Проект роздільний збір сміття
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Розробка та реалізація соціально-екологічного проекту “ Роздільний збір сміття – шлях до благополуччя міста ” Київ 2010
Зміст Розділ 1. Ініціація проекту «Роздільний збір сміття – шлях до благополуччя міста» Анотація проекту Розробка Статуту проекту Розділ 2. Планування проекту «Роздільний збір сміття – шлях до благополуччя міста» Розробка WBS структури проекту. Розробка OBS структури проекту і RAM матриці відповідальності сітьової моделі. Побудова PDM матриці, сітьової моделі та діаграми Гантта проекту. Бюджетування проекту. Визначення проектних ризиків і розробка карти управління ризиками проекту. Розділ 3. Реалізація проекту Реалізація підготовчої стадії проекту. Реалізація основної частини проекту. Реалізація заключної частини проекту. Розділ 4. Завершення проекту Фінансовий звіт проекту. Основні результати проекту. Перспективи подальшої діяльності
Проблема в вирішенні інформування школярів В наш час проблема неосвіченості жителів столиці щодо екологічних питань, в тому числі роздільного збору сміття стоїть досить гостро. За статистичними даними кожен киянин щороку створює близько 330–380 кг твердих побутових відходів. Столиця щодоби виробляє близько 14 тисяч кубометрів (або близько 3 тисяч тонн) твердих побутових відходів (ТБВ). Це більше мільйона тонн сміття на рік. Майже 80% ТБВ вивозиться на полігони в Київській області, зокрема на полігон номер 5 в Обухівському районі, що приймає від 40 до 60 відсотків столичного сміття. Усього в столичному регіоні налічується близько 30 смітників, загальна площа яких перевищує 160 гектарів. Більшість із цих полігонів переповнені. В 2008-му ліміт смітників столичного регіону був перевищений більш ніж у 6 разів, і щороку кількість сміття на них збільшується на 5%, а вже через кілька років мільйони тонн сміття, які виробляє місто просто ніде буде утилізувати. Покращать екологічний стан міста його жителі, перейшовши на роздільний збір сміття. Але люди виходячи з своїх будинків та спостерігаючи біля них баки для роздільного збору все рівно продовжують викидати відходи разом, не розуміючи навіщо розділяти та не задумуючись, яка кількість сміття утворюється щодня. Тому актуальною є необхідність роз’яснювати та проводити освітні заходи для населення, розповідаючи їм про ту економічну, екологічну та естетичну вигоду, яку вони отримають розділяючи сміття. Екологічно свідомих людей треба виховувати з малечку, тому інформування школярів молодшого шкільного віку є невід’ємною складовою освітньої програми, щодо стимулювання та супроводу роздільного збору сміття в м. Києві. Саме через це ініціативною групою ,,Екологи НТУ” було вирішено провести інформування школярів 1 – А та 2 - А класів ЗОШ № 138 Шевченківського р-н про роздільний збір сміття.
Розділ 1. Ініціація проекту “Роздільний збір сміття – шлях для благополуччя міста” 1.1 Анотація проекту Назва організації-виконавця проекту Екологи НТУ Назва запропонованого проекту «Роздільний збір сміття – шлях до благополуччя міста» Загальна сума, яка необхідна для виконання проекту,грн. 451.36 грн Сума ,яка пошукується у ГО «Молодіжний екологічний центр»,грн. 298.5 грн Мета та завдання проекту Мета : Поширення екологічної освіти серед дітей молодшого шкільного віку в питанні роздільного збору сміття в м. Києві. Завдання: Організація двох 5 хвилинних вступних міні ігор-бесід ,,Знання про сміття ” з 25 учнями 1-А та 2-А класів ЗОШ №138 Шевченківського р-н для визначення їх початкового рівня знань. Проведення двох 15 – ти хвилинних міні лекції для 25 учнів 1-А та 2-А класів ЗОШ №138 Шевченківського р-н про роздільний збір сміття в м. Києві. Організація двох ігор ,,Школярі та роздільний збір сміття ” протягом 25 хвилин з 25 учнями 1-А та 2-А класів ЗОШ № 138 Шевченківського р-н для практичного закріплення отриманих знань та моніторингу проекту. Цільові групи населення на яке спрямований проект Учні 1-А і 2-А класів та вчителі Список виконавців Зюзюн В.І., Красильний В.В., Гайдак О.В., Дермельова А.Л., Співак Н.С. Бюджетний період по дням 15 жовтня – 15 листопада 2010 року
