Особливості ЗНО-2012
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Нормативні документи Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09 серпня 2011 року № 946 «Про зовнішнє незалежне оцінювання навчальних досягнень осіб, які виявили бажання вступати до ВНЗ у 2012 році». Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 14 жовтня 2011 року № 1192 «Про внесення змін до наказу від 09.08.2011 № 946». Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 12 жовтня 2011 року № 1179 «Про затвердження Умов прийому до вищих навчальних закладів України в 2012 році».
Особливості ЗНО-2012 Обов’язковим для всіх вступників є ЗНО з української мови. До переліку предметів додано всесвітню історію.
з історії України всесвітньої історії математики біології географії фізики хімії буде перекладено кримськотатарською, молдовською, польською, російською, румунською, угорською мовами Тести
Програма Зміст тесту визначається на основі Програми зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури (затверджено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, додаток № 1 до наказу № 791 від 14.07.2011). Матеріал програми ЗНО розподілено за такими розділами: «Фонетика. Графіка», «Лексикологія. Фразеологія», «Будова слова. Словотвір», «Морфологія», «Синтаксис», «Стилістика», «Орфоепія», «Орфографія», «Розвиток мовлення».
Структура тесту (61 завдання) Частина 1 - закриті тестові завдання з української мови: завдання з вибором однієї правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності; завдання на інтерпретацію прочитаного тексту. Усього 36 завдань. Частина 2 - закриті тестові завдання з української літератури: завдання з вибором однієї правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності. Усього 24 завдання. Частина 3 - відкрите завдання (створення власного висловлення).
Структура тесту (61 завдання) Українська мова 1-7 завдання до тексту (чотири варіанти відповідей, з яких лише один правильний). 8-23 завдання (п’ять варіантів відповідей, з яких лише один правильний). 24-28 завдання на встановлення відповідності (0-4). Читання й аналіз тексту 29-36 завдання (чотири варіанти відповідей, з яких лише один правильний). Українська література 37-56 завдання(п’ять варіантів відповідей, з яких лише один правильний). 57-60 завдання на встановлення відповідності (0-4). 61 завдання - власне висловлення
Форми завдань Завдання з вибором однієї правильної відповіді (№1 – 23, 29-36, 37-56). До кожного із завдань подано чотири або п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо абітурієнт вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А Оцінюється в 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь; або вказано більше однієї відповіді; або відповіді не надано
Форми завдань Завдання на встановлення відповідності (№24-28, 57-60). До кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити логічні пари). Оцінюється в 0, 1, 2, 3 або 4 тестових бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність (логічну пару); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано
Форми завдань Завдання з розгорнутою відповіддю (№61). Завдання цієї форми передбачає створення власного аргументованого висловлення на дискусійну тему (бланк відповідей Б) Зміни – найцікавіше в житті Будь-яка проблема – це можливість стати кращим
Форми завдань Завдання з розгорнутою відповіддю (№61). Завдання цієї форми передбачає створення власного аргументованого висловлення на дискусійну тему (бланк відповідей Б). Прочитайте наведений текст. Нині практично всі випускники українських шкіл прагнуть вступати до вищих навчальних закладів. Україна має набагато більше університетів, ніж країни Європи. Ось тільки чи потрібна вища освіта всім? Що краще: бути посереднім юристом або психологом, не надто потрібним суспільству, чи гарним будівельником або кухарем, праця якого приносить і користь, і задоволення? Викладіть Ваш погляд на цю проблему
Форми завдань Оцінюється від 0 до 24 тестових балів за критеріями змісту та мовленнєвого оформлення: Зміст 1. Теза: 0, 1, або 2 тестових бали. 2. Аргументи: 0, 1, або 2 тестових бали. 3а. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва: 0, 1, або 2 тестових бали. 3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя: 0, 1, або 2 тестових бали. 4. Логічність, послідовність: 0, 1, або 2 тестових бали. 5. Висновок: 0, 1, або 2 тестових бали. Мовленнєве оформлення 6а. Орфографія та пунктуація: 0, 1, 2, 3, 4, 5 або 6 тестових балів 6б. Лексика, граматика та стилістика: 0, 1, 2, 3, 4, 5 або 6 тестових балів
Найбільша кількість завдань з української мови (з досвіду минулих років) Морфологія Вживання прийменників Творення дієслівних форм Відмінювання числівників Вживання числівників з іменниками Творення та правильне вживання ступенів порівняння прикметників Розрізнення частин мови Синтаксис Правильне вживання дієприслівникового звороту Види односкладних речень Види підрядних речень Складносурядне речення Безсполучникове речення Орфографія
Найбільша кількість завдань з літератури Література кінця XVIII-початку XX століть Література XX століття Автор – назва твору Автор – персонаж Назва твору – персонаж Жанр – назва твору Псевдонім – Справжнє прізвище письменника Віршовані рядки – назва твору, автор твору Назва твору – тематика Назва твору – проблематика Ідейно-тематичне продовження одного твору в іншому Тематична спорідненість творів
За складністю До тесту будуть включені завдання різних рівнів - від найпростіших до складних Співвідношення кількостей завдань: Легкі 20 % Оптимальні - 60 % Складні 20 %
Завдання в тесті розташовуються за формами: від завдань з вибором однієї відповіді до завдань з розгорнутою відповіддю; завдання в межах кожної з форм розташовуються від простого до складного.
