X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Леонід Позен - основоположник української станкової жанрової скульптури.

Завантажити презентацію

Леонід Позен - основоположник української станкової жанрової скульптури.

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Леонід Володимирович Позен- український скульптор-передвижник, дійсний член Імператорської академії мистецтв (1849-1921) Леонід Позен – основоположник української станкової жанрової скульптури

Слайд 2

Портрет Леоніда Позена роботи Миколи Ярошенка (1885р.)  Народився у селі Оболоні Хорольського повіту (тепер Семенівського району) Полтавської області, де був батьківський маєток Позенів. Закінчив Першу полтавську гімназію .

Слайд 3

1867 року, успішно склавши вступні іспити, вступив у Харківський університет, а через рік перевівся на юридичний факультет Петербурзького університету. Закінчив його 1872 року і став працювати помічником присяжного повіреного.

Слайд 4

Свої художні заняття Л. В. Позен відновив після приїзду до Полтави у 1876 році. Спочатку він копіював гіпсові фігури різних діячів, використовуючи в якості зразків для копіювання твори сучасних йому скульпторів: М. І. Ліберіха, Є. А. Лансере, П.-Ж.Мена. Потім став ліпити з натури невеликі портрети друзів і близьких, пробував робити і складні композиції. Так, наприклад, в 1877 році він виліпив із воску скульптурну групу «Візник».

Слайд 5

Леонід Позен виконав численні скульптурні групи і статуетки на теми з життя та історії українського народу («Кобзар», 1883 р.; «Переселенці», 1884 р.; «Жебрак», 1886 р.; «Запорожець у розвідці», 1887 р.; «Скіф», 1889 р.; «Оранка на Україні», 1897 р. та інші). Створив погруддя Г. Г. Мясоєдова (1890 р.), Ф. Г. Стравинського (1897 р.), М. О. Ярошенка (1898 р., 1899 р.) І. Рєпін. “ В. Беклемешев, М. Боткін, Л. Позен на засіданні в Академії художників “ (1896р.)

Слайд 6

У 1882 році, за порадою Г. Мясоєдова, Леонід Позен представив свою скульптурну групу «На волах» на 10-й виставці Товариства пересувних художніх виставок (ТПХВ). Робота початківця скульптора мала величезний успіх. Через кілька днів після закриття виставки власник фабрики художнього литва К. Ф. Верфель купив скульптурну групу «На волах» для відливу її у бронзі. Згодом він багато років систематично купував твори Л. В. Позена, відливав їх і влаштовував виставки не тільки в Росії, але і за кордоном. На черговій, 11-й, пересувній виставці успіх Позену принесли раніше виконані роботи «Шинкар», «Лірник», «Черкаський віл», «Лоша», «Кобчик». Л. В. Позен був постійним учасником виставок Товариства аж до 1918 року, беручи участь майже в кожній виставці і продемонструвавши понад 50 робіт.

Слайд 7

Передвижники (повна назва: Товариство пересувних художніх виставок— творче ідеологічне об'єднання художників Російської імперії, в тому числі і українських, що було створено й активно діяло в останній третині XIX століття. Передвижництво несло велику просвітницьку роль, мало велику кількість послідовників і в цілому здійснило значний вплив на розвиток мистецтва Росії та України. Передвижники

Слайд 8

«Скіф», 1889 р. Російський музей.

Слайд 9

Скіф

Слайд 10

Скульптурна композиція «Запорожець у розвідці» (1887р.)

Слайд 11

Кобчик

Слайд 12

Лірник

Слайд 13

Лірник

Слайд 14

Ваза кришталева овальна прикрашена срібною арматурою з фігурами українських селянки і селянина по композиції Л.В. Позена «Переселенці» 1884 Клейма: Московського пробірного управління після 1908 року. Кришталь, срібло. Розмір 54,5 x23 см. Дуже рідкісна, прекрасного збереження. Високий художній рівень виконання композиції, рідкісна майстерність литтєвої роботи і гравіювання, непересічність сюжету.

