Булгаков "Майстер і Маргарита". Образ Майстра
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Опис Майстер - москвич, за професією колишній історик, людина високоосвічена, що знає кілька іноземних мов. Вигравши в лотерею велику суму грошей, він зміг присвятити весь свій час написанню роману про Понтія Пилата та історії останніх днів життя Ієшуа Га-Ноцрі. Однак перша ж спроба опублікувати роман, викликала хвилю критики з боку професійних літераторів. Через нескінченне цькування Майстер поступово з'їхав з глузду і в один з моментів відчаю спалив свій роман. Ці ж газетні статті навели одного зі знайомих Майстра на думку написати помилковий донос, щоб дістати його квартиру. У результаті розслідування Майстер був звільнений, але, втративши квартиру, гроші і сенс життя, він вирішує знайти спокій в клініці для душевнохворих. Історія роману зацікавила Воланда. Він повертає спалені рукописи, а також надає Майстру і його коханій Маргариті місце вічного спокою і усамітнення. Про себе майстер говорить У мене немає більше прізвища. В романі це прізвисько пишеться через рядкову маленьку літеру. Майстер в російській та світовій літературі став символом художника, творця в широкому сенсі слова, який своїми творами увійшов в конфлікт з офіційною культурою свого часу. У випадку булгаковського героя майстер увійшов в конфлікт з соціалістичним реалізмом. Зловісний зміст стає очевидним, якщо врахувати, що Система мала на увазі під ним письменників, які готові наступити на горло своїй пісні і створювати бажані їй творіння. - пише критик-булгаковед Альфред Барков.
Майстер у фіналі роману Існує трактування, за яким завершення роману може лише на перший погляд здатися оптимістичним: Пілат пішов з Ієшуа, Майстер отримав спокій. При втечі з Москви, у польоті сатани з почтом перетворюється все - змінюється Маргарита, змінюється сам Воланд, стає красивий Бегемот, з гаер в лицаря перетворюється Коров'єв, постає у своєму справжньому образі Азазелло. Змінюються всі - крім Майстра. Майстер змінюється лише в одязі. Ні очі, ні обличчя, ні душа у нього не змінюються. У нагороду, яку складно назвати такою, Майстер отримує не світло, а спокій, і його віддано в руки відьми Маргарити. В останній появі Майстра в романі ми бачимо людину, яка обросла бородою та залякано озирається, яку за руку веде Маргарита. Таку нагороду можна назвати покаранням, тому що майстру дано Ніщо і він покинутий в небуття. Насправді фінал Майстра трагічний, тому що диявольські дари будуть не втішати, а мучити. Воланд маскується і на прощання говорить, що піднесені їм дари не тільки і не стільки від нього самого, скільки від Ієшуа: «те, що я пропоную вам, і те, про що просив Ієшуа за вас же». До того ж, з фіналу роману виявляється, що Майстер більше не в силах написати ще що-небудь. Він висушений до дна як творча особистість. Тобто, на відміну від Фауста Гете, Майстер не прощений, а всього лише нагороджений мороком спокою.
Дуже важливо зрозуміти, за що Воланд «нагороджує» таким чином Майстра. Майстер створив літературний твір, але не довів справу до кінця, злякавшись і знищивши роман. Кінцева мета появи Майстра, роману про Пилата - донести до людей слово сатани, виправдати, відбілити себе в очах тих, кого диявол ненавидить. Це не відбулося. У результаті Воланд «нагороджує» Майстра відповідно до виконаної роботи.
Передумови Є припущення, що образ Майстра багато в чому автобіографічний - Михайло Булгаков також спалив першу редакцію свого роману і навіть написавши його заново розумів, що опублікувати такий ортодоксальний твір в СРСР 1930-х - 1940-х років майже нереально. На думку аматора-літературознавця Баркова прототипом для Майстра також став Максим Горький — пролетарський письменник. Він навіть схильний вважати, що дата смерті Горького (1936 рік) і є час подій основної сюжетної лінії роману «Майстер і Маргарита».
Образ майстра в кінематографі Віктор Раков - фільм 1994 року (Росія) Олександр Галібін - телесеріал 2005 року (Росія)
Схожі презентації
Категорії