Провадження в справах про адміністративні правопорушення
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Завдання й порядок провадження в справах про адміністративні правопорушення Засоби забезпечення провадження в справах про адміністративні правопорушення Стадії провадження в справах про адміністративні правопорушення Органи (посадові особи), уповноважені розглядати справи про адміністративні правопорушення План
Завдання й порядок провадження в справах про адміністративні правопорушення Провадження в справах про адміністративні правопорушення низка послідовних дій уповноважених органів (посадових осіб), а в деяких випадках інших суб'єктів, які згідно з нормами адміністративного законодавства здійснюють заходи, спрямовані на притягнення правопорушників до відповідальності й забезпечення виконання винесеної постанови. Завдання ст. 245 КпАП своєчасне, всебічне, повне й об'єктивне з'ясування обставин кожної справи вирішення її точно відповідно до законодавства забезпечення виконання винесеної постанови виявлення причин і умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень
Засоби забезпечення провадження в справах про адміністративні правопорушення 260—267 КпАП адміністративне затримання особистий огляд і огляд речей вилучення речей і документів; відсторонення водіїв від керування транспортними засобами, річковими і маломірними суднами та огляд на стан сп'яніння.
Два заходи забезпечення встановлено іншими статтями КпАП: доставлення порушника (ст. 259) його привід (ст. 268). здійснюють з метою, припинення правопорушення; складення протоколу про адміністративне правопорушення; встановлення особи порушника. Фактичне здійснення доставлення забезпечують застосуванням психічного або фізичного впливу. привід здійснюють працівники міліції для забезпечення присутності правопорушника під час розгляду справи.
доставлення порушника можуть здійснювати: працівники міліції, уповноважені посадові особи правил пожежної безпеки санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил на транспорті протокол
Складають з метою забезпечення законності застосування адміністративного затримання посаду, прізвище, ім'я та по батькові особи, яка склала протокол дата й місце його складення відомості про особу затриманого час і мотиви затримання
Особистий огляд і огляд речей провадять з метою виявлення, закріплення необхідних доказів правопорушення й забезпечення подальшого притягнення порушника до відповідальності. провадить уповноважена на те особа однієї статі з оглядуваним і в присутності двох понятих тієї ж статі. Огляд речей, ручної кладі, багажу, знарядь полювання й лову риби, добутої продукції, транспортних засобів та інших предметів здійснюють, як правило, в присутності їх власника. За його відсутності зазначені речі може бути піддано оглядові лише в невідкладних випадках, але з обов'язковою участю двох понятих. Особистий огляд огляд речей (ч. 3 ст. 265 КпАП).
Стадії провадження в справах про адміністративні правопорушення складається з 4 стадій 1) порушення справи про адміністративне правопорушення; 2) розгляд справи про адміністративне правопорушення й винесення по справі постанови; 3) оскарження (або опротестування) постанови по справі про адміністративне правопорушення (виникає в тих випадках, коли особа, яку притягають до адміністративної відповідальності, або потерпілий не згодні з винесеною відносно них постановою. Постанову по справі може опротестувати прокурор); 4) виконання постанови про накладення адміністративного стягнення.
Стадія порушення справи полягає в складенні протоколу уповноваженою на те особою або представником громадського формування. Стадія розгляду справи полягає в тому, що компетентний орган (посадова особа) проводить остаточне розслідування у справі й дає правову оцінку діям особи, яку зазначено в протоколі як правопорушника. Одержавши матеріали справи, компетентний орган (посадова особа) готує її до розгляду. При цьому він вирішує: чи належить до його компетенції розгляд даної справи; чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; чи витребувано необхідні додаткові матеріали; чи підлягають задоволенню клопотання особи, яку притягають до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.
Після розгляду справи орган (посадова особа) виносить згідно зі ст. 284 КпАП одну з таких постанов: 1) про накладення адміністративного стягнення; 2) про застосування заходів впливу, передбачених ст. 241 КпАП; 3) про закриття справи. Постанова про закриття справи 1) відсутність події і складу адміністративного правопорушення 2) недосягнення особою на момент вчинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку; 3) неосудність особи, яка вчинила протиправну дію чи бездіяльність
4) вчинення дії особою в стані крайньої необхідності або необхідної оборони; 5) видання акта амністії, якщо він усуває застосування адміністративного стягнення; 6) скасування акта, який встановлює адміністративну відповідальність; 7) закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 КпАП смерть особи, щодо якої було розпочато провадження в справі. стадія оскарження (або опротестування) постанови по справі в ст. 288 КпАП
Постанову про одночасне накладення основного й додаткового адміністративних стягнень може бути в десятиденний строк з дня винесення постанови оскаржено за вибором особи, щодо якої її винесено, чи потерпілого в порядку, встановленому для оскарження основного або додаткового стягнення. Органи (посадові особи), уповноважені розглядати справи про адміністративні правопорушення (ст. 213 КпАП) адміністративні комісії при виконавчих комітетах міських, селищних, сільських рад; виконавчі комітети міських, селищних, сільських рад;
районні (міські) суди (судді); органи внутрішніх справ, органи державних інспекцій та інші органи (посадові особи), уповноважені на те КпАП.
Схожі презентації
Категорії