Статистичні характеристики результатів тестування з української мови та літератури 2011 року Характеристика Кількісне значення характеристики 1-а сесія 2-а сесія Кількість абітурієнтів 112 021 111 178 Максимально можливий бал 111 111 Максимально набраний бал 110 110 Середній набраний бал 51,36 51,53
Кількісний розподіл завдань тесту за темами у 2011 році (українська мова) Назва теми Кількість завдань % завдань кожного розділу від загальної кількості завдань Фонетика. Графіка 1 3 Лексикологія. Фразеологія 5 14 Будова слова. Словотвір 1 3 Морфологія 6 16 Синтаксис 9 24 Стилістика 2 5 Орфографія 6 16 Орфоепія 1 3 Розвиток мовлення 6 16 Усього 37 100
Кількісний розподіл завдань тесту за темами у 2011 році (українська література) Назва теми Кількість завдань % завдань кожного розділу від загальної кількості завдань Усна народна творчість 1 5 Давня українська література 1 5 Література кінця XVIII-початку XX століть 10 40 Література XX століття 10 40 Творчість українських письменників-емігрантів 1 5 Сучасний літературний процес (угруповання, школи, видання, теорія літератури) 1 5 Усього 24 100
Апеляція на результати ЗНО Особи, які проходили ЗНО, можуть подавати апеляції на його результати протягом терміну, визначеного нормативними документами
Апеляція на результати ЗНО 2011 року Кількість поданих абітурієнтами апеляцій з української мови та літератури – 1172, що становить 0,52% від загальної кількості тестувань з цього предмета. Варто зазначити, що у світовій практиці вважається прийнятним показник апеляцій до 2% від загальної кількості тестувань. Згідно з висновками фахівців, які здійснювали технічну та предметну перевірку, 860 абітурієнтам результати залишено без змін 284 абітурієнтам результати підвищено 28 абітурієнтам результати знижено
Процедура подання апеляції Письмове звернення абітурієнта до УЦОЯО Надання абітурієнту Інформаційної картки результатів Написання апеляційної заяви Відмова від подання апеляційної заяви
Відкрите завдання з розгорнутою відповіддю (власне висловлення) Завдання передбачає створення власного висловлення на дискусійну тему. Орієнтований обсяг роботи – 200-250 слів. Текст обсягом до 100 слів екзаменатори не перевірятимуть.
Власне висловлення може бути побудоване в один із способів: 1. Теза. 2. Перший аргумент. 3. Другий аргумент. 4. Приклад із художньої літератури чи іншого виду мистецтва. 5. Приклад із історії, суспільно-політичного чи власного життя. 6. Висновок.
Власне висловлення може бути побудоване в один із способів: 1. Теза. 2. Перший аргумент. 3. Приклад із художньої літератури чи іншого виду мистецтва. 4. Другий аргумент. 5. Приклад із історії, суспільно-політичного чи власного життя. 6. Висновок.
