Інформаційні технології - використання мультфільмів та розвивальних фільмів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
«Інформаційні технології – використання мультфільмів і розвивальних фільмів» Підготувала психолог ДНЗ №8 Халамай Ірина Миколаївна
Інформаційний потік швидко змінює якість та зміст життя суспільства, в людське життя влилися електронні засоби зв’язку, цифрові технології, комп’ютерна техніка.
Мульттерапія це методика співпраці вихователя і дитини через перегляд мультиплікаційних картин і в подальшому їх аналіз з метою досягнення високих позитивних результатів у навчальному, розвивальному та виховному аспектах.
У педагогічній практиці мульттерапія виконує такі функції: - розважальну; - комунікативну; - самореалізації в житті після перегляду; - ігротерапевтичну; - діагностичну; - функцію корекції; - міжнаціональної комунікації; - функцію соціалізації.
Мульттерапія вимагає від вихователя глибокої і змістовної підготовки та вміння нестандартно підходити до конструювання і проведення заняття.
Умови впровадження мульттерапії: - відповідність змісту технології завданням чинних програм розвитку, навчання, виховання дітей дошкільного віку; - відсутність перевантаження дітей, додержання режиму дня у процесі використання технології; - урахування вікових та індивідуальних особливостей дітей; - дотримання педагогічної таксономії (побудова чіткої системи завдань, в якій виділяються їх категорії та послідовні рівні); - створення максимально ясного і конкретного опису завдань розвитку, навчання та виховання дітей, який допоможе педагогу з’ясувати недостатньо зрозумілі формулювання;
- концентрація зусиль на головному, коли педагог не тільки виділяє й конкретизує завдання, але і впорядковує їх; - наявність ясності та демократизму у спільній діяльності педагога і дітей; - стимулювання дослідницьких здібностей, ініціативи, творчості; - постановка цілей перед дитиною або групою в цілому; - врахування інтересів дітей; - організація спільної пізнавальної активності; - актуальність та оригінальність запропонованої теми мультфільму.
Важливою вимогою є дотримання безпеки та відповідних правил під час проведення занять з використанням мульттерапії: - дотримання дистанції «діти» - «комп’ютер», «діти» - «мультимедійна дошка»; - правильна поставою під час сидіння; - відповідне освітлення у кімнаті, де проводиться демонстрація; - забезпечити видимість мультфільму всім дітям; - обов’язкові динамічні, рухові, фізичні паузи, гімнастика для очей; - обмеження в часі; - використання безпечних мультиків для чутливої психіки дитини.
У практиці слід використовувати мультфільми здебільшого радянського виробника, та можна бути упевненим у їх якості та безпечності, надійності та результативності у освітньо-виховному процесі, що не можна сказати про більшість мультфільмів зарубіжних країн.
Неоднозначний вплив закордонних мультфільмів можна виявити навіть при аналізі принципів виховання К.Д.Ушинського, зокрема , народності («Кожен народ має свій ідеал людини і вимагає свого виховання, в відтворення цього ідеалу в окремих особистостях»), гуманізму.
Жорсткий відбір мультиплікаційних картин, особливо для колективного перегляду і з виховною метою, має стати основним непорушним правилом для педагога.
. Мультзаняттями можна урізноманітнити і тематичні тижні у дитячих садках. «Тиждень правових знань» : - «Як левенятко та черепаха співали пісню» (право дитини на відпочинок); - «Лунтік 1с.» (право дитини на ім’я); - «Умка» (дитина має право на любов, турботу та сім’ю); - «Вінні-пух» (дитина має право на харчування); - «Троє із Простоквашино» (дитина має право на сім’ю); - «Кіт Леопольд» (ніхто не має права ображати та принижувати дитину);
«Тиждень здоров’я» - «Королева Зубна Щітка» (правила гігієни); - «Нехочуха» (харчування дитини); - «Чуня» (правила гігієни); - «Федорине горе» (про бруднулю); - «Лунтік.Застуда»; - «Лунтік.Щеплення». «Тиждень безпеки» - «Кицькин дім»; «Уроки тітоньки Сови», циклом серій «Абетка безпеки», що включає серії: «Правила дорожнього руху», «Безпека влітку», «Безпека взимку», «Правила поведінки в місті», «Надзвичайні ситуації»
Мульттерапія стане в пригоді і в індивідуальній роботі з малятами (тема буде залежити від бачення педагога в корекційній роботі певної дитини і потреб маленької особистості ). Це можуть бути такі мультфільми, як: «Казка про лінь» (порушена тема працелюбності); «Двоє жадібних ведмежат» (тема жадібності та доброти); «Замок брехунів» (тема обману); «Ахи-страхи» (тема страху темряви та сміливості); - «Жаба-мандрівниця» (порушена тема хвалькуватості та скромності)
Вагоме значення для результативного впровадження мульттерапії з дітьми дошкільного віку є співпраця з батьками. Це можуть бути пам’ятки для батьків з безпеки, поради щодо вибору конкретних збірників мультиплікаційних картин, анкетування, ширмочки-пересувки, консультації.
Інноваційні технології покликані змінити навчальний процес, його зміст, організацію, характер діяльності педагога і мають бути спрямовані не тільки на озброєння дітей знаннями, а ще й здійснювати розвивально-виховну функцію.
Виховуючи самостійність та обізнаність, мультиплікаційні картини розвивають свідоме ставлення дітей до вибору мультфільмів, розвивальних фільмів і, в свою чергу, відсічі «негативних», що є значимим в умовах сьогодення.
Діти – це наше майбутнє і ми маємо робити все можливе аби їх виховати гідними особистостями, поважаючими своє минуле і прагнучи творити прекрасне майбутнє.
Автором статті, що є основою презентації являється Білик Олена Володимирівна http://www.nachalka.com.ua Стаття «Впровадження мультерапії у роботі з дошкільниками» Також вивчався досвід : 1. І. І. Малай «Мультики: поєднуємо приємне з корисним» Дошкільне виховання №1, 2014р 2. К. Крутій «Використання мультфільмів як засобу розвитку зв'язного мовлення дошкільників» Вихователь-методист дошкільного закладу № 9, № 10, 2013р
Схожі презентації
Категорії