Хто ти? Звідки? Якого роду – племені?
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ПІДГОТУВАЛА СМІЛЯНЕЦЬ С. М. ВЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ УМАНСЬКОЇ МІСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ Я і Україна 2 клас І семестр
Урок 1 Тема. Хто ти? Звідки? Якого роду – племені? Мета: ознайомити учнів із завданнями курсу “Я і Україна; розкрити поняття “Україна – багатонаціональна держава”, “українці, “громадянин України; розширити знання дітей про славетних українців через творчу пошукову діяльність. ”
Україна – країна, заселена українцями. Край – “кінець”, “окраїна, “погранична” земля, украяти – “відрізати, “відокремити”.
Громадянин – особа, що належить до постійного населення якої – небудь держави, користується її правами і виконує обов'язки, встановлені законами цієї держави. Нація – спільність людей, яка історично склалася на базі єдності мови, території, культури та економічного життя. Національність – належність людини до певної нації від народження. Україна – багатонаціональна держава, у якій мешкають представники близько 140 національностей.
Славетні Українці Катерина Василівна Білокур Народилася в селі Богданівка Полтавської губернії (Київська обл.) 25 листопада 1900 р.
Корольов Сергій Павлович Народився 12 січня 1907р. Академік, видатний учений у галузі ракетобудування та космонавтики, конструктор перших космічних кораблів, штучних супутників Землі. Під його керівництвом здійснено перший політ у космос.
Урок 2 Тема. Грамотний – видющий і на все тямущий. Навіщо правила для учнів. Мета: формувати в учнів позитивне ставлення до навчання як процесу, життєво необхідного для кожної людини; розширювати і узагальнювати знання про правила поведінки для учнів.
Загадки Настрибався зайчик вволю, білий слід лишав по полю. Ми за ним спостерігали, слово «мама» прочитали. Дерев’яний та довгенький, хвостик в нього є маленький. Як у фарби хвіст мочає — все довкола розцвітає. У портфелі є хатинка — ручки там живуть, резинка, клей, лінійка, кутники — школярів помічники. Крейда Пензлик Пенал
Загадки Худорлява і вертлява, на папір біжить у справах, закарлючки полишає, — у пеналі спочиває. Олівці Петрусь узяв, швидко щось намалював. Хоч крути, а хоч верти, має тільки три кути. Він про осінь сповіщає, малюків у клас скликає: — Вже минулось тепле літо, то ж пора за парти, діти! (Ручка) (Трикутник) (Шкільний дзвінок)
Робота в групах (“Збери прислів'я”) 1група: більше світу побачиш освіту - Здобудеш. 2 група: навчати, того хоче все хто Добре знати. 3 група: не веде, з лісу виводить Наука в а ліс. 4 група: не вродився, навчився Мудрий а ніхто. 5 група: навчився, Чого не носити за плечима того. 6 група: пригодиться змолоду - Учись на старість.
Прислів'я 1 група: Здобудеш освіту — побачиш більше світу. 2 група: Добре того навчати, хто хоче все знати. 3 група: Наука в ліс не веде, а з лісу виводить. 4 група: Мудрий ніхто не вродився, а навчився. 5 група: Чого навчився, того за плечима не носить. 6 група: Учись змолоду — пригодиться на старість.
Правила поведінки на уроках Учні зобов'язані приходити до школи за 10–15 хвилин до початку занять. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів. Учні зобов'язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення. Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків.
Урок 3 Тема. Режим дня. Щоб бути здоровим і встигати все робити. Твоє улюблене заняття. Мета: узагальнити й розширити знання учнів про необхідність дотримання режиму дня як запоруки збереження здоров»я; розвивати вміння організувати свій день, планувати дозвілля.
Урок 4 Тема. Чому люди хворіють. Твоя аптечка. Народний календар. Мета: ознайомити з основними причинами захворювань, лікувальними властивостями окремих рослин;учити користуватися аптечкою та надавати першу медичну допомогу при нескладних ушкодженнях; формувати бережливе ставлення до свого здоров'я як найбільшого багатства в житті людини.
Загадка Він звірят усіх рятує, Від хвороби їх лікує. Бегемотів, мавпенят, Ведмежат і зайченят. Айболит
Мікроби Мікроби, які ми вдихаємо Мікроскоп – прилад з дуже збільшуваними скельцями для розглядання дрібних предметів, невидимих неозброєним оком.
Робота в групах Збери прислів'я 1 група: Найбільше, здоров'я, багатство - . 2 група: Здоровому, здорово, все - . 3 група: Бережи, доки, одяг, новий, а, здоров'я, - , молодий, поки. 4 група: Без, нема, здоров'я, щастя. 5 група: Весела , половина, думка - , здоров'я. 6 група: Добре, прожити, життя, цікаве, допоможе, здоров'я.