Слайд 15

У Третьяковській галереї представлена невелика скульптура « Жебрак» (1886-1887) , автором якої є Леонід Володимирович Позен ( 1849-1926 ) . Вона зображує старого, судячи по костюму ( сіряк , постоли ) колишнього селянина , що збирає милостиню. Цей твір - типовий зразок жанрової скульптури свого часу. Художник не задавався ніякими особливо великими цілями. Він просто хотів відтворити один з характерних типів , викликати до нього суспільний інтерес і співчуття. Скромності сюжету відповідають і малі розміри скульптури і матеріал , в якому вона була виконана художником (обпалена глина.) . Просто і правдиво , виявляючи велику спостережливість , розповідає художник про старого, що стоїть з простягнутою рукою. У руці він тримає шапку , в яку збирає подаяння , а голову , щоб не мерзли , пов'язав хусткою. Скульптура « Жебрак» (1886-1887)

Слайд 16

Однією з яскравих робіт художника став бюст його друга, полтавського художника, Миколи Ярошенка.

Слайд 17

Важко переживав Позен в 1898 р. смерть художника Ярошенка. Користуючись автопортретами художника, фотографіями і своєю пам'яттю, Позен створив три портрети Ярошенко. У 1912 бюст його роботи був встановлений на могилі Ярошенка в Кисловодську.

Слайд 18

Пам’ятник І.Котляревському в Полтаві Більше шести років працював Позен над пам’ятником, удосконалюючи і поліпшуючи початковий проект. У погрудді Котляревського він чітко передав риси письменника. Але великим досягненням були горельєфи, на яких скульптор відтворив образи героїв "Енеїди", "Наталки Полтавки", "Москаля-чарівника", показав їхню національну своєрідність і глибоку народну сутність.

Слайд 19

Слайд 20

Під час відкриття пам’ятника І.Котляревському в Полтаві Урочистості з нагоди відкриття монумента Котляревському розпочалися з панахиди на могилі письменника. Натовп, як свідчать очевидці, був величезний, а порядок забезпечували поліція та кінні козаки. Потім хода рушила до пам’ятника, який був у білій запоні. Там, на Протопопівському бульварі, Полтавський митрополит Іларіон відслужив молебень, після чого віце-губернатор Сергій Фонвізін зняв покривало та почалося покладання вінків і квітів. На старих фотографіях видно людей на дахах і балконах», – так Євгенія Стороха описує атмосферу тодішнього ажіотажу в Полтаві.

Слайд 21

 Пам'ятник І. П. Котляревського, м. Полтава. 

Слайд 22

Після відкриття пам’ятника Котляревському Позен став популярним скульптором. На початку вересня 1903 року йому запропонували роботу над іншим пам’ятником — М.Гоголю, що був виконаний 1915 року. Події громадянської війни перешкодили його спорудженню, і лише в середині 20-х років пам’ятник було встановлено на початку Гоголівського бульвару в Полтаві. Пам’ятник М.Гоголю в Полтаві

Слайд 23

Пам'ятник Миколі Гоголю в Полтаві

Слайд 24

Твори Леоніда Позена зберігаються в багатьох музейних зібраннях, в тому числі в Державній Третьяковській галереї, Державному Російському музеї, Київському музеї російського мистецтва, Полтавському художньому музеї та інших.

Слайд 25

http://www.ukrainians-world.org.ua/ukr/peoples/89a2c753b7b78f5d/ http://histpol.pl.ua/ru/biblioteka/ukazatel-po-avtoram/avtory-p/pavlovskij-ivan-frantsevich?id=2707 http://io.ua/24681421p http://incognita.day.kiev.ua/monument-n-1.html http://www.znak-auction.ru/limg2.htm?c=85f299 Джерела:

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Культура