X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ЗАХІДНОСАХАРСЬКИЙ КОНФЛІКТ

Завантажити презентацію

ЗАХІДНОСАХАРСЬКИЙ КОНФЛІКТ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ЗАХІДНОСАХАРСЬКИЙ КОНФЛІКТ

Слайд 2

ПЛАНМета дослідження конфлікту.Причини конфлікту.Суб’єкти та учасники конфлікту.Об’єктне поле конфлікту.Фази конфлікту.Процес мирного врегулювання конфлікту.Врегулювання Західносахарського конфлікту в нових умовах.

Слайд 3

Мета дослідження конфліктуМета: розробити план урегулювання конфлікту на сучасному етапі.Завдання:з’ясувати причини конфлікту;коротко розглянути розвиток конфлікту;розглянути попередні плани врегулювання та позиції сторін;з’ясувати сучасну ситуацію в Західній Сахарі;сформулювати пропозиції щодо врегулюванню конфлікту.

Слайд 4

Причини конфлікту1. ІсторичніКонфлікт походить від колоніальної політики, яку проводили Іспанія та Франція в регіоні Західної Сахари. Кордони та статус території в процесі деколонізації були встановлені без урахування побажань та думки місцевого населення, що стало основним конфліктогенним фактором.2. ДемографічніШвидке зростання населення в регіоні. Це зробило народ, який бореться за право на самовизначення, достатньо чисельним та збільшило кількість бійців Фронту ПОЛІСАРІО (1974 р. – близько 74 тис. осіб, кінець 80-х рр. – більше 150 тис. осіб, середина 90-х рр. – 223 тис. осіб).

Слайд 5

3. Економічні3. ЕкономічніНа території Західної Сахари знаходяться найбільші запаси фосфоритів (приблизно 25% світових запасів).Наявні запаси нафти та газу (14 млн. барелів нафти та більше 2 млрд. куб. м газу).Є поклади залізної руди, урану, калійний солей.На заході – узбережжя Атлантичного океану (1300 км), багате рибними ресурсами (більше 200 видів риби, 60 різновидів молюсків та лангусти). Приблизні можливості вилову риби за рік – більше 10 тонн на км.

Слайд 6

Суб’єкти конфлікту та їхні мотивиМароккоПолітичний режим та його особливості.Ідеологічна складова. Ідея «Великого Марокко».Геополітичні та геостратегічні умови «холодної війни».Представники Західної Сахари (Фронт ПОЛІСАРІО)Усі дії сахарців спрямовані на захист своєї території, народу та ідентичності. Відповідно, вони створили Фронт боротьби за незалежність, основне завдання якого полягає у боротьбі проти марокканської агресії та анексії.

Слайд 7

Зацікавлені сторони конфліктуАлжирПозиціонує себе як захисника законного права народів на самовизначення. Виступає проти застосування сили задля зміни кордонів, що були успадковані від епохи колоніалізму. Реальні причини підтримки сахарців – геополітичне протистояння з Марокко та боротьба за регіональне лідерство у Магрибі. ІспаніяМавританіяФранціяСШАООНАС

Слайд 8

Об’єктне поле конфліктуОб’єкт конфлікту : територіяЦілі суб’єктів щодо території:МароккоВідновлення територіальної цілісності Королівства та суверенітету над Західною СахароюФронт ПОЛІСАРІОВстановлення влади над територією з метою створення незалежної держави

Слайд 9

Фази конфлікту1884-1956 рр. – Латентна фаза.1957-1974 рр. – Ініціація.1975-1981 рр. – Ескалація.1982-1987 рр. – Інституціоналізація конфлікту.1988 р. – Деескалація конфлікту та початок врегулювання конфлікту.1988 – 2011 рр. –Процес мирного врегулювання конфлікту.

