Порушення функцій ендокринної системи
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Порушення функцій ендокринної системи Підготувала вчитель біології Токмацької СШ №2 Гомон Я.С.
ЕТАП ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ КОМП’ЮТЕРНЕ ТЕСТУВАННЯ ГРА «ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ» ГРА «ЛАНЦЮЖОК» ГРА «ЧЕТВЕРТИЙ ЗАЙВИЙ»
ГРА «ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ» Гуморальна (ендокринна) регуляція – це координація функцій організму через кров, лімфу, тканеву рідину. Залоза - це орган, функцією якого є виробництво біологічно активної речовини
ГРА «ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ» Секретами залоз називають специфічні речовини, що виділяються залозами
ГРА «ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ» Залозами зовнішньої секреції називають ті залози, що мають протоки, через які речовини виділяються в порожнини тіла й органів або на поверхню шкіри.
ГРА «ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ» Залозами внутрішньої секреції називають ті залози, які не мають протоків та виділяють секрети безпосередньо в кров або лімфу.
ГРА «ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ» Залозами змішаної секреції називають ті залози, які працюють одночасно і як ендокринні, і як екзокринні.
ГРА «ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ» Гормонами називають специфічні, біологічно активні речовини, які виробляються залозами внутнрішньої секреції. (від грецьк. Hormao – збуджую до дії)
Назви залози внутрішньої секреції 1- гіпофіз 2- щитоподібна залоза 3- підшлункова залоза 4- надниркові залози 5- сім’янники 6- яєчники
ГРА «ЧЕТВЕРТИЙ ЗАЙВИЙ» 1) Сльозні, потові, підшлункова, шлункові залози. (підшлункова, всі інші – ЗЗС) 2) Надниркові, сальні, вилочкові залози, гіпофіз. ( сальні, всі інші –ЗВС) 3) Яєчники, сім’янники, підшлункова, кишечні залози. ( кишечні, всі інші – ЗЗмС)
ГРА «ЧЕТВЕРТИЙ ЗАЙВИЙ» 1 - впливають на ріст і розвиток організму; 2 - контролюють обмін речовин; 3 - забезпечують гомеостаз; 4 - забезпечують організм вітамінами; 5 - впливають на статеве дозрівання (4, все інше – функції гормонів)
ГРА «ЧЕТВЕРТИЙ ЗАЙВИЙ» 1 - діють і на живі, і на мертві клітини; 2 - мають високу біологічну активність; 3 – швидко руйнуються, тому потребують постійного надходження в кров; 4 – відрізняються специфічністю дій (1 - все інше – властивості гормонів)
Мета уроку Узагальнити знання про гуморальну регуляцію функцій організму На конкретних прикладах сформувати поняття про гіпер- та гіпофункцію залоз Зробити висновки про шляхи профілактики порушень функцій ендокринної системи Розвивати вміння виконувати проекти із застосуванням ІТ-технологій
ІІ. Презентація учнівських проектів ЗВС Гормони Вплив на організм Гіпер- функція Гіпо-функція Гіпофіз Щитоподібна залоза Підшлунко ва залоза Надниркові залози
Консиліум Завдання: - визначити назву хвороби - визначити причини хвороби - призначити лікування
Історія хвороби № 1 Хвора Ж. звернулася до лікаря зі скаргами на характерні ознаки: сухість у роті, спрага, збільшення апетиту й при цьому постійне відчуття голоду. Хвора відчувала слабкість, сильно схудла. Аналізи показали збільшення рівня глюкози в крові, в сечі виявлений цукор. Хвороба:_______________ Причина:_______________ Лікування:______________
Історія хвороби № 2 Хворий А, сорока років, звернувся у лікарню зі скаргою на хворобливі зміни зовнішності: збільшувались та росли ніс, губи, язик, вуха, кисті рук, стопи ніг, особливо в ширину. Збільшився і обсяг грудної клітини, деформувався хребет. Хвороба:_______________ Причина:_______________ Лікування:______________
Історія хвороби № 3 Хворий С., який раніше проживав у гірських районах Кавказу, звернувся в лікарню зі скаргою на появу потовщення в області шиї. Це призводило до порушення дихання, ковтання, охриплості голосу: Хвороба:_______________ Причина:_______________ Лікування:______________
Історія хвороби № 4 Хвора К., що проживала у Чорнобильській зоні, звернулась до лікаря зі скаргами на набряки обличчя та кінцівок. Шкіра стала сухою та блідою, знизилась температура тіла та артеріальний тиск, порушився обмін речовин. У її трирічної доньки спостерігається карликовість та кретинізм. Хвороба:_______________ Причина:_______________ Лікування:______________
Історія хвороби № 5 І.Тургєнєв в оповіданні «Живі мощі» змалював симптоми однієї хвороби: «Переді мною лежала людська істота, але що це було таке! Голова зовсім висохла, одноколірна, бронзова – немов ікона старовинного письма. Ніс вузький, як лезо ножа, губ майже не видно – тільки зуби біліють та очі, та з-під хустки вибиваються на лоб рідкі пасма жовтого волосся.» Хвороба:_______________ Причина:_______________ Лікування:______________
Домашнє завдання: 1. Параграф 51,52повт., таблиця в зошиті. 2. Розробіть засоби профілактики ендокринних захворювань.(дост рів) 3. Знайдіть в художніх творах описи хвороб залоз внутрішньої секреції, визначте назви цих захворювань. (вис. рівень)
Схожі презентації
Категорії