Важливо знати Теза має передувати аргументам. Абітурієнт може використовувати слова на зразок «Не можна не погодитися з думкою...», «Я вважаю...», «На мою думку...», «Я переконаний ...», «Я підтримую думку..» тощо.
Можна розширити цей лексичний набір слів: Цілком справедливим буде твердження, що… Як на мене, то… Істинним можна вважати твердження (думку, позицію) про те, що… Багато хто вважає, що… Не можу не приєднатися до такого погляду… Уважаю, що не може бути піддана сумніву позиція, згідно з якою…
Важливо знати Аргументи мають передувати прикладам, що їх ілюструють. Другий аргумент не повинен перефразовувати перший.
Аргументи можна починати не тільки словами по-перше, по-друге, а й іншими мовними засобами: На підтвердження виправданості своєї позиції наведу такий переконливий аргумент. Другим аргументом, що свідчить на користь моєї правоти, може бути те, що… Висловлена мною думка цілком закономірна з огляду на те, що… Які ж аргументи можуть бути запропоновані на користь мого погляду стосовно…? Наведу декілька, як на мій погляд, найпереконливіших. Передусім…
Важливо знати Приклад з літератури української світової Біблії) чи мистецтва живопис архітектура скульптура музика кіно театр тощо.
Важливо знати Ілюструючи аргумент прикладом із літератури, потрібно обов’язково зазначити автора та назву твору, указати проблему, порушену письменником; художній образ, через який проблему розкрито Якщо ви наводите приклад із мистецтва, не забудьте також зазначити назву картини, фільму, архітектурної пам’ятки, музичного чи драматичного твору.
Типова помилка більшості абітурієнтів Сплутування аргументів із прикладами Варто наголосити Аргументи – це теоретичні положення, абстрактні міркування Приклади – це реальна дійсність, конкретні факти. Для цього автор висловлення має розповісти про конкретну людину, ситуацію, подію, факт, указати своє ставлення до цього й дати цим реаліям оцінку.
Висновок Повинен відповідати тезі й органічно випливати з аргументів і прикладів. Він може містити такі мовні конструкції : Отже… Таким чином… Можна зробити висновок… Висновком може слугувати таке твердження… Підсумком моїх міркувань стане така думка. Можна навести ще чимало аргументів і прикладів на користь моєї позиції, але й запропоновані вище переконливо доводять, що… Логіка моїх міркувань підводить до висновку…
Логіка викладу Висловлення має стати єдиним цілим, у якому теза, аргументи й приклади до них послідовно й логічно поєднані, і завершенням має бути висновок Абзаци Їх може бути шість (теза, аргумент1, аргумент2, приклад1, приклад2, висновок) Приклади можуть включатися до абзаців, де вміщений аргумент. Тоді абзаців буде чотири
Критерії оцінювання Максимальна кількість тестових балів, яку можна отримати за написання власного висловлення, – 24. Із них 12 балів за зміст роботи (теза: від 0 до 2-х балів; аргументи: від 0 до 2-х балів; перший приклад: від 0 до 2-х балів; другий приклад: від 0 до 2-х балів; логічність та послідовність: від 0 до 2-х балів; висновок: від 0 до 2-х балів) та 12 балів за мовленнєве оформлення.