Слайд 10

Схема розвитку конфлікту

Слайд 11

Схема співвідношення сил (в т.ч. контроль території)

Слайд 12

Процес мирноговрегулюванняконфлікту

Слайд 13

План мирного врегулювання ООН (1988)Припинення вогню під контролем ООН.Здійснення управління територією Західної Сахари ООН під час перехідного періоду.Скорочення чисельності марокканських військ на території Західної Сахари.ООН організує та проведе референдум, в ході якого народ Західної Сахари обере між незалежністю чи об’єднанням з Марокко. Протилежні позиції щодо складання електронної бази виборців для референдуму:Фронт ПолісаріоОснова електронної бази – іспанський перепис 1974 р.МароккоДо бази необхідно включити ще 120 тис. марокканців, що переселилися на територію Західної Сахари після 1974 р. Мотивації сторін: забезпечити прогнозовані результати виборів на свою користь.В результаті референдум не був проведений.

Слайд 14

Х’юстонські домовленості (1997) ООН організує і проведе референдум.До електронної бази виборців не будуть вноситись особи із племенних груп Н41, Н61, J51/52, окрім тих, хто був включений до іспанського перепису 1974 р.Скорочення марокканських військ. Обидві сторони вперше заявили про готовність визнати результати референдуму, якими б вони не були.Фронт Полісаріо Проведення референдуму у найближчий час на основі існуючої електронної бази. Марокко має припинити свої спроби заблокувати проведення референдуму.Марокко Сумніви у «нейтральності, об’єктивності та справедливості» методів, що застосовувалися при ідентифікації. Активна кампанія з подачі апеляцій від незареєстрованих претендентів.Референдум знову не був проведений.

Слайд 15

Рамкові домовленості щодо статусу Західної Сахари або План Бейкера І (2001)Автономія території Західної Сахари у складі Королівства Марокко.Сфера повноважень законодавчих, виконавчих і судових органів Західної Сахари: місцеве самоуправління, західносахарський бюджет,податки,забезпечення правопорядку,соціальне забезпечення,культура,інфраструктура.Сфера повноважень органів Марокко: зовнішні відносини,національна символіка,валюта,митні збори,почтові системи,телекомунікаційні системи.

Слайд 16

Виконавчу владу мав здійснювати виборний голова автономії, якого повинні були обирати 86 тис. осіб, що потрапили у попередні списки Ідентифікаційної комісії MINURSO.Виконавчу владу мав здійснювати виборний голова автономії, якого повинні були обирати 86 тис. осіб, що потрапили у попередні списки Ідентифікаційної комісії MINURSO.Законодавчий орган автономії обирався шляхом всезагального голосування, брати участь в якому могли всі особи 18-річного віку, які проживали у Західній Сахарі з жовтня 1988 р.Статус Західної Сахари передбачалося винести на референдум (автономія чи незалежність), провести який планувалося не пізніше, ніж через 5 р. з моменту прийняття сторонами цієї угоди. Право на участь в референдумі отримував кожен, хто проживав на території Західної Сахари протягом року, що передував терміну його проведення.Марокко повністю підтримало проект.Фронт ПОЛІСАРІО категорично відмовився розглядати його.

Слайд 17

План Бейкера ІІ (2003)Розмежування повноважень між органами Марокко і Західної Сахари як у Плані Бейкера І.Зміни в обранні голови автономії та членів законодавчого органу: право голосу отримали особи, які досягли 18-річного віку, чиї імена згадуються або в попередніх списках Ідентифікаційної комісії від 30 грудня 1999 р., або в списках на репатріацію УВКПБ від 31 жовтня 2000 р.Референдум щодо визначення статусу Західної Сахари (автономія чи незалежність), повинен вібдутися не раніше, ніж через 4 р., і не пізніше, ніж через 5 р. від дня підписання плану. Право на участь в референдумі отримали 2 категорії осіб, зазначені в п. 2 цього плану, і особи, що постійно проживали на території Західної Сахари з 30 грудня 1999 р.Марокко категорично заперечив План Бейкера ІІ, заявивиши про підтримку попереднього плану.Фронт ПОЛІСАРІО, Алжир і Мавританія погодилися на такий план.

