Стендаль
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Фредерік Стендаль (Анрі-Марі Бейль) 1783-1842 «Я беру одного из людей,которых я знал, и говорю себе: этот человек приобрёл определённые привычки, отправляясь каждое утро на охоту за счастьем, а зачем я придаю ему немного более ума».
Перший великий роман Ф. Стендаля вийшов у 1831 році. Про глибокий соціальний зміст роману свідчить уже його назва. Під червоним, чорним Стендаль мав на увазі зіткнення двох сил – революції (червоне) і реакції (чорне). Епіграфом до свого роману Стендаль узяв слова Дантона «Правда, сувора правда!» ″Червоне і чорне″
Художній метод Фредеріка Стендаля Класичний реалізм Якщо романтизм починався з теорії, то шляхи становлення класичного реалізму були іншими. Сам термін виникне лише наприкінці XIX ст., тоді коли реалізм вже досягне вершин свого розвитку. Класичний реалізм має унікальну рису: він піднімається над своїми творцями і залишає їх далеко позаду. Класичний реалізм не випадково виріс із «фізіологічного нарису». Він розглядає світ як єдиний, живий організм, в якому все пов'язане одне з одним, і стан однієї частини впливає на стан іншої.
Жанр роману Червоне і чорне Соціально-психологічний роман Роман сучасного героя і виховання У романі розкривається трагічна історія Жульєна Сореля, «в душі котрого йде боротьба між природною шляхетністю й небезпечними примарами честолюбства». Показуючи життя героя, автор одночасно змальовує три соціальні шари французького суспільства після революції 1793 року: буржуазію, духовенство, дворянство. Роман "Червоне і чорне" - роман-дослідження, спрямований проти тиранії, державної влади, релігії, привілеїв від народження, кастовості, багатства. У центрі - конфлікт талановитої особистості з дворянсько-буржуазним суспільством. Твір побудований у традиціях роману "єдиного героя", але це аніскільки не заважало Стендалю подати широку картину соціального життя. Будучи соціально-психологічним романом, він зберігає риси роману-виховання: чітко окреслену фігуру головного героя, який пізнавав світ.
Тема роману Життя Франції періоду Реставрації Роман Червоне і чорне називають панорамою життя всієї Франції: Стендаль майстерно будує сюжет, використовуючи прийом градації(поступового наростання). Стендаль проводить Жульєна Сореля – вище й вище – сходинками його кар'єри. Панорамність – широке охоплення життєвих явищ.
Сюжетний час роману : лінійний ( немає ліричних відступів, порушень хронології подій) Сюжет роману склав напружене духовне життя героя у його складних взаєминах із суспільством, таємна "війна" за право реалізувати себе. Композиція зосереджена не стільки на подіях, скільки на переживаннях. Ритм оповіді нерівний: повільна течія аналітико-психологічних уривків поєднана зі скупими описами, потім - швидкі вузлові та поворотні моменти, які вводили у річище неквапливих спостережень за найменшими відтінками пристрастей серця. Внутрішній монолог перейшов у невласне-пряму мову, афористичний діалог - у детальне авторське коментування. Стендалів простий стиль тримав у постійній напрузі.
Конфлікт : почуття та розум між талановитою особистістю Психологізм Стендаля побудований на конфлікті почуттів і розуму, боротьбі між ними. У Сорелі наче з'єдналися дві особи: одна - діяла, а інша за нею спостерігала. Подібний самоаналіз - характерний атрибут реалістичного роману. Стендаль використав психологічний портрет як один із засобів характеристики героя. "Великі чорні очі" Сореля "виблискують думкою", "його надзвичайно бліде й задумливе обличчя викликало в батька передчуття, що син його недовго протягне на цьому світі".
Проблематика : проблема молодої людини,яка не може реалізувати свої здібності, проблема політики,релігії,морально-етичні проблеми
Композиція : оповідь ведеться від 3 особи, кожен розділ має епіграф,який визначає його головну ідею. Складається з : 2 частин , але у житті героя можемо виділити 3 етапи: 1) Вер'єр 2) Безансон 3) Париж
Елементи сюжету: Завʼязка: Гувернер у мера. Розвиток дій: кохання до пані Реналь. Лицемірство у салоні де Ла-моля. Кульмінація: постріл у пані Реналь,вязниця. Розвязка:суд «нова церква – відкритя в душі Сореля».
Схожі презентації
Категорії