1.2 Розробка Статуту проекту Календарний план (детальний послідовний графік виконання заходів) за такою формою: Етапи проекту Заходи за проектом Термін виконання заходів (період: з.....по) Відповідальний Початковий Домовитися з адміністрацією школи про дату проведення заходу. 19.10.10 Зюзюн В.І. Зібрати необхідний інформаційний та графічний матеріал. 15.10.10 – 19.10.10 Зюзюн В.І., Красильний В.В. Основний Розробити сценарій та робочий інвентар для проведення даного заходу. 21.10.10 – 25.10.10 Зюзюн В.І. Красильний В.В. Проведення двох 5 хвилинних вступних міні ігор-бесід ,,Знання про сміття” з 25 учнями 1-А та 2-А класів ЗОШ № 138 Шевченківського р-н для визначення їх початкового рівня знань. 26.10.10 –10.11.10 Співак Н.С. Розробити презентаційний матеріал. 20.10.10 – 23.10.10 Гайдак О.В. Проведення двох 15 – ти хвилинних міні лекції для 25 учнів 1-А та 2-А класів ЗОШ № 138 Шевченківського р-н про роздільний збір сміття в м. Києві. 26.10.10 – 10.11.10 Гайдак О.В. Скласти сценарій гри ,,Школярі та роздільний збір сміття". 20.10.10 - 23.10.10 Співак Н.С. Створити необхідний робочий матеріал та інвентар для виконання проекту. 22.10.10 – 25.10.10 Красильний В.І., Дермельова А.Л. Проведення двох ігор ,,Школярі та роздільний збір сміття” протягом 25 хвилин з 25 учнями 1-А та 2 - А класів ЗОШ № 138 Шевченківського р-н для практичного закріплення отриманих знань та моніторингу проекту. 26.10.10 – 10.11.10 Гайдак О.В., Співак Н.С., Дермельова А.Л. Заключний Підбиття підсумків та визначення результатів проекту. 12.11.10 – 14.10.10 Зюзюн В.І. Представлення звіту про виконання проекту. 15.11.10 Зюзюн В.І.
Розділ 2. Планування проекту “Роздільний збір сміття – шлях до благополуччя міста” 2.1 Розробка WBS структури проекту
2.5 Визначення проектних ризиків і розробка карти управління ризиками проекту Аналіз ризиків Карта-схема ризиків проекту “Роздільний збір сміття – шлях до благополуччя міста” Ризик Опис ризику Можливість виникнення Вагомість Нормативно-правові ризики Відсутність документації , що дозволяє проведення акцій в закладах освіти 0,1 4 Соціальний ризик Дітям не цікава інформація. Байдуже відношення до почутого. Кількість дітей яка приймає участь в заході більша або менша ніж заплановано за проектом. 0,2 3 Фінансовий ризик Коштів, які виділяються на реалізацію проекту може не вистачити на закупівлю необхідних ресурсів, які необхідні для виконання проекту. 0,5 1 Часовий ризик Не вистачило часу на організацію чи проведення заходу. Ризик коли можна не вкластися в часові рамки відведені проектом на реалізацію всіх заходів від стадії ініціації до стадії завершення. 0,3 2 Ризик Метод запобігання Фінансовий ризик Перед тим як складати бюджет проекту необхідно чітко визначити перелік всіх необхідних матеріальних ресурсів, які можуть бути потрібні в реалізації проекту, а також дослідити ринок товарів, щоб мати чітке уявлення про цінові коридори на той чи інший товар. Часовий ризик Захід необхідно спланувати у чітких часових рамках. Виконавцям кожної з робіт – потрібно чітко вказувати на дату завершення тієї чи іншої роботи та проводити відповідний контроль за процесом. Соціальний ризик Інформація, яку планується викладати має відповідати цільовій аудиторії,а методика викладення повинна бути якомога простішою - це приведе до підвищення інтересу до заходу, і тим самим до кращого засвоєння запропонованої інформації. Нормативно-правові ризики Слідкувати за змінами щодо нормативно правової бази даного питання.
Розділ 3. Реалізація проекту 3.1 Реалізація підготовчої стадії проекту: Реалізація підготовчої стадії проекту пройшла без ускладнень та проблем. Під час реалізації підготовчої стації було виконано такі основні роботи: Сформовано ініціативну групу зі студентів екологів НТУ; Розподілено обов’язки між учасниками ініціативної групи; Визначено школу в якій буде проведено захід; Визначено проблему, мету, завдання та заходи проекту; Зібрано та проаналізовано інформацію про систему роздільного збору сміття. Визначено необхідні матеріальні та фінансові ресурси; Складено бюджет проекту. Закуплено необхідні матеріали; Створено сценарій заходу. Найскладнішим у виконанні даної стадії проекту виявилося визначити точну кількість необхідних матеріалів та ресурсів. Не викликало ніяких ускладнень при створенні сценарію заходу.