Цікаво знати Подорожник Ромашка лікарська М'ята холодна Мати – й – мачуха Калина звичайна Звіробій Шипшина
Урок 5 Природа навколо нас. У природі все взаємопов”язане.Ланцюги живлення. Мета: Формувати поняття “природа” “нежива природа”, “жива природа”;вчити встановлювати взаємозв'язки в природі; ознайомити з ланцюжками живлення; розширювати знання дітей про різноманітність природи; розвивати навички спостереження в природі, увагу, логічне мислення.
Урок 5 Тема. Природа навколо нас. У природі все взаємозв'язане. Ланцюги живлення Мета: формувати поняття “природа”, “нежива природа”, “жива природа”,;учити встановлювати взаємозв'язки в природі; ознайомити з ланцюжками живлення; розширювати знання дітей про різноманітність природи; розвивати навички спостереження в природі, увагу, логічне мислення.
Інтерактивна гра “Добери риму” Сонце - ... . Кішка - ... . Камінчик - ... . Рослини - ... . Пташка - ... . Гумка - ... .
Природа – це все, що нас оточує, крім того, що зроблено руками людей. Природа поділяється на живу і неживу природу. Усе живе народжується, дихає, росте, живиться, розмножується, вмирає.
Гра “Ланцюжки живлення” 1 група: Птах, дерево, гусінь. 2 група: Кіт, сир, миша. 3 група: Білка, куниця, горішок. 4 група: Лелека, жаба, комар. 5 група: Кіт, рослина, попелиця, синиця. 6 група: Курка, зерно, лисиця.
Урок 6 Тема. Сонце – джерело світла і тепла на Землі. Термометр. Види термометрів. Термометри для вимірювання температури повітря, води. Мета: Продовжувати формування понять ”жива природа”, “нежива природа, “ланцюжки живлення”; дати уявлення про значення Сонця в природі; формувати навички дослідницької роботи; ознайомити з різними видами термометрів, їх будовою, призначенням
Загадка Із неба диво золоте І світить нам, і гріє, Ніщо без нього не росте, І всяк йому радіє. Радієш ти радію я, Радіє з краю в край земля. Що це? Сонце
Сонце – величезна розжарена куля. Сонце – найближча до нас зірка. Сонце величезне як по розмірах, так і по масі. Його діаметр в 109 разів перевершує діаметр Землі, а об’єм – в 1 306 000 разів. Маса Сонця в333000 разів більша від Землі . Вся газоподібна маса Сонця стримується спільним тяжінням до його центру.
Загадка Градусна шкала скляну сорочку одягла. По шкалі вперед-назад біга рідина. На тепло і холод реагує вона.
Цікаві факти У термометрі для вимірювання температури тіла людини використовують ртуть. Ртуть – отруйна! Треба обережно користуватися термометром, щоб його не розбити. Якщо це трапилося, зразу повідом про це дорослих. ЗАПАМ’ЯТАЙ! РУКАМИ РТУТЬ НЕ МОЖНА БРАТИ!
Урок 7 Тема. У царстві рослин. Для чого цвітуть дерева та інші рослини Мета: формувати поняття “рослини”, “органи рослин”; учити розрізняти рослини по групах: дерева, кущі, трав'янисті рослини; удосконалювати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв'язки; розширити знання про значення рослин у життя людей і тварин.
Девіз уроку Учись природу берегти І будь завжди їй другом! Шануй, люби і зберігай Все, що дає нам рідний край!
Тестова перевірка 1.Царство рослин поділяється на: а) дерева, кущі, трави; б) дерева, кущ смородини, трави; в) дерево дуб, кущі, трави. 2. Які органи мають рослини? а) корінь, стебло, стовбур; б) корінь, стебло, листя, квітки, плоди з насінням; в) стебло, листя, квітки; 3. Трав’янисті рослини мають: а) тверді, соковиті зелені стебла; б) м’які, сухі стебла; в) м’які, соковиті зелені стебла. 4. Що дають рослини? а) кисень, воду, їжу; б) кисень, їжу, ліки; в) воду, їжу, ліки. 5. Що утворюється на дереві з кожної квітки? а) зовсім нічого не утворюється; б) плід без насіння; в) плід з насінням; 6. Що виготовляють з рослин? а) будівельні матеріали, тканину, ліки, продукти харчування; б) тканину, портфель, олівці, ручки; в) зошити, будинки, ліки. 1. а; 2.б;3.а; 4. б;5.в; 6. а.
Урок 8 Тема. У царстві тварин Мета: формувати поняття “тварини”; ознайомити з групами тварин: комахи, птахи, звірі; учити визначати їхні істотні ознаки; удосконалювати навички побудови ланцюжків живлення.
Гра “У світі тварин” Т... тигр, В... ворона, А... лелека Р... мурашка, И... метелик, Н... індик, И... лисиця,
Цікаво знати Слони – найважчі тварини на земній поверхні, вони здатні пересуватися майже безшумно. У них на ногах є пружні подушечки, які приглушують звук кроків під час ходи.
