М. В.Гоголь та його повість “Тарас Бульба”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Основні питання Ключове питання: М.Гоголь і Україна. Зображення в повісті любові до України, героїзму, мужності та ратної звитяги українського народу в боротьбі за рідну землю.
Тематичні питання Що тобі відомо про козацьку добу з уроків історії України? Історична вірогідність повісті. Ймовірні прототипи образу Тараса Бульби. Зображення історичних подій в Україні, побуту й звичаїв Запорізької Січі в данному художньому творі. Чого ти дізнався про військове товариство? Втіленням яких рис запорожських козаків є образ Тараса Бульби? Остап і Андрій. Що спільного між братами і чим вони відрізняються? Проблема життєвого вибору в долях героїв. Чому в повісті так багато пейзажних замальовок? Яку роль вони відіграють?
Змістові питання: Відокремити ключові епізоди у повісті. Як і чому поводиться батько із синами при зустрічі? Чому батько поспішає відправитися на Січ? Які особливості побуту, звичаїв українського народу ми бачимо вдома у Тараса Бульби та на Січі? Чого дізнаємось про військове товариство? Які вчинки характеризують Остапа і Андрія? Тарас Бульба серед запорожськіх козаків? Яким був фінал життя головних героїв? З якими пейзажними замальовками ми зустрічаємось у повісті? Чи відчуваємо ми авторське ставлення до героїв, подій? Як ми можемо це визначити?
Стислий опис проекту Працюючи над змістом повісті, треба звернути увагу на узагальнене художнє зображення історичних подій в Україні часів Запорізької Січі, на яскравість, колоритність образів головних і другорядних героїв повісті, на лірико-романтичний характер твору. Розкрити трагічність долі головних героїв, звернути увагу на протиставлення життєвого вибору синів Тараса Бульби, їхніх моральних якостей. Необхідно запобігати однозначної оцінки героїв і подій, показати їх у всій складності. Виробляти особисте ставлення до проблем, що порушуються в творі, аргументуючи свою точку зору. При роботі поєднувати індивідуальні і групові форми роботи, залучати ілюстративні матеріали як безпосередньо до твору так і для створення фонового колориту українського життя тих часів. Використовувати додаткову літературу стосовно життя і творчості Гоголя, ресурси Інтернету, інші інформаційні джерела. Активізувати пошукову, дослідницьку роботу учнів, формувати пізнавальні інтереси, мотиваційну сферу діяльності учнів.
Навчальні предмети,з якими пов’язаний навчальний проект: Зарубіжна література Українська мова Російська мова Історія України Образотворче мистецтво Музичне мистецтво Класи, яких стосується навчальний проект: 5-7 кл
Дізнатися загальні відомості про життя і творчість М. Гоголя та його місце у світовій літературі. Зв'язки з Україною та її культурою. Прочитати повість М.Гоголя “Тарас Бульба” Вміти переказувати ключові епізоди. Розповідати про бойове товариство, побут і звичаї запорожців на основі тексту твору. Характеризувати образи Тараса бульби, Остапа, Андрія. Порівнювати братів. Пояснювати роль пейзажів у творі. Висловлювати особисте ставлення щодо предмету розмови. Знати визначення жанру твору, що вивчається. Очікувані результати Досягнення поставлених цілей з урахуванням диференціації навчання
Діяльність учнів Обов'язкове читання тексту твору (всіма учнями). Робота по обговоренню змісту (всі учні) Повідомлення про життєвий та творчий шлях. Ймовірних прототипів(індивідуальні завдання) Збір матеріалу для характеристики героїв і представлення цих характеристик (робота в групах) Підбір цитат для характеристики героїв, описів пейзажів( робота в парах) Створення мультимедійної презентації(індивідуальна робота) Створення друкованої публікації(робота в парах) Добір матеріалу про ілюстрування твору різними художниками та композиторами.
Вхідні знання та навички Знання про історичні події, Запорізьку Січ, козаків. Знання з теорії літератури: лірика, повість, епічний рід літератури. Певний рівень навичок аналізу твору, порівняльної характеристики. Навички користування комп'ютером. Навички художнього, образного мислення.
Програмне забезпечення Програми для підтримки з електронною поштою. Програми для опрацювання зображень. Програми для створення мультимедійних презентацій. Програми для створення публікацій.
Диференціація навчання Визначення обсягу завдань по рівнях компетентності учнів згідно можливостей кожної дитини. Розподіл учнів по групах (згідно можливостей і бажань самих учнів) Індивідуальні завдання пошуко- вого характеру.
Оцінювання знань та вмінь учнів Звіт кожної групи і пари про виконання завдань проекту. Врахування активності роботи кожного учня на уроках. Презентація веб - сайту,друкованої інформації
Бажаємо виконавцям проекту цікавої зустрічі з російськім письменником , М.Гоголем, українцем за походженням та духом. Хай знайомство з повістю розширить Ваші знання з історії України, з особливостями художнього зображення подій, характерів. Пошукова, дослідницька діяльність дасть результати і принесе задоволення. Душа розкриється для співпереживань, високих почуттів. В П Е Р Е Д!
Схожі презентації
Категорії