X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Якість продовольства і продовольча безпека – вимоги ЄС і німецький досвід організації та розподілу завдань між урядом і бізнесом

Завантажити презентацію

Якість продовольства і продовольча безпека – вимоги ЄС і німецький досвід організації та розподілу завдань між урядом і бізнесом

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

* Якість продовольства і продовольча безпека – вимоги ЄС і німецький досвід організації та розподілу завдань між урядом і бізнесом Проф. Еберхард Хаунхорст Президент Державної служби захисту споживачів та продовольчої безпеки Нижньої Саксонії, Німеччина АПД „Якість продовольства і продовольча безпека – вимоги ЄС і німецький досвід організації та розподілу завдань між урядом і бізнесом” AGRO 2014, Київ, 04.06.2014 Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 2

Вступ Початок ХХІ століття Відповідаючи на проблеми зі здоров'ям, пов'язані з продовольством, Європейський Союз переглянув законодавство про харчову гігієну, зробивши наголос на кормі, адже заражений корм часто був причиною проблем з продовольством (наприклад, коров'ячий сказ, діоксин) * коров'ячий сказ (через заражений корм) Діоксини та ПХБ в свинині, яйцях (через заражений корм) Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 3

Вступ * Директива (EC) № 178 / 2002 („базова директива“) визначає основні принципи та вимоги законодавства про продовольство, створює Європейське агентство продовольчої безпеки та визначає процедури в питаннях продовольчої безпеки (цілком застосовна з 1.1.2005) Директива (EC) № 852/2004 про гігієну продуктів харчування (застосовується з 1. 1. 2006) Контроль продуктів харчування Підприємці в галузі продуктів харчування Директива (EC) № 882/2004 про офіційний контроль для перевірки відповідності законодавству про корми та продовольство (застосовується з 1. 1. 2006) Директива (EC) № 853/2004, що встановлює спеціальні правила гігієни для продуктів харчування тваринного походження (застосовується з 1. 1. 2006) Директива (EC) № 854/2004, що встановлює спеціальні правила офіційного контролю продуктів тваринного походження, призначених для споживання людьми (застосовується з 1. 1. 2006) Директива (EC) № 2073/2005 про мікробіологічні критерії продуктів харчування (застосовується з 1. 1. 2006) Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 4

* Основні принципи законодавства ЄС про продовольчу/кормову безпеку Вступ Безпека продовольства та кормів на всіх рівнях виробництва Контроль «від хліва до столу», «від ферми до виделки» Підприємці в галузі продовольства (та кормів) відповідальні за безпеку продовольства (кормів) (власний контроль) «Контроль контролю» – компетентні (державні) органи контролюють власний контроль підприємців Можливість відслідковування продукції Харчове законодавство ґрунтується на аналізі ризиків Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 5

* „Від хліва до столу“ Базовий принцип законодавства про продовольство та корми ЄС→ Безпека продовольства та кормів на всіх рівнях виробництва Вступ „Від ферми до виделки“ Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 6

* В принципі: усі товари та продукти, що мають імпортуватися до ЄС, повинні відповідати вимогам законодавства ЄС про продовольство, корми, тварин та продукти тваринного походження, тощо. Ветеринарні продукти контролюються та перевіряються ветеринарними службами на прикордонних контрольних пунктах держав-членів ЄС. запобігання імпорту небезпечних тварин, продуктів (у т.ч. продуктів харчування) тваринного походження Інші продукти (наприклад, продукти рослинництва, корми): імпортери в Німеччині відповідальні за безпеку імпортованих продуктів. Вступ Імпорт аграрної продукції до ЄС Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 7

Вступ Кордони держав-членів ЄС: 282 прикордонних контрольних пункти (ПКП) Ветеринарні служби на ПКП завдяки нагляду запобігають імпорту небезпечних тварин, продуктів (у т.ч. продуктів харчування) тваринного походження * ЄС: 280 ПКП Німеччина: 14 ПКП Нижня Саксонія: 3 ПКП (морський порт Куксгафен, аеропорт Ганновер-Ланґенгаґен, морський порт Вільгельмсгафен Яде-Везер-Порт) Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 8

* Наголос на корм: у Нижній Саксонії заплановано відкриття впускного контрольного пункту в порту Браке (ключове слово «афлатоксини» в кормі з Сербії, що постачався через порт Браке до Нижньої Саксонії в 2013 р.) Вступ Імпорт кормів в ЄС Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 9

Завдання економіки продуктів харчування «Підприємці в галузі продуктів харчування та кормів на всіх стадіях виробництва, обробки та реалізації… гарантуватимуть, що продукти харчування чи корми відповідають вимогам законодавства про продукти харчування… та перевірятимуть відповідність цим вимогам». * Відповідальність за продовольчу безпеку (дир. (EC) № 178/2002, ст. 17, (1)) Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 10

