X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Оновлення змісту викладання інформатики в сучасній школі

Завантажити презентацію

Оновлення змісту викладання інформатики в сучасній школі

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Оновлення змісту викладання інформатики в сучасній школі семінар керівників методоб’єднань вчителів інформатики 23.08.2011 р.

Слайд 2

Глухова Маргарита Володимирівна, завідувач відділу інформаційних технологій тел.: (8-062)-345-16-93 (8-050)-87-00-158 e-mail: ipoinform@narod.ru

Слайд 3

Методичні рекомендації 1. Інструктивно – методичний лист про вивчення інформатики у 2011-2012 навчальному році (http://mon.gov.ua - сайт МОН або у збірнику наказів). 2. Педагогічна скарбниця “Донеччини” № 1, 2011р. 3. Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2011/12 навчальному році (Інформаційний збірник Міністерства, фахови науково-методични журнали, сайт: http://mon.gov.ua).

Слайд 4

ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ 9 клас

Слайд 5

У 2010 – 2011 навчальному році учні 9-х класів вивчення інформатики за програмою (автори І.О. Завадський, Ю.О. Дорошенко, Ж.В. Потапова) із розрахунку 1 година на тиждень. Програма, згідно з типовими навчальними планами, розрахована на учнів, які до 9 класу ще не вивчали інформатики.

Слайд 6

Розподіл годин на вивчення окремих розділів, кількість практичних робіт, варіанти розподілу навчальних годин для тих класів, в яких інформатика вивчалась до 9 класу та методичні рекомендації щодо вивчення інформатики видруковано у Інформаційному збірнику МОН №№19-21, 2009 р., та у науково-методичному журналі “Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах”, №4, 2009 р.

Слайд 7

Розподіл навчальних годин (1 година на тиждень, всього - 32 години + 3 години резервного часу) № розділу Розділ навчальної програми кількість години кількість практич-них робіт 1 Інформація. Інформаційні процеси та системи. 2 2 Апаратне забезпечення інформаційних систем 3 1 3 Системне програмне забезпечення 7 3 4 Службове програмне забезпечення 3 2 5 Комп’ютерні мережі 6 5.1 Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі 3 1 5.2 Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті 3 1 6 Основи роботи з текстовою інформацією 4 2 7 Комп’ютерна графіка 7 7.1 Засоби перегляду й перетворення графічної інформації 1 7.2 Основи растрової графіки 3 1 7.3 Основи векторної графіки 3 1 8 Резерв навчального часу 3

Слайд 8

Розподіл навчальних годин (1,5 години на тиждень, всього - 49 годин + 3 години резервного часу) № розділу Розділ навчальної програми кількість години кількість практич-них робіт 1 Інформація. Інформаційні процеси та системи. 4 2 Апаратне забезпечення інформаційних систем 6 1 3 Системне програмне забезпечення 8 3 4 Службове програмне забезпечення 5 2 5 Комп’ютерні мережі 9 5.1 Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі 3 1 5.2 Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті 6 1 6 Основи роботи з текстовою інформацією 7 2 7 Комп’ютерна графіка 10 7.1 Засоби перегляду й перетворення графічної інформації 2 7.2 Основи растрової графіки 4 1 7.3 Основи векторної графіки 4 1 8 Резерв навчального часу 3

Слайд 9

Розподіл навчальних годин (2 години на тиждень, всього - 66 годин и+ 4 години резервного часу) № розділу Розділ навчальної програми кількість години кількість практичних робіт 1 Інформація. Інформаційні процеси та системи. 2 2 Апаратне забезпечення інформаційних систем 3 1 3 Системне програмне забезпечення 7 3 4 Службове програмне забезпечення 3 2 5 Комп’ютерні мережі 20 5.1 Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі 3 1 5.2 Основи Інтернету — за програмою курсу за вибором «Основи Інтернету» 17 №1–№9 за програмою курсу «Основи Інтернету» 6 Основи роботи з текстовою інформацією 4 2 7 Комп’ютерна графіка – за програмою курсу за вибором «Основи комп’ютерної графіки», теми: 1-4 27 №1–№12 за программою курсу «Основи комп’ютерної графіки» 8 Резерв навчального часу 4

Слайд 10

ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ 10-11 класи

Слайд 11

У відповідності до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 29.04.2011 року №1/9-325 «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів на 2011/2012 навчальний рік» робочі навчальні плани для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з інформатики складаються за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 834 від 27.08.2010 року.