3.2 Реалізація основної частини проекту Під час реалізації основної частини проекту виникло ускладнення організаційного характеру. Коли було обрано школу в якій буде проводитись захід необхідно було домовитися з адміністрацією про дату проведення. Адміністрація була не проти заходу, але поросила спочатку лист-дозвіл, хоча в Районному відділі освіти представників шкіл було попереджено про проведення ініціативними групами інформаційних заходів у школах. Але після детального пояснення вдалося домовитися про проведення заходу з усного дозволу. Виконання основної стадії проекту пройшло без затримок . Діти проявили цікавість і активність до викладеного матеріалу. Проявляли великий інтерес до поставленої проблеми. Було виконано такі основні роботи: Створено робочий інвентар для проведення ігор “Знання про сміття” та “Школярі та роздільний збір сміття”; Визначена та домовлена з а адміністрацією школи дата та час проведення заходу; Проведена гра зі школярами 1-А та 2-А ЗОШ №138 класів “Знання про сміття”; Проведена міні – лекція для школярів 1-А та 2-А класів ЗОШ №138 щодо питання роздільного збору ; Проведена гра зі школярами 1-А та 2-А класів ЗОШ №138 “Школярі та роздільний збір сміття”;
3.3 Реалізація заключної частини проекту Заключна стадія проекту пройшла без ускладнень було виконано такі основні роботи: Аналіз кількісних та якісних результатів отриманих під час проведення заходу; Складання діаграм оцінки рівня знань; Оформлення фінансового звіту; Оформлення загального звіту по проекту; Представлення і захист звіту.
Розділ 4. Завершення проекту 4.1 Фінансовий звіт проекту Всі данні відповідають дійсності. Разом з фінансовим звітом надається копії документів Керівник проекту Зюзюн В.І. підпис Бухгалтер проекту Зюзюн В.І. підпис Дата Фінансовий звіт прийнятий підпис дата Фінансовий звіт перевірений Головний бухгалтер ГО "МЕЦ" підпис дата
4.2 Основні результати проекту Результати вступної гри « Знання про сміття » Рівень знань щодо сортування сміття вологої фракції складає 45 %. Рівень знань щодо сортування сміття сухої фракції складає 43 %. Рис. Початковий рівень знань школярів, щодо питання роздільного збору сміття
Результати кінцевої гри «Школярі та роздільний збір сміття» № Колір контейнера (фракції) Кількість карток в контейнері Відсоткові показники, % Разом Вірно Невірно Разом Вірно Невірно 1 Синій 9 6 3 100 67 33 Жовтий 15 10 5 100 67 33 2 Синій 17 11 6 100 65 35 Жовтий 7 7 0 100 100 0 3 Синій 11 11 0 100 100 0 Жовтий 13 13 0 100 100 0 4 Синій 15 11 4 100 73 27 Жовтий 9 9 0 100 100 0 5 Синій 13 10 3 100 77 23 Жовтий 11 10 1 100 91 9 6 Синій 11 8 3 100 73 27 Жовтий 13 10 3 100 77 23 7 Синій 13 10 3 100 77 23 Жовтий 11 9 2 100 82 18 8 Синій 10 10 0 100 100 100 Жовтий 14 13 1 100 93 7 9 Синій 12 12 0 100 100 0 Жовтий 12 9 3 100 75 25 Разом Синій 100 81 29 Жовтий 100 87 23
Рис. Рівень знань школярів про роздільний збір сміття після проведення міні лекції та гри «Школярі та роздільний збір сміття» Проаналізувавши початкові та кінцеві значення про рівень знань школярів, щодо роздільного бору сміття можна зробити наступний висновок, що знання щодо сортування вологої фракції підвищилися на 36 % з 45 до 81 %, а знання щодо сортування сухої фракції – на 44% з 43 до 87%. Отже, рівень знань школярів після проведення досить істотно виріс, тому проведений захід можна назвати успішним.
4.3 Перспективи подальшої діяльності Даний проект щодо інформування школярів про роздільний збір сміття не завершується, адже в нашій ініціативній групі є талановиті студенти молодших курсів Гайдак О.В., Співак Н.С., Дермельова А.Л. які мають велику кількість ідей і задумок як інформувати школярів щодо питання роздільного збору сміття, тому в наступному році саме вони та студенти їхньої ініціативної групи будуть продовжувати працювати в даному напрямку та підвищувати рівень освіченості молодшого покоління.
Схожі презентації
Категорії