Слайд 18

Політичне врегулюванняГенсек ООН Кофі Аннан та його Особистий посланник у Західній Сахарі Джеймс Бейкер направили доповідь до РБ ООН, в якій констатували, що проведення референдуму щодо визначення статусу Західної Сахари є неможливим, і порекомендували перейти до прямих політичних переговорів.Резолюція РБ ООН 1754 від 30 квітня 2007 р. запропонувала сторонам конфлікту «вступити в прямі переговори без попередніх умов та з добрими намірами».

Слайд 19

Переговори в Манхассеті (2007-2011)18-19 червня 2007 р. відбувся перший раунд переговорів. На переговорах в якості сусідніх держав були присутні представники Алжиру та Мавританії.В травні 2007 р. був проведений сьомий раунд переговорів. Жодна зі сторін не бажає йти на компроміс, їхні позиції залишаються незмінними.Фронт ПОЛІСАРІО наполягає на проведенні референдуму, в бюлетені якого має буде варіант повної незалежності Західної Сахари.Марокко відмовляється обговорювати можливості проведення такого референдуму, оскільки політичне врегулювання має відбутись в рамках автономії. Марокко не буде обговорювати питання, які стосуються суверенітету та територіальної цілісності Королівства. Алжир підтримує Фронт ПОЛІСАРІО.Мавританія займає нейтралітет.

Слайд 20

Ван Вальсюм: «Незалежність Західної Сахари не є реалістичною»24 квітня 2008 р. Особистий Посланник Генсека ООН Пан Гі Муна в Західній Сахарі пан Петер Ван Вальсюм зробив доповідь перед РБ ООН, в якій заявив, що «незалежність Західної Сахари не є реалістичним вибором», закликавши членів РБ ООН рекомендувати продовження переговорів, беручи до уваги політичну реальність і міжнародну законність. В свою чергу, Пан Гі Мун також закликає сторони конфлікту до реалізму та компромісу.

Слайд 21

Врегулювання західносахарськогоконфлікту в нових умовахСитуація в Західній Сахарі на сучасному етапі Марокко контролює території на захід від «Марокканського муру» (більшість території Західної Сахари).Демонстрації в «Південних Провінціях» на підтримку незалежності САДР заважають інтенсивнішому розвитку економіки та соціальної інфраструктури Західної Сахари.Гроші витрачаються на підтримання статус-кво.Катастрофічна соціально-економічна ситуація на контрольованих Фронтом ПОЛІСАРІО територіях та в лагерях для біженців.Присутність терористичних угруповань на «підконтрольних» Фронту ПОЛІСАРІО територіях.

Слайд 22

Слайд 23

Підхід до врегулювання конфлікту в нових умовахСторони не бажають йти на компроміс. Можливі наступні сценарії розвитку подій:Збереження статус-кво, що тягне за собою невирішеність багатьох соціально-економічних проблем населення Західної Сахари.Радикалізація сахарської молоді, що призведе до насильства, проте не змінить ситуації в цілому.Пропонуємо обрати критерієм «справедливості» врегулювання конфлікту безпеку та добробут всіх людей, що проживають на території Західної Сахари на даному етапі.

Слайд 24

ПЛАНПроведення інформаційної кампанії серед населення Західної Сахари та в лагерях для біженців (тобто орієнтація на населення, а не на Фронт ПОЛІСАРІО), що в умовах, які інснують на даний момент часу, широка автономія в складі Королівства Марокко для них є найкращою альтернативою збройній боротьбі.Марокко приймає поправки до Конституції (вносить до неї розділ про Західносахарську Автономію), що будуть регулювати відносини Королівства з Автономією.Сфера виключних повноважень законодавчих, виконавчих, судових органів Королівства:питання, що стосуються націольних прапору, гімну та валюти;національна безпека, оборона та захист територіальної цілісності;зовнішні зносини;конституційний лад Королівства (повноваження Короля, Конституційний суд).

Слайд 25

Сфера виключних повноважень законодавчих, виконавчих, судових органів Автономії:Сфера виключних повноважень законодавчих, виконавчих, судових органів Автономії:місцеве самоврядування;місцева поліція та органи правопорядк