X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Байки Глібова

Завантажити презентацію

Байки Глібова

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Слайд 2

Читаємо правильно швидко знаходимо незрозумілі слова визначаємо що важливо що треба запам'ятати запитуємо ясно і коротко,коли незрозуміло

Слайд 3

Все про байку

Слайд 4

Тлумачний словник. Байка — невеликий алегоричний твір повчального характеру. Алегорія — зображення людських рис і характерів за допомогою образів тварин, предметів, рослин, явищ. БАЙКИ

Слайд 5

БАЙКА = (РОЗПОВІДЬ + МОРАЛЬ) х АЛЕГОРІЯ х САТИРА Основні ознаки байки: БАЙКА лаконізм переважно віршована мова умовність ідейність пізнавальність алегоризм простота повчальність

Слайд 6

гронування

Слайд 7

Здається, байка просто бреше, А справді - правду мудру чеше. Про кого сказав Бабрій: "Він – раб, але мудріший від вільних; він некрасивий, але вищий від красенів” Головні персонажі байки "Квартет” І.Крилова Найвідоміший французький байкар Перші поетичні байки належать Прозою байки писав Про кого Гоголь говорив, що його байки є книгою мудрості самого народу

Слайд 8

Слайд 9

Про кого говорять? 1. Я жив у Давній Греції дві з половиною тисячі років тому, був рабом – невільником. Мав велике черево, чималу голову, горб на спині. Складав байки в прозовій формі. Викривав і висміював людські недоліки, державні негаразди. Написав майже 650 байок.

Слайд 10

Я колишній римський раб з Македонії, відпущений на волю римським імператором Августом. Я – сучасник таких імператорів, як Тиберій, Клавдій, Нерон. Але це не основне. Як ви думаєте – хто творець літературної байки? З яких часів вона стала самостійним і незалежним жанром? Так, я можу сказати з гордістю – це завдяки мені!

Слайд 11

Я народився на Полтавщині в селі Великий Поділ. Як інші байкарі світу, в своїх байках засуджував зухвалість, жорстокість, несправедливість, рабську покірність, лінощі та легковажне ставлення до життя. Писав українською мовою. Перші мої байки "Вовк і кіт”, "Чиж та голуб”, "Лебідь, Щука й Рак” – фактично були перекладами відповідних байок Крилова

Слайд 12

Слайд 13

Леонардо да Вінчі Павло Глазовий Петро Гулак -Артемовський Євген Гребінка Езоп Леонід Глібов Григорій Сковорода Василь Симоненко Іван Крилов Відомі байкарі

Слайд 14

Езоп Бабрій Да Вінчі Федр Лафонтен Красицький Крилов Глібов Глазовий Годованець Михалков

Слайд 15

5 березня виповнюється 185 років від дня народження українського байкаря, поета – лірика Леоніда Івановича Глібова. Народився Леонід Глібов в селі Веселий Поділ Хорольського повіту на Полтавщині, у сім’ї управителя поміщицького маєтку. Його батьки були добрими, гуманними й освіченими людьми. Дитинство маленького Леоніда ( батьки ніжно називали його Льоликом) пройшло в селі Горби, Кременчуцького повіту. Малий Льолик заслуховувався українською піснею, зачаровувався народними звичаями та обрядами. Веселий і жвавий хлопчик любив усякі рослини, мав свою грядочку і вирощував на ній різні квіти. Початкову освіту Леонід здобув удома. Мати навчила його грамоти, місцевий священик – арифметики, латинської і грецької мов, і звичайно ж, Закону Божого. Потім він навчався в Полтавській гімназії. Там, відірваний від рідної домівки, він сумує за батьками. Сниться йому рідна хата, і туга виливається в поезії. Так народився перший твір – вірш «Сон». Але через хворобу, на жаль, юнак не закінчив гімназію. У віці двадцяти двох років Леонід вступає до Ніжинського ліцею вищих наук князя Безбородька. Тут свого часу навчалися М. Гоголь і Є. Гребінка, тут були добрі традиції і розумні вчителі. Однак нещасний випадок, який стався з його батьком, змусив Л. Глібова перервати навчання: переїжджаючи через Дніпро, батько провалився під лід, застудився і помер. Невдовзі померла і мати. Отож поет продовжив навчання і закінчив ліцей у 1855 р. вже одруженим чоловіком і знаним байкарем.

Слайд 16

Чи не найкращі роки життя поет віддав давній мрії – виданню щотижневої газети «Чернігівський листок». Навколо неї згуртувалася найбільш прогресивна демократична інтелігенція України, що несла українському народу освіту. Згодом газету заборонили випускати. Під кінець 1867 року Леонід отримав посаду завідувача Чернігівською земською друкарнею, яку обіймав до кінця свого життя, проживаючи в Чернігові. Леонід Іванович писав фейлетони, підписуючи їх псевдонімом «Капітан Бонвіван», комедійні п’єси. Чи не першим в українській літературі Дідусь Кенир (також один із його псевдонімів) подарував дітям таку форму загадки , як акровірш. Його влучні вислови: «живий живе гада», «жуки в голові», «як по воді пливе», «тепер мовчи та диш», «чого не тямиш – не берись» – живуть і вічно житимуть у народі. Леонід Іванович цікавився також і театром. Він привітав та підтримав перші виступи на сцені Марії Адасовської – майбутньої славетної української актриси Марії Заньковецької. А тим часом доля не скупилася для нього на горе і печаль. Померла маленька донька, згодом дружина, він сам майже осліп. Помер 10 листопада 1893 року на 66-му році життя, заливши пам’ять про себе у своїх мудрих творах. Щирі, дзвінкі, життєдайні, напоєні мудрістю та добром твори Леоніда Глібова живуть і сьогодні.

