Мастер и Маргарита
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Що принесла любов головним героям? Яку відповідальність несе творець за свій твір? Кого можна назвати справжнім письменником? На які жертви готова любляча людина?
Роль Маргарити в житті Майстра За мной, читатель! Кто сказал тебе, что нет на свете настоящей, верной любви?... За мной, читатель, … и я покажу тебе такую любовь! На думку автора, все щастя, що випало в житті людині, виникає з любові, в любові укладена світова таємниця. Любов - це філософський камінь, який має властивість все перетворювати на золото. Любов підносить людину над світом, з її допомогою він осягає духовне, знаходить спокій. Якщо любов істинна, вона не може згаснути, вона безсмертна, вічна. Таким є почуття Майстра і Маргарити.
Роль Маргарити в житті Майстра Явилася як раптове осяяння, раптово спалахнула любов героїв виявляється довговічною. В ній відкривається вся повнота почуття: тут і ніжна закоханість, і спекотна пристрасть, і незвичайно висока зв'язок двох людей. Героїня роману «Майстер і Маргарита» постає перед нами як непересічна особистість, яка приймає протягом роману відповідальні рішення. Саме її любов, здатність до самопожертви рятують Майстра. ВЕРНУТЬСЯ
Роман - сенс життя Майстра Автор создает книгу, общество принимает или отвергает ее. Творец книги – автор, творец ее судьбы – общество. В. Гюго Навесні Майстер зустрів Маргариту. В серпні роман про Понтія Пілата, що став сенсом життя Майстра, був закінчений. Це був твір, створене в обстановці повної творчої свободи, і тому воно різко відрізнялося від інших творів того часу.
Роман - сенс життя Майстра Але от роман закінчено, і що ж? Його не приймають, критика його бракує. Майстер починає боротьбу за свій твір, але, побачивши в пресі уривок з роману та статті під назвами «Ворог під крилом редактора» і «Войовничий старообрядец», він здається. Майстер робить свій вибір. Він вирішує спалити свій роман, колишній сенсом його життя. Образ Майстра дозволяє М. А. Булгакову поставити проблему відповідальності творця за свій талант. Майстер, придумавши роман, не витримав боротьби за нього, відмовився від свого творіння, спалив його, щоб цей твір не приносило більше страждань нікому.
Роман - сенс життя Майстра Майстер міг продовжити свою боротьбу, або ж, якщо він сам відкинув свій роман, міг знайти іншу мету в житті. Його вчинок лише підсилив душевні страждання і його самого, і Маргарити. У Майстра не вистачило віри, і тому автор вважає, що його герой не заслужив світла. Майстру немає місця в цьому світі - ні як письменнику, ні як людині. Булгаков ставить діагноз суспільству, де визначають, чи є та чи інша людина письменником, по клаптику картону. ВЕРНУТЬСЯ
МАССОЛИТ и Мастер Символом письменників - лакувальником дійсності - в романі є МАССОЛИТ. Це назва вигаданої Булгаковим Московської асоціації літераторів, що нагадує іншу абревіатуру - РАПП. Члени МАССОЛІТА стурбовані отриманням путівок, квартир, постійними інтригами, злісними викриттями, «перелигінскімі» дачами - всім, крім мистецтва. - Даруйте, це, зрештою, смішно, - не здавався Коров'єв, - зовсім НЕ посвідченням визначається письменник, а тим, що він пише!
МАССОЛИТ и Мастер Але М. А. Булгаков, показуючи світ «письменників» 20 - 30-х років, не говорить про те, що в ці роки не було істинних письменників, відданих мистецтву слова, які віддавали все своє життя творчості. До цих людей Булгаков відносить Майстра. Середа членів МАССОЛІТА відштовхує Майстри, вона не просто огидна йому. Саме ця організація докорінно змінила його долю.
МАССОЛИТ и Мастер Роман майстра, належав до могутньої ієрархії літературного і близько літературного світу, не може побачити світла. В цьому суспільстві Майстру немає місця, незважаючи на всю його геніальність. Можливість для творчого життя він знаходить лише в потойбічному світі. ВЕРНУТЬСЯ
Самопожертва Маргарити Повернення в сучасний московський світ для Майстра немає: позбавивши можливості творити, можливості бачитися з коханою, вороги позбавили його і сенсу життя на цьому світі. І саме любов Маргарити, здатність до самопожертви зробили можливим відродження Майстра. Страдальцы любви, я завидую вам. Знакомы вам язвы, знаком и бальзам! Саади
Самопожертва Маргарити Героїня опинилася перед важким вибором. Усвідомлюючи, що вона спілкується з нечистою силою, Маргарита проте вибирає шлях темряви - так безмежна її любов до майстра. «Я гину через любов», - каже вона. Після балу Воланд випробовує Маргариту, пропонуючи зробити ще один вибір. І ось, коли настає момент, про який вона мріяла, героїня просить не за себе, а за Фріду.
Самопожертва Маргарити Отже, образ Маргарити уособлює як любов, а й милосердя. Саме милосердя і любов закликає покласти в основу людських відносин і суспільного устрою Булгаков. Маргарита діє за велінням голосу серця, згідно моральним цінностям людської душі, і за це вона винагороджена вічної життям поруч з коханою людиною: їй повернули Майстри, Майстер знайшов бажаний спокій, а Маргарита залишилася з ним.
Самопожертва Маргарити Можливо, це і є вірна і вічна любов, коли одна людина готовий зробити все заради іншого. Для розуміння самовідданості Маргарити важливо й те, що Воланд каже про Понтія Пілата і єдиному істоту поруч з ним - собаці: «Той, хто любить, повинен розділяти долю того, кого він любить». Так і Маргарита повинна розділити долю Майстра, адже для неї найголовніше - бути з ним, віддавати себе, свої думки, почуття, свою душу. ЗАКЛЮЧЕНИЕ
висновок В дарованном сатаной последнем приюте Мастер соединяется со своей возлюбленной, обретает покой, но покой творческий. Возможность творения – вот подлинная награда Мастеру. Мастера и Маргариту ждет покой. Выбрав путь тьмы, они обрели свою любовь.
висновок У романі Булгакова живе глибока віра в непорушні моральні закони. Проблеми любові і байдужості, боягузтва і каяття, зради і нелюдяності добра і зла, вибору життєвих шляхів, що ведуть або до істини і волі, або до рабства, розкриті в усій красі його майстерності. ЛИТЕРАТУРА
Література Б у л г а к о в М. А. П'єси. Романи. - М., 1991 У світі мудрих думок. Упоряд. К а р і н С. Х. - М., 1962 Л е о н о в а Г. Н., С т р а х о в а Л. Д. М. А. Булгаков. «Майстер і Маргарита». Аналіз тексту. - М., 2000 Ресурси Інтернету (www.bulgakov.ru, www.coolsoch.ru, www.bank.referatov.ru) З о к о л о в Б. В. Михайло Булгаков. - М., 1991 Ч у д а к о в а М. О. Михайло Булгаков: епоха і доля художника. - М., 1991 Я н о в с к а я Л. М. Творчий шлях Михайла Булгакова. - М., 1983 АВТОРЫ
Схожі презентації
Категорії