X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ІННОВАЦІЇ В ПРОГРАМНОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ПІД НАЗВОЮ БІБЛІОТЕКА 2.0

Завантажити презентацію

ІННОВАЦІЇ В ПРОГРАМНОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ПІД НАЗВОЮ БІБЛІОТЕКА 2.0

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Слайд 2

Бібліотека 2.0 Бібліотека постає як відкритий дослідницький інститут, в якому бібліотекарі спільно з читачами покращують сервіси бібліотеки, займаються інформаційним наповненням, створюють нову наукову інформацію тощо. Бібліотеки 1.0(старого стилю) працюють у режимі лише читання, а бібліотеки 2.0 — читання/запису.

Слайд 3

1)доступ до ЕК лише через веб браузер (доступ усім і всюди) та розширення можливостей ЕК через взаємодію зі зовнішніми сервісами; 2)залучення користувачів (коментарі, тегування та семантичні зв'язки, рейтинги,пропозиції на придбання, списки літератури, створення портрету читача; 3)спільне з читачами проектування бібліотечних сервісів юзабіліті (зручність, наглядність), доступність, багатомовність;

Слайд 4

4)відкритість та безкоштовність ПЗ сервісів Бібліотеки 2.0; 5)постійний розвиток замість циклів поновлень це більше відповідає стрімкому руху інформаційних технологій; 6)“вічна бета” продукти/сервіси бібліотеки завжди перебуватимуть у стані розробки/оптимізації та зворотного відгуку від користувачів; 7)запозичення досвіду роботи у сучасному інформаційному полі з освіти, економіки,журналістики, видавничої справи та інших;

Слайд 5

8)дослідження та вдосконалення власних сервісів, можливість заміни їх на кращі(принципи конкурентоспроможності); 9)бібліотеки не можуть дозволити собі бути негнучкими, тому що втратять читацьку аудиторію на користь потужним інтернет компаніям. 10)використання “довгого хвоста” — бібліотеки повинні прикладати зусиль щоб зробити доступнішим для читачів 90 % рідко використованого фонду.

Слайд 6

Ідеї Веб 2.0 привернули увагу бібліотекознавців

Слайд 7

Бібліотека 2.0 – це узагальнено визначена модель модернізованої форми бібліотечного сервісу, що відображає еволюцію шляхів надання сервісу користувачам.

Слайд 8

Заохочення зворотного зв’язку з користувачами Бібліотека Користувач

Слайд 9

Автори статті пишуть «Library 2.0: Service for the next generation library» «Будь який сервіс, фізичний або віртуальний, якщо він має успіх у користувачів, систематично оцінюється та надається за участі користувачів, є сервісом Бібліотеки 2.0. Навіть старі, традиційні сервіси можуть бути Бібліотекою 2.0, як що ці критерії наявні. Так само, новизни сервісу недостатньо, щоб зробити його сервісом Бібліотеки 2.0»

Слайд 10

Ключові принципи Бібліотеки 2.0 Головна відмінність між Бібліотеками 1.0 та 2.0 полягає у тому, що: Бібліотека 1.0 базується на використанні однобічного інформаційного потоку [від бібліотеки до користувача], Бібліотека 2.0 – це «бібліотека для читання/запису», що надає користувачам владу впливати на функціональність сервісу, який вони отримують.

Слайд 11

Слайд 12

Браузер + Веб 2.0 програмні додатки + Сумісність = Повнофункціональний онлайновий каталог.

Слайд 13

Залучення бібліотечних користувачів як до розроблення, так і до реалізації бібліотечного сервісу. Модель Бібліотеки 2.0 прагне використати знання наших користувачів для доповнення та покращання бібліотечних сервісів. Коментарі користувачів, тегування та рейтинги забезпечують [бібліотечні] сайти змістом, створеним користувачами. Отже, традиційні засоби систематизації потребують якісної перебудови. Система Reader2 (http://ua.reader2.com)

Слайд 14

Цей принцип прямо пов’язаний з питанням щодо форми (дизайну) бібліотечних проектів. Згідно зі стандартом ISO 13407 дизайн веб-проектів має бути зорієнтованим на користувачеві, тобто повністю відповідати його потребам, прагненням та очікуванням.

