Організаційні та змістові засади проведення Фребелівських учительських курсів у Києві в 1912-му році
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Організаційні та змістові засади проведення Фребелівських учительських курсів у Києві в 1912-му році
14 грудня 1832 року був заснований Київський навчальний округ для управління навчальними закладами Київської, Подільської, Волинської та Чернігівської губерній.
- ліквідація кріпацтва; - реформа місцевого самоврядування; - реформа армії; - реформа освіти.
Министерство Господину Попечителю Народного Просвещения Киевского учебного округа Департамент по делам учебных заведений 1 апреля 1864 г. Представляю Вам сделать распоряжение об устройстве в текущем году в Киеве съезда учителей Русской словесности и Русского языка. 15 июня сего года на 10 дней для научных совещаний. Составлены 2 программы: одна по Русскому и Славянскому языку для Гимназий и Дворянских уездных училищ, а другая по Словесности для Гимназий; ввести их в употребление при преподавании Русского и Славянского языков, а также теории и истории словесности в гимназиях.
25 травня 1874 року вийшло Положення про початкові народні училища, у якому вказано предмети викладання: 1)Закон Божий (короткий катехізис і священна історія); 2)пояснювальне читання; 3)письмо; 4)перші чотири арифметичні дії; 5)церковний спів
16 березня 1874 року спеціальний Циркуляр Міністерства народної освіти про організацію тимчасових педагогічних курсів 5 серпня 1875 року Положення про тимчасові курси для вчителів і вчительок початкових народних училищ
З кінця 60-х до початку 80-х років ХІХ ст. З кінця 90-х до початку першої російської революції З 1910 року до скасування земського самоврядування У зв’язку із суспільно-політичним становищем у країні Головні етапи проведення вчительських курсів
Диференціація курсів Курси на початку XX століття Учительські з їзди Різноманітні предметні курси Курси вчителів народних училищ
Ще однією метою курсів було спілкування вчителів між собою і обмін практичним досвідом. Інколи молоді вчителі збирались не тільки для навчання, а створювали свій клуб, винаймали для нього приміщення, “збирались у ньому кожен день для задоволення, і нерідко танцювали там до ранку”.
середній процент грамотності серед всього населення Росії складає 23,3% (у деяких великоросійських губерніях процент підвищується до 36,1%); грамотність українського населення не піднімається вище 16,4% (Чернігівська губернія), понижуючись у деяких місцевостях до 10,5% (Подільська губернія), до 9,4% (Волинська губернія) і навіть до 6,3% (Овруцький повіт). Дані Всеросійського перепису 1897-го року
Предметом занять на курсах ручної праці було вибрано 3 види занять, особливо корисних у домашньому побуті: плетіння і в’язання з різних матеріалів; роботи по дереву; картонажні, футлярні і роботи з переплетення. Курси проводились щоденно, крім святкових днів Курси ручної праці
Таблиця 1 Динаміка зростання земських курсів у Російській імперії Число курсів Кількість слухачів Витрати (в рублях) Земські курси в 1911 році 21 4535 103000 Земські курси в 1912 році 31 6200 133180 Земські курси в 1913 році 46 8800 154930
Таблиця 2 Влаштування вчительських курсів громадськими організаціями у великих містах Російської імперії 1911 1911 1912 1912 1913 1913 Числ слух Витр Числ слух Витр Числ слух Витр У Москві(при учит.інституті) 32 1200 121 2000 213 2000 У Києві (організовані Фребелівським товариством) 520 8200 845 10980 забор В Одесі (організовані Товариством поширення освіти між євреями) Не вл 250 5000 300 5000 В Ризі (організовані Латиським навчальним товариством 150 1500 Не вл Не вл Усього 2758 3146 1968 2450 1209 1396
Газета “Кіевская почта” за 25 травня1912-го року писала: Група київських педагогів і суспільних діячок об'єднались і заклали основи Київського Фребелівського Товариства, статут якого зареєстровано 21 травня 1908 року. Мета:науково-педагогічна і творча робота
Розподіл учителів за губерніями на Фребелівських курсах 1912 року №п\ Назва губернії жінки чоловіки всього 1 Київська 165 167 332 2 Подільська 28 37 65 3 Чернігівська 46 16 62 4 Херсонська 29 30 59 5 Волинська 20 27 57 6 Полтавська 29 11 60 7 Таврійська 23 9 32 8 Могилівська 13 15 28 9 Катеринослав 12 12 24 10 Орловська 10 8 18 11 Бесарабська 9 8 17 12 Мінська 9 7 16 13 Курська 9 3 12 14 Воронезька 8 1 9 15 Гродненська 6 2 8 16 Калузька 6 1 7 17 Вітебська 2 4 6
Програма Фребелівських курсів Програма Фребелівських курсів 1912 року двоциклова: гуманітарні науки та природничо-наукові, з додаванням педагогічних предметів
Програма Фребелівських курсів у 1912 році 12 методи сучасної біології 13питання виховання 4.Історія російської літератури 5загальна література 6.Педагогічна психологія 1.Вчення про християнську мораль, 2.російська історія 3.Історія південної Росії
Т.Г.Лубенець, директор народних училищ Проф.М.В.Довнар-Запольський (російська історія) В.В.Зеньковський (педагогічна психологія) О.І.Левицький (історія Києва) В.А.Флеров (методика російської мови) Проф.А.М.Лобода (історія російської літератури) Свящ.Е.З.Капралов (вчення про христ. мораль). А.Ф.Музиченко (педагогіка в Західній Європі) Лектори, які працювали на Фребелівських курсах у 1912 році
При курсах влаштовано: Педагогічну виставку, яка містила: літературу з питань педагогіки, наочні засоби, спеціальні видання, та український відділ За час роботи виставку відвідало 10 000 осіб Термін проведення курсів - з 3 червня до 8 липня
Серед слухачів курсів спостерігається крайня бідність. Дехто через голод не відвідує лекції… Більша половина слухачів курсів приїхала з далеких куточків Росії на останні гроші, а інші забрали свою зарплату до вересня, а життя у великому місті дороге. Багато почали обідати за 15 коп. по півобіду вдвох, дехто через день, а решту “всухомятку”. Газета “Кіевская мысль” 24 червня 1912 року писала:
На сторінках преси було розгорнуто кампанію зі збору коштів для слухачів курсів, влаштовувались благодійні гуляння по Дніпру, музично-літературні вечори
Схожі презентації
Категорії