Критерії оцінювання Кількість орфографічних і пунктуаційних помилок Кількість балів 0 -1(негруба) 6 1-2 5 3-4 4 5-7 3 8-12 2 13-16 і більше 1 Кількість лексичних, граматичних і стилістичних помилок Кількість балів 0 6 1-2 5 3-4 4 5-6 3 7- 8 2 9-10 і більше 1
Критерії оцінювання 1. Теза Учасник чітко формулює тезу, тобто висловлюється в один із таких способів: підтримує запропоновану думку; спростовує думку; пропонує компромісний варіант. Учасник може використовувати мовні конструкції на кшталт «Я вважаю...», «На мою думку…», «Я підтримую…», «Уважаю…», «Я погоджуюся…», «Мені здається…», «Я не підтримую…», «Я хочу спростувати…», «Я не погоджуюся…», «Хочу піддати сумніву…», «Як на мене, то…», «З одного боку…, а з іншого…» тощо. 2 Учасник лише зазначає: «Я погоджуюся / не погоджуюся із запропонованою думкою», не розкриваючи зміст теми. У роботі немає чіткого формулювання тези, але наявні речення та ключові слова, що свідчать про розуміння теми. 1 Учасник не формулює тези. Учасник формулює тезу, яка не відповідає запропонованій темі. У роботі відсутні речення та ключові слова, що свідчать про розуміння теми. 0
Критерії оцінювання 2. Аргументи Учасник наводить принаймні два доречних докази, підстави для обґрунтування, підтвердження висловленої тези. Учасник може використовувати мовні конструкції на зразок «тому що», «це доводить», «підтвердженням цього є», «це засвідчує», «свідченням цього є», «доказом цього може бути» тощо 2 Учасник наводить принаймні один доречний доказ для обґрунтування висловленої тези. Аргументи дублюють один одного, тобто другий аргумент перефразовує зміст першого. Один із аргументів не є доречним стосовно сформульованої тези 1 Учасник не наводить жодного аргументу для обґрунтування тези. Або наведені аргументи не є доречними. 0
Критерії оцінювання 3а. Приклад з літератури чи інших видів мистецтва Учасник наводить принаймні один доречний приклад з художньої літератури або інших видів мистецтва. Указано проблему, порушену у творі, художній образ, через який проблему розкрито, назву й автора твору, може бути наведено цитату з твору. Учень може також посилатися на факти з життя митців, якщо ці факти стосуються їхньої творчості. Учасник може використовувати мовні конструкції на зразок «наприклад...», «прикладом може слугувати...», «яскравим прикладом цього може слугувати...», «не можна не згадати...» тощо 2 Відсутня мотивація наведення цього прикладу, або приклад містить фактичні помилки, або приклад не конкретизований через художній образ 1 Приклад з літератури чи інших видів мистецтва відсутній або недоречний 0
Критерії оцінювання 3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя Учасник наводить принаймні один доречний приклад або з історії, або із суспільно-політичного життя, або з власного життя. Учасник може покликатися на факти з життя митців, якщо ці факти не стосуються їхньої творчості. Учень може використовувати мовні конструкції на зразок «наприклад...», «прикладом може слугувати...», «яскравим прикладом цього може слугувати...», «не можна не згадати...» 2 Приклад містить фактичні помилки 1 Приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя відсутній або недоречний 0
Критерії оцінювання 4. Логічність і послідовність У роботі немає порушень причиново-наслідкових зв’язків Учасник структурує роботу за абзацами. Використовує мовні кліше, слова-скріпи, що оформлюють текст, на кшталт «по-перше», «по-друге», «з цього випливає», «як було зазначено», «повертаючись до думки», «як можна побачити» тощо 2 У роботі є порушення причиново-наслідкових зв’язків: 1) теза розташована після аргументів; 2) теза розірвана аргументом; 3) аргумент розташований після прикладу, що його ілюструє 1 Логіка викладу відсутня 0
Критерії оцінювання 5. Висновок Висновок відповідає запропонованій темі й органічно випливає зі сформульованої тези, аргументів і прикладів. Учасник може використовувати мовні конструкції : «отже», «таким чином», «можна зробити висновок», «висновком може слугувати» тощо 2 Висновок частково відповідає тезі або не пов'язаний з аргументами та прикладами. Учень неправильно оформлює висновок, наприклад, починає його словами «я вважаю» 1 Висновок відсутній, не відповідає тезі, не пов'язаний з аргументами та прикладами або є іншою тезою. 0 Разом 12
Укладання тестів Основну кількість завдань до тестів відбирають із фонду Банка тестових завдань УЦОЯО, створення якого розпочато 2008 року. Завдання для фонду Банка тестових завдань розробляють досвідчені педагоги ЗОШ, наукові співробітники АПН, викладачі ВНЗ. Ці завдання отримують не менше трьох схвальних рецензій та проходять апробацію.
Телефони інформаційної служби Український центр оцінювання якості освіти (044) -503-37-93 Адреса сайту: www.testportal.gov.ua Київський регіональний центр 8 044 360 70 04 – методичний відділ 8 044 360 70 03 - бухгалтерія 8 044 361 42 16 – відділ інформаційних технологій Адреса сайту: www.kievtest.org.ua
Схожі презентації
Категорії