні, з повагою ставтеся до …. Умійте уважно … інших. Пам’ятайте: неввічливо … багато про себе, переривати співрозмовника. Говоріть про те, що може бути цікавим …. Враховуйте його вік, характер, інтереси. Учіться відчувати … співрозмовника, його … до ваших слів. Намагайтеся … свого поганого настрою. Стежте за мовним оформленням вислову, … мовлення.

Слайд 8

Основні правила спілкування Намагайтеся, щоб спілкування з вами було корисним і приємним Будьте завжди ввічливі й доброзичливі у спілкуванні, з повагою ставтеся до свого співрозмовника Умійте уважно слухати інших. Пам’ятайте: неввічливо говорити багато про себе, переривати співрозмовника. Говоріть про те, що може бути цікавим співрозмовникові Враховуйте його вік, характер, інтереси. Учіться відчувати настрій співрозмовника, його ставлення до ваших слів. Намагайтеся не виявляти свого поганого настрою. Стежте за мовним оформленням вислову, культурою мовлення.

Слайд 9

Етикет (з франц. Etnette – прикріплювати) Мовний етикет - сукупність мовних засобів, які регулюють нашу поведінку в процесі мовлення Ситуації "ввічливого контакту” між комунікантами – необхідна й важлива складова частина процесу спілкування.

Слайд 10

Заборони мовленнєвого етикету Основні етикетні формули голосно говорити надмірно жестикулювати штовхати співрозмовника смикати за одяг бити по плечу говорити суржиком -вживати лайливі слова -звертання - знайомство - привітання та побажання - прощання -запрошення - згода - відмова -подяка - відповідь на подяку - похвала

Слайд 11

Памятка ПРАВИЛА ТЕЛЕФОННОЇ РОЗМОВИ 1. Розмова по телефону не може бути тривалою. Говорити треба коротко і ясно. 2. Ви дзвоните. Назвіть себе. 3. Вас неправильно з’єднали і вам відповіли: «Це поліклініка». У цьому разі слід попросити вибачення і покласти слухавку. 4. Ви дзвоните в довідкове бюро. Вітатися не обов’язково. Це займає час і лінію. 5. Вам доводиться телефонувати у справах до когось додому.Треба вибачитися, коротко викласти суть і домовитись про ді- лову зустріч. Ділові розмови ведуться тільки по службовому телефону.

Слайд 12

Правила мовного етикету у прислів’ях Всякому слову свій час. Краще мовчати, аніж брехати.  Бережи хліб на обід, а слово на відповідь.  Не хочеш почути дурних слів, не кажи їх сам.  Треба знати, де що сказати. Що маєш казати, те наперед обміркуй. Базіка – мовний каліка. Говорить, наче три дні не їв.  Заторохкотіла сорока, як діжка з горохом. Бесіди багато, а розуму мало.  Меле, як порожній млин. Слово до слова – зложиться мова.  

Слайд 13

Притча Одного разу до вчителя прийшов юнак і попросив дозволу вчитися в нього.. - Навіщо тобі це? - Хочу стати сильним і непереможним. То стань ним. Будь добрий і ввічливий до всіх, доброта та ввічливість привернуть до тебе серця оточуючих. Уважність до співрозмовників допоможе тобі помічати найтонші зміни в настрої, їхніх почуттях, емоціях інтересах, що дасть тобі можливість знайти шлях уникнення конфлікту, а значить перемогти у двобої, не вступаючи в нього. Якщо ти навчишся попереджувати конфлікти, ти станеш непереможним. Йди до людей, виконуй мої настанови й сам переконайся в мудрості моїх порад. За кілька років учень повернувся до вчителя й сказав: “Дякую, вчителю, завдяки твоїй пораді я став непереможним.

Слайд 14

Домашнє завдання  1)Скласти усно твір-роздум на тему «Ласкою всього досягнеш, а криком та лаянням нічого не візьмеш» (І.Котляревський) 2)Скласти діалог на тему: «Розмова з другом про майбутню професію»

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Культура