Слайд 12

Розподіл годин на вивчення інформатики за різними рівнями змісту освіти Рівень стандарту - 1/1 Академічний рівень- 1/2 Профільний рівень- 5/5

Слайд 13

У 10-х і 11-х класах на рівні стандарту та академічному рівні вивчення інформатики відбуватиметься за програмами І.О. Завадського, Ю.О. Дорошенка, Ж.В. Потапової, рекомендованими рішенням колегії МОН згідно з наказом № 1021 від 28.10.2010 та опублікованими в науково-методичному журналі “Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах”, №5-6, 2010р, а також на сайті http://itosvita.ucoz.ua/index/navchalni_programi/0-6.

Слайд 14

Звертаємо Вашу увагу! Внесено зміни до навчальних програм «Інформатика. 10-11 класи. Рівень стандарту» та «Інформатика. 10-11 класи. Академічний рівень» (лист МОН України «Про навчальні програми з інформатики для старшої школи» від 29.11.10 № 1/9-862).

Слайд 15

Навчальні програми для старшої профільної 11-річної школи розташовані на сайті Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України http://www.mon.gov.ua/education/average/prog12

Слайд 16

Було внесено зміни, що стосуються вивчення окремих тем, і можуть бути враховані під час планування навчального процесу. Доцільність запровадження цих змін залежно від профілю навчання, використовуваного базового підручника та інших факторів пояснено далі.

Слайд 17

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМАМИ 10-11 класи

Слайд 18

1. Інформатика. Навчальна програма для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту). Програма розрахована на вивчення інформатики в 10-11 класах старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів таких профілів: української філології профіль, іноземної філології профіль, фізико-математичний профіль, екологічний профіль, біолого-хімічний профіль, біолого-фізичний профіль, географічний профіль, історичний профіль, правовий профіль, філософський профіль, економічний профіль, технологічний профіль, спортивний профіль, військово-спортивний профіль, художньо-естетичний профіль.

Слайд 19

2. Інформатика. Навчальна програма для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (академічний рівень). Програма розрахована на вивчення інформатики в 10-11 класах старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів таких профілів: універсальний профіль, математичний профіль, фізичний профіль, біотехнологічний профіль, хіміко-технологічний профіль, агрохімічний профіль, фізико-хімічний профіль.

Слайд 20

3. Інформатика. Навчальна програма для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (академічний рівень). Програма, яка доповнена навчальними модулями курсів за вибором, може використовуватись в старшій школі загальноосвітніх навчальних закладів в інформаційно-технологічном профілі.

Слайд 21

4. Навчальна програма поглибленого вивчення інформатики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Програма розрахована на вивчення інформатики в 10-11 класах старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів в інформаційно-технологічном профілі.

Слайд 22

ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ 10 клас

Слайд 23

Під час зведення програм для 12-річної школи до програм для 11-річної школи змін у програми з інформатики для 10 класу не вносилося, тому у 10 класах на рівні стандарту та академічному рівні інформатика вивчається відповідно до Інструктивно-методичного листа про вивчення інформатики у 2010-2011 навчальному році (Інформаційний збірник МОН, №№25-26-27).

Слайд 24

Основні зміни: Останній розділ, «Програмні засоби навчального призначення», поставлено на перше місце з тією метою, щоб учні якомога раніше опанували і могли використовувати у навчанні різноманітні програмні засоби навчального призначення. До розділу «Програмні засоби навчання профільного предмету» введено практичну роботу. Зміну рекомендовано впроваджувати в тих класах, що навчаються за підручником Н.В. Морзе, В.П.Вебер, О.Г.Кузьминської. 2) Розділ «Комп’ютерні презентації та публікації» розміщено після розділу «Текстовий процесор» з огляду на певні змістові залежності між цими розділами. Зміну можна впроваджувати в тих класах, що навчаються за підручниками авторів Н.В. Морзе, В.П.Вембер, О.Г.Кузьминської або авторів Т.І.Лисенко, Й.Я.Ривкінда, Л.А.Чернікової, В.В.Шакотька.