Слайд 17

Слайд 18

Пам”ятна монета присвячена Л. Глібову

Слайд 19

Леонід Глібов “БАЙКИ” …малята вчать ті сонячні слова, Що, ніби чародійник з рукава, Ти сипав їм – і в доброті не схибив. Ці слова Максим Рильський присвятив Леонідові Глібову. Його звучні та життєдайні твори живуть і нині. Вони подолали відстань більш як у півтора століття, і свідченням тому те, що батьки й тепер уважають мораль цих байок сучасною, повчальною.

Слайд 20

Сократ і Бабрій, Федр і Лафонтен, Сковорода, Крилов – всім вистачило тем, Всім шлях премудрий розкривався, Хто до Езопа добувався, Хто позичав сюжетів та ідей, Щоб байкою збагачувать людей - так писав український байкар Микита Годованець.

Слайд 21

Словникова робота

Слайд 22

Інсценування байок Робота над пам`яткою «Особливості виразного читання байок» 1. Байки виконуються з відповідною розповідною інтонацією. 2. Виразно читаючи байку, ви не «виконуєте роль» кожного з її персонажів, а лише інтонаційно підкреслюєте основні риси їхніх характерів. Виконавець — свідок описуваних подій, а не їхній учасник. 1. Для байки характерні інтонації розмовно-побутового мовлення. 2. Мораль байки — відома істина, а не відкриття. Тому виконавець не проголошує її, а ніби нагадує про її існування слухачам.

Слайд 23

« Лебідь, щука і рак»

Слайд 24

Характеристика героїв

Слайд 25

Характеристика дійових осіб

Слайд 26

Якими рисами характеру володіють герої цих байок Котова наука ОЛЕНА ПЧІЛКА Котик Справедливий Веселий Пустотливий Петрик Лінивий Хитрий Егоістичний Зозуля і півень Леонід Глібов Зозуля Хитра Улеслива Само- закохана Півень Хитрий Улесливий Веселий Нерозбірливий Горобець Cправедливий Розумний Жвавий

Слайд 27

З'єднай стрілочками ГЛІБОВ КРИЛОВ ГЛІБОВ ЗОЗУЛЯ І ПІВЕНЬ КОНИК_СТРИБУНЕЦЬ КВАРТЕТ

Слайд 28

1. Тяжко тому жить, .... хто не хоче робить. 2. Згода дім будує, …. а незгода руйнує. 3. Не смійся з другого, …. щоб тобі не було того. Складіть народні прислів’я:

Слайд 29

Вікторина «Впізнай байку»

Слайд 30

Слайд 31

Слайд 32

Кросворд

Слайд 33

" Ото на себе не надійся,. . . лихові не смійся "

Слайд 34

Кросворд ч у ж о м у

Слайд 35

Це висновок байки " Чиж та . . ."

Слайд 36

Кросворд ч у ж о м у г о л у б

Слайд 37

"У. . . лад -усяк тому радіє"

Слайд 38

Кросворд ч у ж о м у г о л у б т о в а р и с т в і

Слайд 39

Це перші рядочки байки "Лебідь, Щука і . . ."

Слайд 40

Кросворд ч у ж о м у г о л у б т о в а р и с т в і р а к

Слайд 41

" Проспівав ти . . . Боже, вдача вже твоя така"

Слайд 42

Кросворд ч у ж о м у г о л у б т о в а р и с т в і р а к л і т о

Слайд 43

Це уривок байки "Коник . . . "

Слайд 44

Кросворд ч у ж о м у г о л у б т о в а р и с т в і р а к л і т о с т р и б у н е ц ь

Слайд 45

- дружбі - працьовитості - чесності - доброті - чуйності - благородству - вдячності Чому вчать байки:

Слайд 46

- лицемірство - кривду - дурість - лінь - неосвіченість - хвалькуватість Байки висміюють:

Слайд 47

СЕНКАН НА ТЕМУ ГЛІБОВ-БАЙКАР ЛЕОНІД ГЛІБОВ Розумний, волелюбний Навчає, уміє слухати, допомагає Захищає інтереси простих людей Мудрий байкар

Слайд 48

Підсумок нашого уроку ми проведемо використовуючи прийом Сенкан Назвіть іменник, який називає тему уроку Означення цього іменника (два прикметники) Дія іменника (три дієслова) Речення із чотирьох слів,що передає ставлення до цієї теми Висновок у формі іменника (синонім – асоціація з першим словом)

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Читання