X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
РОЗВИТОК ОСВІТИ І НАУКИ В середині ХІХ- на початку ХХ ст.

Завантажити презентацію

РОЗВИТОК ОСВІТИ І НАУКИ В середині ХІХ- на початку ХХ ст.

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

РОЗВИТОК ОСВІТИ І НАУКИ В середині ХІХ- на початку ХХ ст. Робота учня 9-Б класу Бехтерського ОЗПЗСО Антонюка Сергія

Слайд 2

Погана освіта У другій половині XIX ст. українська культура продовжувала розвиватися в умовах колонізаторських політичних режимів, що панували на українських землях. Найбільш негативно вони впливали на народну освіту. Початкових і середніх шкіл не вистачало.

Слайд 3

До скасування кріпосного права в Російській імперії (1861 р.) освіта на українських землях, особливо початкова, занепадала. Дворяни вважали, що вона селянам не потрібна. Царський уряд майже не підтримував початкові школи.

Слайд 4

Зміни в освіті стали відчутними вже наприкінці 50-х рр. XIX ст.

Слайд 5

Перша недільна школа відкрилася 11 жовтня 1859 р. в Києві на Подолі в будинку повітового дворянського училища. Загальне керівництво школою було покладено на професора університету П. Павлова. Обов’язки вчителів взяли на себе студенти університету цілком безкоштовно. Першого ж дня школу відвідало 50 учнів, а через кілька днів — уже 110.

Слайд 6

У 1862 р. на українських землях уже було понад 110 недільних шкіл.

Слайд 7

Однак того ж року царський уряд вирішив закрити недільні школи, а багатьох їх організаторів і викладачів було заарештовано. Проте недільні школи не припинили свого існування.

Слайд 8

Становище стало поліпшуватися після проведення реформ. Відкриттю нових шкіл у 70-х рр. XIX ст. сприяли земства. Вони опікувалися змістом навчання, збільшували кошти на утримання та будівництво шкіл. На Правобережній Україні, де земств не було, система початкової освіти підпорядковувалася Російській православній церкві.

Слайд 9

Завдяки поширенню початкової освіти рівень письменності в українських селах наприкінці XIX ст. становив близько 20 %, а в містах — 50 %

Слайд 10

Значно більше уваги уряди імперій приділяли середній освіті, адже вона вважалася основою вищої освіти, яка готувала фахівців державного управління, народного господарства, культури й науки.

Слайд 11

У системі середньої освіти Російської імперії існувало кілька типів шкіл: класичні гімназії, реальні гімназії, кадетські й духовні училища, семінарії

Слайд 12

У класичних гімназіях перевага надавалася вивченню грецької, латинської мов і логіки, а їхні випускники отримували право вступати до університетів.

Слайд 13

У реальних гімназіях здебільшого вивчали сучасні європейські мови, математику, природничі науки.

Слайд 14

Вища освіта

Слайд 15

У Російській імперії після відносної лібералізації в 60—70-х рр. XIX ст., коли університети користувалися правом внутрішньої автономії, розпочався період обмеження їхніх прав. Після вбивства народниками царя Олександра II в 1884 р. було прийнято новий університетський статут, згідно з яким ліквідовувалися автономія університетів, виборність ректорів, деканів, професорів. Весь викладацький склад підлягав перевірці на благонадійність.

Слайд 16

Науковці ХІХ-ХХ ст.

Слайд 17

Висновок Освіта і Наука почали активно розвиватися тільки в 50-х роках ХІХ ст. з появою недільних шкіл. До появи шкіл більшість українців були неосвідченими людьми, без вміння навіть писати. Це все започаткували Молода інтелігенція, студенти, що об’єдналися в громади.

Слайд 18

Дякую за увагу!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Історія України