Слайд 25

ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ 11 клас

Слайд 26

Рівнь стандарту № розділу Назва розділу Години Кількість практич-них робіт 6 Моделювання. Основи алгоритмізації 5 1 7 Системи опрацювання табличних даних 11 5 8 Системи опрацювання баз даних 9 3 9 Інформаційні технології персональної та колективної комунікації 8 4

Слайд 27

Основні зміни до програми є такими: 1) У розділі основ програмування запропоновано вивчати поняття моделі та моделювання, натомість зі змісту навчального матеріалу видалено поняття об’єкта у програмуванні. Зміну рекомендовано запроваджувати в тих класах, що вивчають інформатику за підручником Т.І.Лисенко, Й.Я.Ривкінда, Л.А.Чернікової, В.В.Шакотька. 2) За збереження кількості навчальних годин тему «Створення, публікація та підтримка веб-ресурсів» замінено суттєво ширшою за обсягом навчального матеріалу темою «Інформаційні технології персональної та колективної комунікації». Оскільки у зв’язку з проведенням Євро 2012 2011/2012 навчальний рік в 11 класах буде скорочено і завершено 3 травня, рекомендуємо зміну не запроваджувати або скоротити вивчення розділу 9 зміненої програми до вивчення підрозділу 9.1, «Автоматизоване створення й публікація веб-ресурсів».

Слайд 28

Академічний рівеніь № розділу Назва розділу Години Кількість практич-них робіт 6 Інформаційні технології в навчанні 8 6.1. Програмні засоби навчання математики 6 3 6.2. Програмні засоби навчання фізики, хімії та біології 2 1 7 Основи алгоритмізації та програмування 28 7.1. Базові поняття програмування. Засоби візуальної розробки програм 9 3 7.2. Основи структурного програмування 19 4 8 Бази даних. Системи управління базами даних 12 3 9 Інформаційні технології персональної та колективної комунікації 16 9.1. Автоматизоване створення й публікація веб-ресурсів 6 2 9.2. Основи створення комп’ютерних публікацій 3 1 9.3. Опрацювання мультимедійних даних 3 1 9.4. Інтегроване використання засобів опрацювання електронних документів 2 1 9.5. Спільна робота з документами. Розробка колективного проекту 2 1

Слайд 29

Основне нововведення у програмі академічного рівня полягає у заміні розділу «Растрова комп’ютерна графіка» розділом «Інформаційні технології в навчанні», що має обсяг 8 годин, з яких 6 годин відводиться на опанування програмних засобів навчання математики. Цю зміну рекомендовано запроваджувати у класах математичного та фізико-математичного профілю.

Слайд 30

Обов’язковими умовами навчання за програмою є наявність комп’ютерного класу та встановленого програмного забезпечення (орієнтовний перелік програм наведено у додатках до програми). Комп’ютерна техніка має використовуватися на кожному уроці інформатики.

Слайд 31

Майже всі розділи програм рівня стандарту та академічного рівня можна розширювати шляхом викладання їх за програмами курсів за вибором у таких випадках: - на вивчення інформатики відводиться більше 1 години на тиждень; - вивчення інформатики почалося до 9 класу і, таким чином, певні теми можна вивчати поглиблено за рахунок інших тем, які учні вивчили раніше і тому в 10 або 11 класі можуть пройти оглядово.

Слайд 32

Розділи програм для 10-11 класу якими курсами за вибором можна розширювати: 1. Комп’ютерні презентації - Основи створення комп’ютерних презентацій. 2. Служби Інтернету - Основи Інтернету. 3. Системи обробки табличної інформації (Системи опрацювання даних, розміщених у таблицях) - Microsoft Excel у профільному навчанні 3. Бази даних - Основи баз даних. 4. Створення, публікація та підтримка веб-ресурсів (Інформаційні технології персональної та колективної комунікації) - Основи веб-дизайну. 5. Базові поняття програмування (Моделювання. Основи алгоритмізації) - Основи візуального програмування. 6. Основи програмування - Основи алгоритмізації та програмування. Календарно-тематичне планування узгодити з відділом інформаційних технологій. Зазначимо, що за будь-яких розширень або скорочень обсягів тем курсу обов’язковим є виконання всіх практичних робіт, передбачених навчальними програмами.

