“ Впровадження інноваційних форм і видів роботи на уроках світової літератури як шлях до особистісно орієнтованого навчання ”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Категорія:спеціаліст Вчитель світової літератури Криворізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 119 “ Впровадження інноваційних форм і видів роботи на уроках світової літератури як шлях до особистісно орієнтованого навчання ” Макогон Лідія Валеріївна м. Кривий Ріг 2014 рік
Макогон Лідія Валеріївна 04.08.1988 КДПУ 2010р. “Педагогіка і методика середньої освіти. Українська мова та література. Кваліфікація вчителя української мови та літератури КЗШ І – ІІІ ст. №119 вчитель світової літератури, зарубіжної літератури” Стаж роботи: 3 роки
Проблема: “ Впровадження інноваційних форм і видів роботи на уроках світової літератури як шлях до особистісно орієнтованого навчання ”
Мета впровадження проблемної теми в практику 1.Набуття учнями досвіду самостійної пізнавальної діяльності 2.Стимулювання інтересу учнів до навчального предмету 3. Глибоке засвоєння програмового матеріалу 4.Розвиток здатності до критичного мислення та критичних суджень 5. Вміння працювати в групі, парах 6. Прищеплення інтересу до літератури
Складові проблемної теми ” Впровадження інноваційних форм і видів робіт на уроках світової літератури як шлях до особистісно орієнтованого навчання» Кооперативне навчання Колективно-групове навчання Ситуативне моделювання Опрацювання дискусійних питань Проектна діяльність Розвиток критичного мислення
Інтерактивні технології кооперативного навчання Робота в парах: один проти одного, один-вдвох- всі разом, ротаційні трійки, два-чотири-всі разом, “ Карусель” Робота в малих групах: “Діалог”, “ Синтез думок”, “ Спільний проект”, “Пошук інформації”, “ Коло ідей”, “ Акваріум”
Технології колективно- групового навчання Обговорення проблеми в загальному колі Мікрофон Незакінчене речення Мозковий штурм Навчаючи – учись Аналіз ситуації Вирішення проблем
Проектна діяльність учнів. Види проектів. Дослідницькі проекти Творчі проекти Рольові, ігрові проекти Інформаційні проекти Практично-організаційні
Технології ситуативного моделювання Імітаційні ігри: спрощене судове слухання, громадське слухання; “ Рольова гра”, “ Драматизація”
Прийоми інтерактивного навчання на уроках світової літератури Літературні ігри Відстрочена увага Своя опора Самоекспертиза Метод “Прес” Пласт
Методи інтерактивного навчання на уроках світової літератури “Мікрофон” “Коло думок” “Брейнстромінг” “Шість капелюхів” “Асоціативний кущ”
Метод “ Шість капелюхів ” Засновник методу – британський психолог, доктор медичних наук Едвард де Боно. В основі – ідея паралельного мислення: конструктивного мислення, при якому різні точки зору і підходи не стикаються, а співіснують. Метод шести капелюхів – це простий і практичний спосіб розділення процесу мислення на шість різних режимів, кожен з яких представлений метафоричним капелюхом певного кольору. Ми можемо навчитися оперувати різними аспектами нашого мислення по черзі. Потім зібрати ці аспекти разом і дістати “повнокольорове мислення”. Капелюх «ІНФОРМАЦІЇ». Тільки факти. Яка ще необхідна інформація? Використовується для того, щоб спрямувати увагу на інформацію. У цьому режимі мислення нас цікавлять лише факти. Ми замислюємось над тим, що ми вже знаємо, яка ще інформація нам необхідна і як нам її дістати. Капелюх «ЛОГІЧНИЙ ПОЗИВ». Символічне відображення оптимізму. Дослідження можливих успіхів і позитивних сторін. Переваги. Чому це спрацює? Вимагає переключити увагу на пошук переваг і позитивних моментів конкретної ідеї. Капелюх «КРИТИКА». Застерігає і змушує думати критично. Що може статися поганого або що піде не так? Обережність. Дозволяє дати волю критичним оцінкам, побоюванням і обережності. Вона захищає нас від нерозважливих і непродуманих дій, вказує на можливі ризики і підводні камені. Користь від такого мислення безсумнівна, якщо, звичайно, нею не зловживати.
Капелюх «ПОЧУТТЯ» І не намагайтеся її пояснити. Які почуття в мене виникають? У режимі червоного капелюха учасники можуть висловити свої почуття та інтуїтивні здогади щодо питання, яке обговорюється, не вдаючись у пояснення щодо того, чому це так. Капелюх «КРЕАТИВНІСТЬ» Зосередження на творчості, альтернативних рішеннях, нових можливостях та ідеях. Це можливість висловити нові поняття та концепції. Перебуваючи під зеленим капелюхом, ми придумуємо нові ідеї, модифікуємо вже існуючі, шукаємо альтернативу, досліджуємо можливості, взагалі, даємо креативне зелене світло. Капелюх «ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ» Організація розумових процесів. Гарантія дотримання функцій усіх шести капелюхів. Синій капелюх відрізняється від інших капелюхів тим, що він призначений не для роботи зі змістом завдання, а для управління самим процесом. Зокрема, його використовують на початку сесії для визначення того, що належить зробити, і в кінці, щоб узагальнити досягнуте і поставити нову мету. Переваги методу «шести капелюхів»: 1. Зазвичай розумову працю уявляють нудною та абстрактною. “Шість капелюхів” дозволяють зробити її яскравим і захопливим засобом керування своїм мисленням. 2. Кольорові капелюхи – це метафора, яка добре запам’ятовується, яку легко застосувати. 3. Метод “шести капелюхів” можна використовувати на будь-якому рівні складності, від дитячого садка до ради директорів. 4. Завдяки конструюванню роботи та відміні безплідних дискусій мислення стає більш сфокусованим, конструктивним і продуктивним. 5. Метафора капелюхів є свого роду рольовою мовою, якою легко обговорювати і переключати мислення, відволікаючись від особистісних переваг і нікого не ображаючи. 6. Метод дозволяє уникнути плутанини, оскільки вся група використовує тільки один тип мислення в певний проміжок часу. 7. Метод визначає значимість усіх компонентів роботи над завданням (проектом) – емоцій, фактів, критики, нових ідей – і включає їх у роботу в потрібний момент, уникаючи деструктивних факторів.
Результативність запровадження інтерактивних форм навчання підвищилась активність та зацікавленість кожного на уроці; проявлення самостійності учнів в набуванні знань; залучення творчого потенціалу кожного учня; збільшення обсягу знань; атмосфера співпраці з вчителем та однокласниками; глибоке засвоєння матеріалу.
Рівень знань учнів з світової літератури Рівні Початковий Середній Достатній Високий 2010-2011н.р. 2011-2012н.р. 2012-2013н.р. 2013-2014н.р.
Господи, дай мені сили, щоб справитися с тим, що я можу зробити,дай мені мужності, щоб змиритися с тим, чого я не можу зробити, і дай мені мудрості відрізнити одне від іншого.
Схожі презентації
Категорії