Слайд 15

Компанії, які хочуть мати справу з публічними або академічними бібліотеками, не повинні виробляти комерційного програмного забезпечення. Бібліотека 2.0 не є закритим поняттям. «Відкритість Бібліотеки 2.0 поширюється на програмне забезпечення та комп’ютерну техніку, яку використовують бібліотеки, в тому числі на інтегровані бібліотечні системи

Слайд 16

Постійні зміни приходять на зміну старій моделі вдосконалення технологічних циклів. у відповідь на мінливість сучасного світу та інтенсивність науково технічного прогресу. не всі бібліотеки встигли звикнути до використання інтернет-технологій у своїй практиці, перехід на суттєво новий рівень використання цих технологій. отже від бібліотечних технологій з кожним роком буде вимагатись все більша рухливість та адаптивність.

Слайд 17

«Вічна Бета» («Beta is forever»). У комп’ютерному світі префіксом «Beta» позначається перша публічна версія програмного забезпечення, яка не є закінченою і надається користувачам лише для тестування, оцінки та висловлення зауважень. «Вічна бета» – це продукти, створення яких ніколи не буде закінченим, розробники завжди будуть шукати шляхи оптимізації їх роботи, приймати оцінки та відгуки користувачів і переробляти продукти згідно з отриманими даними

Слайд 18

Збирання та інтеграція в моделі бібліотечного сервісу ідей та технологічних рішень із суміжних галузей. Бібліотечна справа стала більше уваги приділяти комп’ютерним технологіям. Концепція Бібліотеки 2.0 вимагає від бібліотек революційних перетворень як на зовнішньому, так і на внутрішньому рівнях. зовнішні зміни: мова йде про позиціонування бібліотеками себе у суспільстві як повноправних учасників рин ку інтернет. внутрішній рівень: мається на увазі реорганізація структури бібліотек згідно з вимогами часу.

Слайд 19

Поєднання оцінки та вдосконалення сервісів з постійною готовністю змінити існуючий сервіс на інший, більш новий і кращий. Негнучкість породжує невдачу. Бібліотеки повинні завжди перебувати у стані готовності до заміни старих рішень новими, якщо умови будуть вимагати такого переходу. Інакше користувачі швидко переорієнтуються на використання сервісів тих організацій, які швидше зможуть адаптуватися до змін на інформаційному ринку.

Слайд 20

Використання «довгого хвосту». «Довгий хвіст» – це статистичний термін, що був запропонований у 2004 р. Крісом Андерсоном для позначення великого масиву інформаційних джерел, що користуються попитом у невеликої кількості користувачів. Ідея у тому, що дослідника, який зацікавився певним дослідженням Х, в першу чергу будуть цікавити ті дослідження, на які посилається автор дослідження Х, а також ті дослідження, які посилаються на дослідження Х

Слайд 21

Слайд 22

открытый доступ к печатным материалам использование инструментов web 2.0 (блоги, RSS, wiki и др.) привлечение пользователей к деятельности библиотеки наличие электронного каталога и открытый доступ к нему участие библиотеки в корпоративных проектах наличие у библиотеки собственного пространства в социальных сетях или виртуальных мирах наличие широкого спектра услуг, доступных из любого места

Слайд 23

Сайт школьной библиотеки Создание и ведение сайта школьной библиотеки Бесплатные сервисы: Google Pages (http://pages.google.com/ /about.html), UcoZ (http://www.ucoz.ru/), Моя живая страница Mylivepage (http://www.mylivepage.ru/wiki/index) и некоторые другие.

Слайд 24

Сайт школьной библиотеки – это в первую очередь, информационный ресурс, предназначенный заполнить лакуны информационного обеспечения потребностей читателей библиотеки, во вторых – это визитная карточка, которая рассказывает читателям, администраторам и коллегам о возможностях и деятельности библиотеки.