Слайд 33

З метою удосконалення існуючих навчальних програм з інформатики, усунення суперечностей між їхніми версіями та уніфікації програми для 10 класу було створено експериментальну програму «Єдиний базовий курс. 9-11 класи» (авт. — Завадський І.О., Дорошенко Ю.О., Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А.), http://aspekt-edu.kiev.ua/.

Слайд 34

Розділ 5 “Тривимірна комп’ютерна графіка та анімація/Flash-анімація” в 11 класі може вивчатися за двома варіантами: тривимірна графіка (на основі, наприклад, безкоштовного 3D-редактора Blender) або, за бажанням учителя, можуть вивчатися основи анімації Flash. У другому випадку рекомендуємо скористатися 30-денною безкоштовною пробною версією продукту Adobe Flash.

Слайд 35

ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ 11 клас

Слайд 36

Інформатика в класах інформаційно-технологічного профілю

Слайд 37

Вивчення інформатики в 10-х класах на профільному рівні вперше буде проходити за програмою для інформаційно-технологічного профілю (авт. — Т.П. Караванова, В.П. Костюков, І.О. Завадський). Дана програма є продовженням програми вивчення інформатики для 9-го класу та базується на знаннях учнів, отриманих під час вивчення інформатики у 9-му класі. Основними особливостями даної програми є: 1) Поділ на дві тематично взаємопов’язані паралельні змістові лінії: «інформаційно-комунікаційні технології» і «основи алгоритмізації та програмування». 2) Відповідність більшості розділів програми в обох лініях програмам курсів за вибором з інформатики (деяким — в дещо ущільненому варіанті).

Слайд 38

Програма може використовуватися і в тих класах інформаційно-технологічного профілю, які почали вивчати інформатику до 9 класу та/або вивчали її у 9 класі в обсязі більше 1 години на тиждень. Додатковий час, що з’являється за такого розподілу навчальних годин, може бути використаний для викладання відповідних розділам програми курсів за вибором у повному обсязі, передбаченому програмами цих курсів, а також для викладання інших курсів за вибором, що не відповідають розділам даної програми.

Слайд 39

Розподіл годин на вивчення розділів програми в обох змістових лініях.

Слайд 40

Учні 11-х класів інформаційно-технологічного профілю продовжують вивчати інформатику за програмою для 11 класу академічного рівня, розширеною курсами за вибором. У таблиці наведено перелік курсів за вибором, що розширюють розділи програми академічного рівня.

Слайд 41

ДОПРОФІЛЬНА ПІДГОТОВКА З ІНФОРМАТИКИ

Слайд 42

У спеціалізованих школах (класах), гімназіях, ліцеях, колегіумах, зокрема з поглибленим вивченням курсу інформатики, години варіативної частини робочого навчального плану та навчально-виробничої практики можуть використовуватися для вивчення курсів за вибором професійного спрямування, курсу інформатики у 7-9 класах, пропедевтичного курсу у 2-8 класах за авторськими програмами з відповідним грифом Міністерства освіти і науки України.

Слайд 43

Інформатика у 2–4 класах може вивчатися за однією із програм: «Сходинки до інформатики. 2–4 класи». Ривкінд Ф.М., Ломаковська Г.В., Колесников С.Я., Ривкінд Й.Я. «Шукачі скарбів. Навчально-методичний комплект з інформатики для 2-4 класів». Коршунова О.В. http://vesna-books.at.ua/load/89-1-0-17 «Комп’ютерленд. Інформатика. 2-4 класи». Антонова О.П. http://aspekt-edu.kiev.ua/

