X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Інформаційні технології в освіті Поняття „мультимедіа”. Шляхи використання мультимедійних технологій в освіті

Завантажити презентацію

Інформаційні технології в освіті Поняття „мультимедіа”. Шляхи використання мультимедійних технологій в освіті

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Предмет та завдання курсу «Мультимедійні засоби навчання». Інформаційні технології в освіті Поняття „мультимедіа”. Шляхи використання мультимедійних технологій в освіті

Слайд 2

План Мета вивчення курсу. Загальні відомості про мультимедійні технології. Поняття “мультимедіа”, “мультимедійні технології”. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті. Інтерактивна електронна дошка та її використання.

Слайд 3

Корисна статистика Людина запам’ятовує лише: 10 % з прочитаного; 20 % з почутого; 30% з побаченого. Якщо людина чує та бачить, рівень запам’ятовування підвищується до 50 %. Якщо чує, бачить, а потім обговорює, то і до 70%. Використання аудіовізуальних засобів до того ж скорочує на 40% необхідний для навчання час і на 20% збільшує обсяг засвоєної інформації.

Слайд 4

Про значення МЗН в навчально-виховному процесі свідчать такі факти. Для розпізнавання раніше невідомого предмету людині потрібна така кількість часу: – при словесному описі – 2,8 сек.; – на чорно-білому фото – 1,2 сек.; – на кольоровому фото – 0,9 сек.; – засобами кіно і телебачення – 0,7 сек.; – при показі в натурі – 0,4 сек.

Слайд 5

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) - сукупність методів і технічних засобів збирання, організації, збереження, опрацювання, передачі й подання інформації за допомогою комп’ютерів і комп’ютерних комунікацій. ІКТ в освіті – технології навчання, виховання, наукових досліджень і управління, засновані на використанні обчислювальної та інформаційної техніки і спеціального програмного, інформаційного та методичного забезпечення.

Слайд 6

Мультимедіа (у перекладі – багатоваріантне середовище) є новою інформаційною технологією, тобто сукупністю прийомів, методів, способів продукування, обробки, зберігання й  передавання аудіовізуальної інформації, заснованої на використанні компютерів. Це дає змогу поєднати в одному програмному продукті текст, графіку, аудіо –  та відеоінформацію, анімацію, 3D - графіку. А комп’ютери, оснащені мультимедіа, можуть відтворювати одночасно кілька видів інформації самого різноманітного характеру, що впливає на перспективи розвитку та форми сучасного процесу навчання.  Важливою властивістю мультимедіа також є інтерактивність, що дає змогу користувачеві отримати зворотний зв’язок.

Слайд 7

Мультимедіа – це спеціальна інтерактивна технологія, що забезпечує за допомогою технічних і програмних засобів роботу з анімованою комп’ютерною графікою і текстом, мовою, високоякісним звуком, нерухомими зображеннями і рухомим відео. Мультимедіа – синтез трьох стихій: інформації цифрового характеру (тексти, графіка, анімація); аналогової інформації візуального зображення (відео, фотокартки, картини тощо); аналогової інформації звуку (мова, музика, інші звуки).

Слайд 8

Шляхи використання мультимедійних технологій в освіті використання електронних лекторів, тренажерів, підручників, енциклопедій; розробка ситуаційно-рольових та інтелектуальних ігор з використанням штучного інтелекту; моделювання процесів і явищ; забезпечення дистанційної форми навчання; проведення інтерактивних освітніх телеконференцій; побудова систем контролю й перевірки знань і умінь учнів (використання контролюючих програм-тестів); створення і підтримка сайтів навчальних закладів; створення презентаційного матеріалу; здійснення проективної і дослідницької діяльності учнів тощо.

Слайд 9

Інтерактивні дошки

Слайд 10

Слайд 11

Слайд 12

Слайд 13

Слайд 14

Слайд 15

Слайд 16

Слайд 17

Слайд 18

Слайд 19

Слайд 20

Слайд 21

Схема під’єднання комп’ютера до мультимедійного проектора та інтерактивної дошки

Слайд 22

Можливості програмно-технічних комплексів з інтерактивними дошками Основна можливість: Забезпечує управління комп’ютером безпосередньо із поверхні дошки – дотик маркером, рукою або іншим твердим предметом до її поверхні сприймається як дія лівої кнопки миші.

Слайд 23

Звичайні можливості: 1. Коментування будь-якої інформації за допомогою цифрових фломастерів – поверх тексту, графічного зображення, фото- й відеокадрів. 2. Написання тексту на поверхні дошки за допомогою цифрових фломастерів або набору тексту з екранної клавіатури, стирання або прибирання написаного, збереження в пам’яті комп’ютера всієї інформації, що знаходиться на поверхні дошки. 3. Редагування інформації в реальному часі, збереження змін, друк на принтері, розсилка електронною поштою.

Слайд 24

Додаткові можливості: 1. Дистанційне управління перемиканням комп’ютерних файлів з дистанційного пульта управління. 2. Система безпровідного управління комп’ютером з поверхні інтерактивної дошки. 3. Розпізнавання рукописних літер (латиниця) і цифр та їх перетворення на друковані, освітлення та затемнення дошки, зашторювання дошки, регулювання та вибір кольору і товщини дошки, можливість швидкого малювання прямих ліній і геометричних фігур тощо.

Слайд 25

Програмне забезпечення Програмне забезпечення інтерактивних дошок має бути доступне не тільки вчителю, а й учням, яким потрібно дома повторювати матеріал і готуватися за електронним конспектом.

