X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Формування характеру Деві у незвичайних обставинах. Необхідність боротьби до “останнього дюйма”

Завантажити презентацію

Формування характеру Деві у незвичайних обставинах. Необхідність боротьби до “останнього дюйма”

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема Формування характеру Деві у незвичайних обставинах. Необхідність боротьби до “останнього дюйма”.

Слайд 2

Епіграф уроку У житті не раз настають вирішальні хвилини і залишаються вирішальні дюйми… Дж. Олдрідж “Останній дюйм”

Слайд 3

Слово вчителя з елементами дискусії Життя – це боротьба. Людина завжди має долати якісь труднощі, щоб дійти до поставленої мети. Як відомо, за всіх часів перемагають сильні духом, цілеспрямовані особистості, котрі не бояться жодних перешкод. Труднощі загартовують характери, зближують людей. Головне – не спасувати перед ними. Перед такою ж проблемою стоять герої оповідання Джеймса Олдріджа “Останній дюйм”. Читаючи оповідання, ми розмірковуємо над дуже серйозною проблемою – взаємини між батьками і дітьми. Навіщо ми торкаємося цієї проблеми? Як героям твору вдалося здолати труднощі? Чи тільки над подіями оповідання ми розмірковуємо? Що б ви хотіли почути сьогодні на уроці?

Слайд 4

Творчі завдання Усне словесне малювання Опишіть, яким ви уявляєте Деві Рольова гра Спробуйте розповісти історію Деві від його імені.

Слайд 5

Деві у небезпечній подорожі Бесіда з елементами текстологічного аналізу Яким був Деві на початку оповідання? Як він відчував себе у поїздці з батьком? Що хвилювало хлопчика? Яким був стан Деві, коли він побачив пораненого батька? Чому Бен вирішив, що єдина надія врятуватися – це “примусити Деві самостійно думати, впевнено робити те, що він повинен робити”?

Слайд 6

Слайд 7

Слайд 8

Слайд 9

Переказ тексту Завдання для учнів Розкажіть про те, як Деві надавав батькові першу допомогу. Розкажіть, як хлопчик готував літак до польоту.

Слайд 10

Слайд 11

Бесіда з елементами текстологічного аналізу Скільки в оповіданні описів польоту? Який опис детальніший, яскравіший? Чому саме? Як орієнтується хлопець у польоті? Що допомагає й водночас заважає йому? Що свідчить про те, що Деві насправді боїться, що це для нього дуже суворе випробування? Чим син схожий на батька?

Слайд 12

Слайд 13

Робота з текстом Виразне читання Зачитайте уривок від слів: “Залишившись сам на висоті трьох тисяч метрів, Деві думав, що вже ніколи в житті не зможе плакати…” до слів: “…він почав стежити за морем”. Творче завдання Подумайте і розкажіть, що переживав у ці хвилини хлопчик.

Слайд 14

Проблемні запитання Чому не плаче хлопчик? Як він сприймає свою самотність? Що змінилося у світогляді Деві? Може, він став дорослим? Доведіть, що Бен не втрачає самовладання так само, як і Деві.

Слайд 15

Бесіда з елементами текстологічного аналізу Чого найбільше боявся Бен після того, як дістав поранення? З чим дорослий пов’язує єдину надію врятуватися? Що нове з’явилося у спілкуванні батька з сином? Батько вперше уважно вдивляється в сина. Яким він постає перед ним? Як Бен вселяє у свідомість Деві думку про важливість спроб врятуватися? Як батько повчає хлопця? Як застерігає і заспокоює? Які слова вживає батько, щоб підбадьорити сина? Бен знає про небезпеку, але прагне діяти. Це необережність, чи щось інше? Чому Бен не здається? Що дає йому сили не втрачати свідомість?

Слайд 16

Слайд 17

Посадка літака Запитання і завдання для учнів Яку фразу у першому і останньому описі польоту повторює автор? Чому ця фраза має важливе значення? Прочитайте останні рядки абзацу, де описано посадку. Що є найвиразнішим на обличчі Деві у цей момент? Чому приземлення є вирішальною миттю? Як ви думаєте, чому автор не закінчив оповідання цими словами? Яку роль відіграє остання частина твору? У чому полягає перемога героїв? Чого навчила і в чому допомогла їм екстремальна ситуація? Як ви вважаєте, чи зміняться їхні взаємини? Наведіть докази.

Слайд 18

Слайд 19

Проблемні запитання Що важливе для кожної людини в момент випробування? Чого Бен боявся зустрічі з сином? Що тепер здається Бенові найважливішим? Чого він прагне найбільше? Як ви думаєте, “чи зумів хлопець що-небудь побачити в своєму батькові”? Чи вдалося батькові достукатися до серця сина? На вашу думку, чи зможуть Бен і Деві подолати “останній дюйм, який розділяє всіх і все”?

Слайд 20

Характеристика героя Завдання для учнів Схарактеризуйте образ Деві.

Слайд 21

Підсумки уроку Запитання та завдання для учнів Прокоментуйте назву оповідання. Чи тільки в прямому розумінні вжито словосполучення “останній дюйм”? Визначте головну думку твору. Які проблеми порушує автор? Проблемна ситуація Як ви думаєте, для того, щоб люди порозумілися, необхідна тільки екстремальна ситуація, чи це може трапитися за інших обставин?

Слайд 22

Узагальнення вивченого Прийом “Вільний мікрофон” Чи саме на таке закінчення твору ви сподівалися? Чого ви навчилися, прочитавши оповідання? Чи потрібно було включати цей твір до шкільної програми для семикласників, чи краще булу б зачекати, поки вони подорослішають? Узагальнююче слово вчителя Звичайно, порозуміння в екстремальній ситуації – це не найкращий варіант. Слід взагалі не допускати напруги і конфліктних моментів у стосунках між батьками і дітьми. Просто необхідно бути терплячим, уважним і доброзичливим одне до одного, навчитися розуміти і любити близьких людей. Краще не “зводити” “останніх дюймів”, ніж потім долати їх.

Слайд 23

Домашнє завдання Повторити вивчений матеріал, підготуватися до контрольної роботи.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Зарубіжна література