Слайд 25

не всегда указываются координаты библиотеки и контактная информация; материалы не структурированы: подряд идет информация для всех категорий посетителей; часто содержание ориентировано на администраторов, библиотекарей, а не на школьников; мало интересных материалов для школьников, а между тем – они главные потребители библиотечной информации; ошибки в терминологии (например, рекомендательный список литературы называется каталогом и т.п.); материалы не подписаны; материалы не имеют временных координат (например, предлагается статистика школьной библиотеки за один год, но абсолютно невозможно найти информацию о том, какой это год); мало ссылок на хорошие ресурсы для детей и подростков; неработающие ссылки; большинство найденных сайтов практически не обновляется!

Слайд 26

Главная страница включает каталог, поисковые инструменты. Новости, календарь, где отражается информация о мероприятиях библиотеки (и если такая страница включена, она должна постоянно обновляться). Контактная информация (адрес, телефон, e mail, ФИО библиотекаря). Базы данных (если таковые имеются в библиотеке). Правила пользования библиотекой. Права и обязанности читателей. Режим работы. Направления работы библиотеки. Услуги библиотеки. Ссылки на ресурсы для учителей. Ссылки на образовательные ресурсы для школьников. Ссылки на справочные ресурсы. Ссылки на ресурсы для родителей (чтение, безопасность в Интернете). Чтение – аннотированные онлайн ресурсы. Информационная грамотность (советы, ресурсы). Помощь в подготовке к урокам (ссылки, советы, ресурсы). Материалы учителей. Лучшие творческие работы школьников.

Слайд 27

весь дизайн сайта должен быть выполнен в едином стиле и цветовой гамме; цвет шрифта, цвет фона, должны гармонировать и способствовать комфортному чтению (красные буквы на черном фоне практически не читаются, утомляют глаза, напрягают мозг); не применяйте более двух шрифтов на одной странице; размер шрифта не должен быть очень большим или очень маленьким; выбирая между большим количеством анимации и загрузкой сайта (а между ними есть прямая зависимость), выбирайте быструю загрузку – очень часто пользователи не дожидаются до конца, если сайт долго загружается; если есть возможность использовать рисунки учащихся школы для оформления сайта – это идеальный вариант.

Слайд 28

С чего начать? Организуйте творческую группу по созданию сайта, в которую войдут, в первую очередь учащиеся школы. Определите цели и задачи создания сайта. Выберите программу или сервис, с помощью которого вы будете делать сайт. Назначьте ответственных за дизайн, техническое обеспечение, содержание, обновление. Определите структуру (страницы, рубрики) и предполагаемое наполнение (содержание) сайта. Создайте эскиз сайта, то есть общую компоновку страниц, взаимосвязей между ними. Подготовьте информационное наполнение: наберите и сохраните тексты в текстовом редакторе; обработайте графические элементы и иллюстрации в специальной программе, например, Adobe Photoshop, подобрав необходимый размер и разрешение. Начинайте работу.

Слайд 29

Библиотекарь 2.0 стремится понять возможности и изучить главные инструменты веб 2.0 и Библиотеки 2.0; стремится комбинировать е ресурсы и печатный формат; непредвзят по отношению к техническим устройствам, использует все от лэптопа до Ай пода; соединяет людей, технику и информацию; не боится использовать нетрадиционную систематизацию, использует фолксономию, метки (тэги) и описание содержания, ориентированное на пользователя, там где это уместно; включает не только текстовую информацию, понимая ценность иллюстраций, анимаций и звуковой информации; использует новейшие инструменты коммуникации для связи информации, экспертизы и людей; поощряет пользователей принимать участие в дискуссиях, предоставляя возможности новых сервисов; использует и развивает сетевые социальные сервисы; понимает “мудрость толпы”, роль и влияние блогосферы, викисферы

Слайд 30

Концепция “Библиотека 2.0” – это новый взгляд на библиотечное обслуживание в целом. Одна из главных идей для библиотекарей заключается в том, что продолжая предоставлять услуги тем, кто приходит к библиотеку, нужно выйти за пределы помещений библиотеки, и начать продвигать услуги людям там, где они взаимодействуют.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Інформатика