Слайд 26

Типи технологій, що використовують для виготовлення інтерактивних дощок Сенсорна аналого-резистивна технологія Електромагнітна технологія Лазерна технологія Ультразвукова / інфрачервона технологія

Слайд 27

Сенсорна аналого-резистивна технологія Аналогово-резистивна дошка – багатошаровий «пиріг», покритий зносостійким поліефірним пластиком з матовою поверхнею й широким кутом розсіювання світла. Поверхня досить м’яка, щоб небагато прогинатися при натисканні. Всередині «пирога» розміщені дві пластини з гнучкого резистивного матеріалу, що розділені повітряним проміжком. Цей прошарок утворюється завдяки тому, що поверхня однієї резистивної пластини покрита великою кількістю мініатюрних ізолюючих виступів. У випадку дошок зворотної проекції резистивні шари виготовляються з прозорого матеріалу – оксиду індію й олова.

Слайд 28

Слайд 29

Електромагнітна технологія Інтерактивні дошки, що використовують електромагнітну технологію, мають тверду поверхню. Всередині шаруватої структури знаходяться регулярні решітки з часто розміщених вертикальних і горизонтальних координатних провідників. Електронне перо (маркер) (рис. 9) з котушкою індуктивності на кінчику, яке може бути активним або пасивним, наводить електромагнітні сигнали на координатних провідниках, номери яких визначають місце кінчика пера. Активне перо живиться від батарей або одержує енергію дротом, яким прив’язане до дошки, пасивне працює від наведеної в котушці напруги. Перо в деяких моделях може розрізняти градацію сили натиску, що зручно для застосування в програмах рисування. Кінчик пера може розміщуватися на деякій відстані від поверхні (не більше 10 мм), завдяки чому на дошки можна навішувати плакати і працювати поверх них. Крім маркерів виробник може пропонувати електронний ластик.

Слайд 30

Електронне перо (маркер)

Слайд 31

Електромагнітні дошки відгукуються на дії користувача дещо швидше, ніж аналого-резистивні. Швидкість видачі інформації у них 100-120 пар координат в секунду, а тому час реакції системи обмежується тільки продуктивністю комп’ютера. Технологія розроблялась для дигітайзерів, а тому внутрішня роздільна здатність системи (1000-2000 ліній на дюйм і більше) надлишкова для виконуваних дошкою завдань. В рекламних цілях виробники вказують у проспектах лише внутрішню роздільну здатність, хоча в комп’ютер дошка передає «загрублену» інформацію з роздільною здатністю не більше 200 ліній на дюйм. Електромагнітні дошки не чутливі до натискання рукою й іншими предметами, а маркери для них мають клавіші миші. Електромагнітні інтерактивні дошки випускають компанії GTCO CalComp, Promethean, ReturnStar, Sahara Interactive.

Слайд 32

Лазерна технологія Лазерна технологія інтерактивних дошок вимагала для своєї розробки ювелірного мистецтва. В систему входять два інфрачервоних лазерних кутоміри, які розміщені зверху в кутах дошки. Кутомір працює досить просто. Дзеркало, що обертається з постійною кутовою швидкістю спрямовує ІЧ-промінь так, щоб він, подібно до антени радара, з однієї точки сканував всю поверхню дошки. Промені ІЧ-лазерів відбиваються від «комірця» маркера і реєструються фотодатчиками. Система запам’ятовує кут повороту дзеркала в момент фіксації відбитого „зайчика”. Потім на основі віддалі між кутомірами та значені кутів вмонтований мікропроцесор обраховує координати кінчика пера.

Слайд 33

Слайд 34

Працювати пальцем чи звичайним маркером с лазерною інтерактивною дошкою не можна – потрібен спеціальний маркер, який для зменшення помилок позиціонування бажано тримати перпендикулярно до поверхні дошки. Інформація про натискання на кнопки надсилається в систему ультразвуковим сигналом (для цього електронний маркер комплектується батарейкою) або сигналом будь-якого другого виду. Маркери різного кольору та електронний ластик система розпізнає за оптичними властивостями відбиваючого «комірця». Головна перевага технології в тому, що саму дошку можна виготовити з будь-якого матеріалу, навіть товстого сталевого листа. Принциповий недолік лазерної технології – доповідач може випадково перекрити промінь лазера, в результаті чого процес вимірювання координат порушується. На лазерну дошку можна вішати плакати і працювати поверх них. Виробництво лазерних інтерактивних дошок найбільш дороге. Їх випускає компанія – PolyVision.

Слайд 35

Ультразвукова / інфрачервона технологія Система, запатентована під назвою eBeam, використовує різницю в швидкості поширення світлових і звукових хвиль. Електронний маркер випромінює одночасно і ІЧ-світло, і ультразвук. Розміщені в кутах дошки ІЧ-датчик і ультразвукові мікрофони приймають сигнали, і вмонтована електронна система за різницею часу їх приходу обраховує координати маркера. Швидкість видачі інформації – близько 80 пар координат в секунду. Електронний маркер працює від батарейки, як і електронний ластик. Головний недолік ультразвукової/інфрачервоної технології той же, що у електромагнітної та лазерної – необхідно використовувати спеціальний електронний маркер. На випадок, коли потрібно «оцифрувати» традиційну презентацію чи лекцію, що проводиться з використанням маркерної дошки, пропонуються спеціальні насадки для звичайних маркерів. Інтерактивні дошки з використанням ультразвукової/інфрачервоної технології випускають компанії Hitachi, Panasonic и ReturnStar. Так, як набір ультразвукових мікрофонів і ІЧ-датчиків з блоком перетворювача не залежить від виду матеріалу і розмірів дошки, його можна виконати як окремий виріб, що може кріпитися до будь-якої маркерної дошки і налаштовується під будь-які розміри робочого поля . Такі рішення пропонують компанії Emkotech, Luidia, mimio и Quartet.

Слайд 36

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Інформатика