Дисидентський рух 60-х років
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема 6. Дисидентський рух 60-х років Розділ 3. Україна в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства (середина 50-х – середина 60-хрр.) творча група вчителів історії м. Черкаси
Ключові терміни та поняття Дисиденство, Українська робітнично-селянська спілка. 1959 – сформувалася Українська робітничо-селянська спілка 1965 – праця І.Дзюби «Інтернаціоналізм чи русифікація» Основні події
Дисидент – інакодумець, відступник від панівної ідеології, розкольник. Дисидентський рух- рух, учасники якого в СРСР виступали за демократизацію суспільства, дотримання прав і свобод людини, в Україні — за вільний розвиток української мови та культури, реалізацію прав українського народу на власну державність.
1959 році сформувалася Українська робітничо-селянська спілка на чолі з Л. Лук’яненком Л. Лук’яненко та І. Кандиба – засновники УРСС
В Києві, Львові виникають клуби творчої молоді, діяльність яких виходила за межі культурницької роботи М. Горинь – член львівського клубу творчої молоді «Пролісок»
Розрізнені десидентські групи почали об’єднуватись в організовані рухи. 1964 рік – у західних областях республіки сформувався Український національний фронт (УНФ), який налічував майже 150 осіб і видав низку програмних документів М. Дяк – член-засновник УНФ
Першим грунтовним узагальненням ідей українського опозиційного руху стала праця І. Дзюби «Інтернаціоналізм чи русифікація?» (1965 р.)
Панівна ідеологія, що базувалась на матеріалістичному світогляді неминуче вступала в суперечливість з релігійною свідомістю. На зламі 50-х – 60- х років почаалась чергова антирелігійна компанія.
Найбільш численною в УРСР була Руська православна церква (РПЦ). З 1957 року діяльність духовенства обмежувалась. Посилювалась антирелігійна пропаганда. Влада намагалася підмінити релігійні звичаї і ритуали новими радянськими обрядами. «Червоні» колядки»
Упродовж 1961-1966 років в Україні скоротилась кількість церков і молитовних будинків з 6,4 тис. до 4,5 тис. Люди із сіл Зарваниця, Сапова, Вишнівчик, Котузів моляться біля зруйнованої каплички і Чудотворного Джерела
Густинський монастир закривали тричі. В 1958 році монастир було в третє за його історію закрито і понад 30 років він стояв пусткою
У 1964 році ЦК КПСС ухвалив постанову «Заходи щодо посилення атеїстичного виховання населення», в якій перед партійними організаціями ставилося завдання упродовж 12-17 років повністю звільнити свідомість радянського суспільства від релігійних забобонів.
Узагальнення Чому рухи шістдесятників і дисидентів залишалися рухами інтелігенції і не були підтримані іншими верствами населення? Чому радянська влада так жорстоко боролась проти релігії та церкви?
Список використаних джерел Історія України 11 клас О.І. Пометун. Київ “Освіта” 2011. YouTube.com Ning.com Wikipedia.org Дякуємо за увагу!
Схожі презентації
Категорії