Методи дослідження фізичних явищ. Спостереження та експеримент. Фізичні величини та їх одиниці
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Запишіть у таблицю слова свинець, грім, рейки, веселка, алюміній, світанок, вітер, Місяць, спирт, ножиці, ртуть, снігопад, стіл, мідь, вертоліт, нафта, кипіння, завірюха, телефон, постріл, повінь, окуляри, праска, вода
Ключ до перевірки Фізичне тіло Речовина Явище олівець залізо дощ рейки свинець грім Місяць алюміній веселка ножиці спирт світанок стіл ртуть вітер вертоліт мідь снігопад
продовження Фізичне тіло Речовина Явище телефон нафта кипіння окуляри вода завірюха праска постріл повінь
!Фізика - наука експериментальна. Спирається на спостереження й досліди. ?Чим спостереження відрізняються від дослідів?
Схема проведення наукових досліджень: Спостереження - формулювання проблеми - висування робочої гіпотези - проведення наукового експерименту - створення теорії - передбачення нових ефектів.
Порівнюючи різні фізичні тіла чи явища, ми можемо помітити, що вони завжди мають деякі відмінності: тіла можуть бути вищими чи нижчими, легкими чи важкими, витісняти при зануренні більше чи менше води із посудини. Явища можуть протікати швидше чи повільніше. Зазначені відмінності тіл і явищ описують такі фізичні величини, як висота, вага, об’єм, час та ін. Фізична величина - кількісна характеристика фізичної властивості об’єкта чи явища. ?Які ще приклади фізичних величин ви можете навести?
Таблиця фізичних величин Назва Позначення Одиниці Прилад для вимірювання Довжина l м Лінійка Ширина b м Рулетка Висота h, H м Мірна стрічка
Для кожної фізичної величини є відповідні одиниці. Різних одиниць досить багато: наприклад, довжину можна виміряти в мм, см, дм, м, км і так далі. Основна одиниця довжини - 1 м.
Лабораторна робота №1. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті
До початку лабораторної роботи: залишіть на столі тільки те, що необхідно для виконання роботи; уважно прослухайте інструктаж учителя; не починайте роботу без його дозволу; розташовуйте обладнання на столі таким чином, щоб уникнути його перекидання чи падіння.
Під час виконання роботи: не залишайте своє робоче місце без дозволу вчителя; виконуйте всі вказівки інструкції і рекомендації вчителя. По закінченні роботи: акуратно складіть обладнання; упорядкуйте своє робоче місце; отримайте дозвіл учителя залишити кабінет.
У кабінеті фізики забороняється: брати в руки і вмикати без дозволу вчителя будь-яке обладнання чи пристрій; захаращувати проходи між робочими столами, демонстраційним столом учителя, виходами з кабінету будь-якими сторонніми предметами (у тому числі стільцями, сумками, верхнім чи спортивним одягом і т. п.).
Хід роботи 1. Уважно прочитайте і запам’ятайте теоретичні відомості до роботи. 2. Ознайомтеся з інструкцією з техніки безпеки в кабінеті фізики. 3. Вивчіть робочі місця учня і вчителя. Ви можете запитати про пристрої і прилади, призначення яких вам незрозуміло.
4. Дайте відповіді на контрольні запитання: 1) Де в кабінеті фізики розташована інструкція з техніки безпеки? 2) Чим додатково обладнане місце учня в кабінеті фізики? 3) Чим обладнане місце вчителя в кабінеті фізики? 4) Укажіть дії, що дозволені під час виконання лабораторної роботи (заповнити таблицю):
Дії, що дозволені під час виконання лабораторної роботи Дії учня Так Ні 1. Звертання за допомогою до вчителя (піднята рука) 2. Обмін обладнанням з сусідами 3. Звертання по допомогу до учня в сусідньому ряду 4. Допомога учню, що сидить за сусідньою партою 5. Зміна плану роботи без узгодження з учителем 6. Голосне обговорення ходу виконання роботи
Домашнє завдання Прочитати матеріал за підручником; вивчити за конспектом; задачі 1.9, 1.10.
Схожі презентації
Категорії