Слайд 44

Для вивчення інформатики у 5–6 класах рекомендовано такі програми: «Інформатика. 5–6 класи». Ривкінд Й.Я., Ломаковська Г.В., Колесни ков С.Я. Пропедевтичний курс «ІНФОмандри. 5-6 класи». Казанцева О. П. http://infomandry.osvita.info/teacher/ Пропедевтичний курс «Інформатика. Шукачі скарбів. ІІ рівень», 5–8 класи, Коршуно ва О.В. http://vesna-books.at.ua/news/2010-08-04-141 Курс «Вступ до програмування мовою Лого. 5–6 класи». Пахомова Г.В. http://aspekt-edu.kiev.ua/

Слайд 45

У 7–8 класах інформатика може вивчатися за однією із програм: Пропедевтичний курс «Основи інформатики. 7 клас». Володіна І.Л, Воло дін В.В., Дорошенко Ю.О., Столяров Ю.О. http://www.svitinfo.com.ua/book/structura/osninf7.htm Пропедевтичний курс «Основи інформатики. 8 клас». Володіна І.Л, Воло дін В.В. http://www.svitinfo.com.ua/book/structura/osninf8.htm «Єдиний базовий курс. 7–9 класи». Пилипчук О.П., Сальнікова І.І., Шес топалов Є.А. http://aspekt-edu.kiev.ua/

Слайд 46

Програми для учнів 5-8 класів: 7. Програми курсів за вибором для профільного навчання видруковано у збірнику програм для загальноосвітніх навчальних закладів «Інформатика. Програми для профільного навчання» (Видавнича група BHV, 2009 р.). Звертаємо увагу на те, що навчання за програмами: «Основи комп’ютерної графіки», «Основи створення комп’ютерних презентацій», «Основи Інтернету», «Основи веб-дизайну», «Основи комп’ютерної безпеки», «Основи візуального програмування» в 7-8 класах за умови вивчення інформатики в попередніх класах.  

Слайд 47

Програма курсу за вибором «Основи робототехніки» (Укладач: Д.І. Кожем`яка) призначена для вивчення у 5-8 класах протягом одного року із розрахунку 1 година на тиждень (всього 35 годин).

Слайд 48

Новий курс за вибором «Основи програмування» (авт. – С.Д.Вапнічний, В.В. Зубик, В.А.Ребрина) для учнів 7-9 класів.

Слайд 49

Завдання нового курсу за вибором «Основи програмування» для учнів 7-9 класів є: формування теоретичної бази знань учнів з основ програмування та практичних навичок розв’язування задач, які вже протягом 25 років пропонуються на олімпіадах з інформатики різного рівня починаючи від шкільних олімпіад закінчуючи міжнародними; активізувати підготовку учнів до участі у шкільних, районних та міських олімпіадах з інформатики; надати рівні можливості учням сільських і міських шкіл у підготовці до надзвичайно захоплюючої діяльності – програмування, використовуючи можливості мережі Інтернет.

Слайд 50

Профільні курси

Слайд 51

У 2011 році було схвалено програми двох курсів за вибором: «Основи баз даних» і «Основи алгоритмізації та програмування». Курс за вибором «Основи баз даних» (авт. — І.О. Завадський) призначено для учнів 10-11 класів будь-яких профілів і напрямів спеціалізації (http://zavadsky.at.ua). Курс за вибором «Основи алгоритмізації та програмування» (авт. — Т.П. Караванова, В.П. Костюков) (http://itosvita.ucoz.ua/index/ navchalni_programi/0-6).

Слайд 52

При організації навчально-виховного процесу і оснащенні навчального середовища в кабінеті інформатики слід користуватись: «Положенням про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів» (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України 20.05.2004 №407, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.06.2004 р. № 730/9329). Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 16.03.2004 року № 81 «Про затвердження Правил безпеки під час навчання в кабінетах інформатики навчальних закладів системи загальної середньої освіти», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.05.2004, за № 620/9219.

Слайд 53

Державними санітарними нормами і правил улаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режиму праці учнів на персональних комп’ютерах, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 30.12.98 № 9. Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63.

Слайд 54

Наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп продовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.03.2002 за № 229/6517. Наказ МОНмолодьспорту України № 907 від 29.07.2011 р.

Слайд 55

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Інформатика