X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Традиції і новаторські зрушення в поезії

Завантажити презентацію

Традиції і новаторські зрушення в поезії

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – другої половини XIX століття Духовний переворот та його естетичне вираження романтизм реалізм МОДЕРНІЗМ Декаданс (фр.decadance - занепад) – узагальнена назва кризового світосприйняття, яке виявляється в літературі, мистецтві, культурі.

Слайд 2

Теофіл Готьє ДЕКАДАНС

Слайд 3

Слайд 4

У ЦЕНТРІ ДЕКАДЕНТСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ – ЛЮДИНА, ЯКА ВІДЧУВАЄ СВОЮ ВІДЧУЖЕННІСТЬ У СВІТІ, ВТРАТУ МОРАЛЬНИХ ІДЕАЛІВ, ВІРИ В МАЙБУТНЄ ОСОБИСТІСТЬ НЕ СПРИЙМАЄ БРУТАЛЬНОЇ ДІЙСНОСТІ, НАДАЮЧИ ПЕРЕВАГУ САМОЗАГЛИБЛЕННЮ І САМОСПОГЛЯДАННЮ ЄДИНА ДІЯ, НА ЯКУ ЗДАТНА ОСОБИСТІСТЬ – “ПРИСТРАСНА НУДЬГА” ( за словами французького письменника П.Клоделя) Декаданс

Слайд 5

О.Вайльд І. Анненський Провідна тема декадентських творів – утвердження ролі мистецтва, його переваги над реальністю

Слайд 6

Вплив філософії на мистецтво А.Бергсон Ф.Ніцше

Слайд 7

Поява групи “Парнас”, школи “чистого мистецтва”, символізму …

Слайд 8

У центрі поетики - краса

Слайд 9

ХАРАКТЕРНІ РИСИ ТВОРЧОСТІ ПАРНАСЦІВ точність і вивіреність поетики замість натхненої недбалості романтиків; дбайливе ставлення до обробки вірша й увага до речі в її чуттєвих проявах; любов до “романтичного пейзажу” змінилася до “штучної природи”; живе в поезії порівнювалося з неживим ( наприклад, листя – мідь…); парнасці прагнули надати закінченості миті; головним прийомом став розгорнутий опис, створення “словесної картини”; холодний ідеал краси почав сприйматися як жорстокий і недосяжний. Прихильники поетичної групи “Парнас”, на відміну від романтиків, надавали перевагу ПОЕТОВІ - МАЙСТРУ

Слайд 10

Микола Некрасов – “співець страждань народних” Представник соціально спрямованої течії в російській поезії XIX cтоліття

Слайд 11

Ярославль Москва. Університет

Слайд 12

“ М.Н.”

Слайд 13

1847 рік

Слайд 14

Редакція журналу М.Некрасов, М.Салтиков-Щедрин, Г.Єлесеєв,Т.Успенський 1868

Слайд 15

«Сейте разумное, доброе, вечное…” ( Н.Некрасов)

Слайд 16

“ Поэтом можешь ты не быть, но гражданином быть обязан…» Н.Некрасов

Слайд 17

Літографія А. Лебедєва “Роздуми у парадного під’їзду” М.Некрасов

Слайд 18

Слайд 19

Выдь на Волгу: чей стон раздаётся Над великою русской рекой? Этот стон у нас песней зовётся - То бурлаки идут бечевой!..

Слайд 20

М.Некрасов Вірш “На смерть поета”

Слайд 21

“Чисте мистецтво” (“мистецтво для мистецтва”) в російській літературі XIX cт. А.А.Фет ( Шеншин)

Слайд 22

Москва Університет А.Григорьєв

Слайд 23

А.Фет – перекладач А.Фет – член-кореспондент Російської Академії наук

Слайд 24

Федір Тютчев – представник школи “чистого мистецтва” Поет, дипломат, публіцист, член – кореспондент Петербурзької Академії наук

Слайд 25

Слайд 26

Семен Григорович Раїч (учитель Ф.Тютчева і М.Лермонтова) Ф.Тютчев М.Лермонтов

Слайд 27

Німеччина Мюнхен Фр.Шеллінг Г.Гейне

Слайд 28

Життя і поезія - одне

Слайд 29

Слайд 30

Узагальнюючі питання Які соціальні умови виникнення декадансу ? Дайте визначення поняття “декаданс”. Які особливості декаденського світосприйняття ? Як ви розумієте термін “чисте мистецтво” ? Які течії існували в російській поезії другої половини XIX століття ? Російський поет, літературний критик Аполлон Григор’єв назвав М.Некрасова “людиною з народним серцем”. Як ви думаєте, що йому дало підстави так говорити про поета ? Які принципи теорії “чистого мистецтва” відобразилися у творчості А.Фета і Ф.Тютчева ? Висловіть власне ставлення до творчості поетів, вірші яких прозвучали на уроці.

Слайд 31

Домашнє завдання За складеними під час уроку тезами підготувати розповідь про провідні шляхи розвитку поезії середини-другої половини 19 ст. 2) Дати визначення поняття «декаданс». 3) Вивчити один із віршів М.Некрасова, А.Фета, Ф.Тютчева напам’ять (за вибором).

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Зарубіжна література