Завдання економіки продуктів харчування 1. «Продукти харчування не потраплять на ринок, якщо вони є небезпечними» 2. «Продукти харчування вважатимуться небезпечними, якщо вони: шкодять здоров'ю; не годяться для вжитку людьми. * Вимоги продовольчої безпеки (дир. (EC) № 178, ст. 14) Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 11

* Підприємці в галузі продуктів харчування зобов'язані: гарантувати дотримання вимог законодавства ЄС про корми та продукти харчування виконувати та документувати власний контроль шляхом повних перевірок «від хліву до столу» гарантувати можливість відслідковування компонентів кормів і продуктів харчування інформувати публіку в разі ризиків для здоров'я від продуктів харчування/кормів тощо Завдання економіки продуктів харчування Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 12

Завдання економіки продуктів харчування * Власний контроль (дир. (EC) № 178/2002, ст. 17) Підприємці гарантують продовольчу безпеку, проводячи власний контроль Власний контроль ґрунтується на концепції HACCP – системі аналізу ризиків та контролю критичних точок Підприємці зобов'язані документувати HACCP Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 13

* Завдання економіки продуктів харчування Підприємці в галузі продуктів харчування запровадять та постійно підтримуватимуть процедуру чи процедури, що ґрунтуються на принципах HACCP (hazard analysis and critical control points) Підприємці, що займаються первинним виробництвом продуктів харчування чи виконують споріднені операції (перераховані в додатку І (транспортування, зберігання тощо первинних продуктів)) не зобов'язані застосовувати HACCP (але, звісно, зобов'язані дотримуватися правил гігієни). Система HACCP (дир. (EC) № 852/2004, ст. 5) Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 14

Завдання економіки продуктів харчування * Власний контроль підприємців: догляд за технікою Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 15

Завдання економіки продуктів харчування * Власний контроль підприємців: контроль шкідників Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 16

Чистота персоналу Відповідний одяг (робочий чи захисний) Заборона доступу хворих людей (наприклад, діарея, ураження шкіри) Навчання та інструктаж у питаннях харчової гігієни Завдання економіки продуктів харчування * Власний контроль підприємців: гігієна персоналу (дир. (EG) № 852/2004; додаток II) Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 17

* Підприємці мають гарантувати можливість відслідковування на всьому ланцюзі виробництва продуктів Підприємці повинні мати системи, що дозволяють ідентифікувати будь-яку особу, що постачала їм продукти харчування, корми, тварин, що є джерелом продуктів харчування, та ідентифікувати інші компанії, яким постачалися їхні продукти ця інформація має бути доступною для компетентних органів на їхню вимогу Завдання економіки продуктів харчування Можливість відслідковування (дир. (EC) № 178, ст. 18) Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 18

Завдання економіки продуктів харчування * Публічна інформація (дир. (EC) № 178, ст. 19) Якщо підприємець у галузі виробництва продуктів харчування вважає, що продукт не відповідає вимогам продовольчої безпеки, він невідкладно вдасться до відкликання продуктів з ринку, інформування державних органів та – якщо продукт уже дістався споживачів, - до інформування споживачів Internet Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 19

Завдання офіційних органів * Офіційний контроль (дир.178/2002, ст. 17) «Держави-члени забезпечать дотримання законодавства про продукти харчування та прослідкують…, щоб вимоги законодавства про продукти харчування виконувалися… підприємцями З цією метою вони підтримуватимуть систему офіційного контролю…» Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 20

* Завдання офіційних органів Резюме Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 21

* ст. 3: організація офіційного контролю регулярно на основі ризиків з відповідною частотою без попереднього попередження Директива (EC) № 882/2004 (офіційний контроль за дотриманням законодавства про продукти харчування та корми) Завдання офіційних органів Контроль продуктів на основі оцінки ризиків означає: Оцінку ризиків продуктів, процесів і бізнесів Управління зразками товару на основі оцінки ризиків Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 22

Завдання офіційних органів * Організація нагляду за продуктами харчування та моніторингу є завданням федеральних земель Федеративна республіка Німеччина 16 федеральних земель Столиця Берлін Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 23

Завдання офіційних органів * Організація нагляду за продуктами харчування та моніторингу є завданням федеральних земель Нижня Саксонія 16 федеральних земель Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany

Слайд 24

LAVES засновано 1 липня 2001 Служба захисту споживачів Нижньої Саксонії LAVES відповідальне за моніторинг, нагляд та аналіз на рівні федеральних земель Персонал близько 900 осіб 6 великих лабораторій Президент: Проф. Др. Еберхард Хаунхорст Завдання офіційних органів * Відомство з питань захисту прав споживачів та якості продуктів харчування федеральної землі Нижня Саксонія, Німеччина (LAVES) Lower Saxony State Office for Consumer Protection and Food Safety, Germany