Метелики Метелики – живі компаси, вони можуть показувати сторони світу. Уранці їх крила спрямовані на схід, у полудень – на південь, а ввечері – на захід.
Колібрі, страус Колібрі – найменша пташка у світі. ЇЇ довжина – 6 см, а вага – півтора грама. Найбільшим птахом є африканський страус: довжина тіла – 2 м 70 см, а вага – 90 кг.
Тести 1. Усіх тварин поділяють на ... а) звірів, птахів, комах; б) звірів, птахів, риб, земноводних, плазунів, комах; в) звірів, птахів, комах, риб. 2. Звірі — це ... а) тварини, тіло яких вкрите шерстю і вони вигодовують малят молоком; б) тварини, які літають; в) тварини, які відкладають і висиджують яйця. 3. Характерною ознакою комах є ... а) наявність крил; б) наявність шести ніг; в) наявність луски. 4. Характерною ознакою птахів є ... а) наявність пір'я; б) відсутність ніг; в) наявність хвоста. 5. Птахи навесні ... а) відлітають у теплі краї; б) будують гнізда, виводять пташенят; в) впадають у зимову сплячку. 6. Який ланцюжок живлення правильний? а) зерно —•*- горобець —** кіт; б) зерно —*- кіт —*- горобець; в) горобець —»~ зерно —*~ кіт. 1.б; 2. а; 3. б; 4. а; 5. б; 6. а.
Урок 9 Тема. Людини – частина живої природи Мета: Формувати поняття ”людина – частина живої природи”;розширювати знання про організм людини, значення здорового способу життя; розкривати індивідуальність і унікальність кожної людини.
Урок 10 Тема. Осінь у природі. Рослини восени. Народні прикмети Мета: розширювати й поглиблювати знання учнів про зміни в природі восени; формувати навички співпраці в групах; виробляти навички творчої роботи; розвивати пізнавальний інтерес учнів
Осінь Всіх вас радісно вітаю, Вам я успіхів бажаю. Є завдань для вас багато, Хай урок пройде, як свято. Мене ви, Осінь, величайте, Прикмети всі мої вивчайте. Бажаю в класі дружно жити І гарно вправи всі робити.
Робота в групах “Народний календар” 1 група: Тепла, зимі, осінь - , бути, довгій. 2 група: Пізній, зима, довга, і, листопад - , сувора, буде. 3 група: Швидкий, на сувору, падолист - , дружний, зиму. 4 група: Пізній, затяжної, і, зими, до суворої, листопад - . 5 група: На горобині, плодів - , й дубі, зими, до суворої, багато. 6 група: Осінь, холодна, ясна - , зима.
Народні прикмети 1 група: Тепла осінь – бути довгій зимі. 2 група: Пізній листопад – буде сувора і довга зима. 3 група: Швидкий, дружний падолист – на сувору зиму. 4 група: Пізній листопад – до суворої і затяжної зими. 5 група: На горобині й дубі багато плодів – чекай суворої зими. 6 група: Осінь ясна – зима холодна.
Робота в групах “Осіння фантазія” За допомогою міміки, жестів, звуків показати 1 група: Осінній листопад 2 група: Працю людей восени 3 група: Відліт птахів у вирій 4 група: Танок Осені 5 група: Осінній дощ 6 група: Як звірі готуються до зими
Робота в групах “Грибники” Назвати лише їстівні гриби Підосичник, підберезник, опеньки, бліда поганка, маслюк, мухомор, боровик, лисички, опеньки несправжні, сироїжки, печериці.
Урок 11 Тема. Як тварини готуються до зими. Праця людей восени. Мета: розширити й поглибити знання учнів про зміни в житті тварин і працю людей восени; удосконалювати вміння розрізняти тварин за групами; розвивати мислення.
Відліт птахів Дрібні птахи – великими зграями; Качки – прямою шеренгою; Гуси – вервечкою; Журавлі – довжелезним кутом або ключем;
Гра “Так чи ні” Ластівка залишається зимувати? Зайчик восени готує запаси на зиму? Лелека відлітає у вирій? Білка восени змінює колір шубки? Восени люди збирають урожай? Миша восени готує житло до зимової сплячки? Шпак весело співає восени?
Урок 12 Тема. Родина, рідня, рід. Сімейний календар. Мета: з'ясувати значення понять “родина”, “рідня”, “рід”, “родовід”;учити складати схему родинного дерева; формувати загальнолюдські якості; розвивати вміння будувати висловлювання, доказово міркувати.
Словник Рід – ряд поколінь, що походять від одного предка; походження людини. Рідня – люди, які походять від спільних із ким – небудь батьків, члени однієї сім'ї, що не проживають разом; родичі. Родина – група людей, що складається з батьків дітей, онуків і близьких родичів, які проживають разом; сім'я. Родовід – історія поколінь певного роду, розміщення роду за поколіннями.
Сімейний календар Реліквія – старовинні речі, предмети, які особливо шануються та цінуються родиною й зберігають пам'ять про минуле роду.
Схожі презентації
Категорії