За О.Зимою "Закляття золота й вогню"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ТЕСТУВАННЯ 1) Текст «Для чого людині серце за жанром є: а) легендою; б) оповіданням; в) казкою. 2) У цій казці йдеться про: а) дерев’яних чоловічків; б) хлопчиків; в) дівчаток. 3) Яке прислів’я стосується даної казки: а) Де багато крику, там мало роботи. б) Люби труд змалку, слухатимеш весь вік похвалу. в) Раз добром налите серце – ввік не прохолоне.
ІІ. МОВНА РОЗМИНКА ГРА «ДВА-ОДИН» - Утворіть одне слово з двох. птах і ловити - гори і хвіст - муха і ловити - сорок і пуд – дуб і ніс - птахолов горихвістка мухоловка сорокопуд дубоніс
2. ГРА «НАЗВИ ОДНИМ СЛОВОМ» Птахолов, рибалка, садівник, лісник – Гусінь, тля, шашіль, короїд – Горихвістка, мухоловка, сорокопуд, сойка, синиця – професії. шкідливі комахи. птахи.
2. ВПРАВИ З ТЕХНІКИ МОВЛЕННЯ - Прочитати прислів'я на одному мовному видиху. КОЛИ ЗОЛОТО ВИПЛИВАЄ, ПРАВДА ПОТОПАЄ. Прочитати прислів'я: радісно, здивовано, запитально.
ІV. ТЕМА УРОКУ Що таке правда і неправда? Чому людина починає обманювати, що до цього її примушує? - Ці питання завжди цікавили багатьох письменників. Вони не могли обійти їх у своїх творах. Сьогодні ми познайомимося з точкою зору українського письменника Олександра Зими щодо цих питань у казці «Закляття золота й вогню». Закляття – магічне, чарівне заклинання.
Олександр Вікторович Зима народився в селі Рибальчому на Херсонщині. Закінчив середню школу в місті Гола Пристань. Саме на цей період, а також на роки служби в Армії припадають перші проби пера О. Зими. Свою першу повість «Березовий грім» надрукував в львівській обласній газеті «Ленінська молодь», де працював молодий журналіст завідувачем відділу. Якось письменник признався, що пише казки. Однак не судилося авторові бачити їх надрукованими. Вони так і залишилися лежати на робочому столі О. Зими аж до 1987 року і прийшли до читача саме тоді, коли казкареві мало б виповнитися п'ятдесят. 1937 - 1986
V. ОПРАЦЮВАННЯ ПЕРШОЇ ЧАСТИНИ КАЗКИ 1. СЛОВНИКОВА РОБОТА Вільшаник – читай у підручнику. Заманеться - читай у підручнику. Пощезали – пропали, зникли. Гукнув – голосно покликав, крикнув. Лемент – галас, крик. Якось – одного разу. Ходитут (ходити + тут), Дуплотес (дупло + тесати) Кірра, Вітюн, Зузука – чиї це клички – дізнаєтесь під час читання.
2. ЧИТАННЯ КАЗКИ КОМБІНОВАНИМ СПОСОБОМ. Де відбувалися події, описані у казці? Хто дійові особи? 3. АНАЛІЗ ЗМІСТУ ЧАСТИНИ З ЕЛЕМЕНТАМИ ВИБІРКОВОГО ЧИТАННЯ. Хто поселився біля лісу? Ким був чоловік, що ловив птахів? Прочитайте, що робив чоловік із зеленими сітями. Що він робив із спійманими птахами?
Чому птахи забили тривогу? Як звали сороку? Хто така Лі–лі? Прочитайте, чому ліс посмутнів і зажурився. Чому Ходитут і Дуплотес скликали Велику Раду? Яке рішення прийняла Велика Рада?
VІ. ОПРАЦЮВАННЯ ДРУГОЇ ЧАСТИНИ КАЗКИ 1. ВПРАВИ НА РОЗШИРЕННЯ ПОЛЯ ЧИТАННЯ. ЗГРАЯ ПІЗНАЛИ ВИЗВОЛИМО ГОСТРЕНЬКИЙ ХИТРУВАТО ЗОЛОТОМ РЯТУЙ ТИХО ПРАВДА ВОГНЕННА НАСТИРЛИВИЙ ЗАКЛЯТТЯ ВОГОНЬ ПАЛИ
2. ЧИТАННЯ КАЗКИ КОМБІНОВАНИМ СПОСОБОМ. 3. АНАЛІЗ ЗМІСТУ ЧАСТИНИ З ЕЛЕМЕНТАМИ ВИБІРКОВОГО ЧИТАННЯ. - Прочитайте, як птахи рятували ліс. Знайдіть опис птахолова. - Як спочатку Ходитут хотів розправитися з птахоловом? Чому він цього не зробив? Яка риса характеру птаха проявилася у цій ситуації?
- Прочитайте, як описав птахолов життя у неволі . Чи таким безтурботним воно видається і птахам? Прочитайте, ким птахолова вважали птахи. - За якої умови чоловік погодився віддати птахів?Чи погодився на це Ходитут? Які риси характеру птахолова виявилися у цій розмові?
4. Гра «ТАК-НІ» Птахолов – справедливий, чесний, дружелюбний. Ходитут – красномовна, багатослівна істота. Кірра – злий, одноосібний, зажерливий
- Прочитайте закляття золота й вогню хором. Хто був свідком цього закляття? - Чому птахолов одразу не відпустив птахів? Скільки разів Ходитут його попереджав? - Поміркуйте, чому птахолов не хотів показувати закляття золота й вогню. - Які почуття викликали у вас поведінка птахолова і дії Ходитута?
VІІ. УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ АНАЛІЗ КАЗКИ Прочитайте уривок з казки, який вас схвилював найбільше. Як ви думаєте, чи справедливим було рішення птаха викликати свідка – вогняну пір'їну? Що автор засуджує у казці? Чого вона вчить? 4. Як змінився б сюжет казки, якщо на місці птахолова опинився б позитивний герой?
Схожі презентації
Категорії