Тарас Григорович Шевченко. Поезія «Садок вишневий коло хати».
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тарас Григорович Шевченко. Поезія «Садок вишневий коло хати». Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т.Шевченка – інша, художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови.
Ти чув: співала мати при вікні Слова Шевченка світлі і сумні. - Чому, мамуню, серцю в грудях тісно? - То пісня, українська наша пісня... Ти вперше прочитав із "Букваря" Вогненні, вічні вірші Кобзаря. - Чом жаром обпікає кожне слово? - То мова, українська наша мова... Із книг тобі відкрилось до кінця Життя коротке гнаного співця, Діла і думи сина Батьківщини. - Що то дзвенить, відлунює в серцях? - То слава, горда слава України! Юрій Герасименко
- Які почуття викликає дана поезія? - Що ми уявляємо, читаючи вірш? - А що ми чуємо? - Завдяки чому ми бачимо і чуємо чудову картину природи, праці й побуту селянської сім’ї?
- Який настрій і за допомогою яких засобів відтворює автор? - Що таке епітет? - Чи є у вірші елементи гумору? Доведіть це.
Гудуть, йдуть, співають, ждуть; вечеряє, встає, подає, хоче научати, не дає; поклала, заснула; затихло, не затих.
- Що слугує аеродромом для хрущів? - Кого втома не бере? - Хто сперечається з матір’ю? - Назвіть солов’їний дует. - Назвіть вечірній ліхтар. - Хто й увечері не розлучається із своїми помічниками?
1. Художній засіб, який використав Т.Шевченко у рядку: «Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх»: А) гіпербола; Б) синекдоха; В) епітет; Г) порівняння.
2. Після виснажливої праці ввечері додому поверталися: А) засмаглі хлопці та дівчата; Б) батько й мати; В) плугатарі з плугами; Г) чоловіки й жінки з косами.
3. Мати намагалася дочку: А) покликати, щоб та готувала вечерю; Б) залучити до прасування білизни; В) примусити саджати картоплю; Г) научати.
4. У поезії «Садок вишневий коло хати» Т.Шевченко: А) викриває зло й гніт, зокрема панщину; Б) співчуває горю знедолених; В) поєднує особисте й громадянське в житті людини; Г) оспівує ласкаву природу й працю селян.
5. Установіть відповідність між образами вірша і їх особливостями. А) зоровий і дотиковий образ; Б) слуховий і зоровий образ; В) зоровий образ; Г) слуховий і дотиковий образ; Д) слуховий образ. 1. Садок вишневий коло хати. 2. А матері вечерять ждуть. 3. Плугатарі з плугами йдуть. 4. Співають ідучи дівчата.
6. Епітет – це: А) зіставлення одного предмета з іншим; Б) художнє означення; В) перебільшення рис з метою надання зображуваному виняткової виразності; Г) перенесення ознак людини на неживий предмет чи явище.
Сьогодні на уроці… …мені було цікаво… …мені було приємно… …я не знав, тепер знаю… …мені не подобалося, тепер я полюбив…
Домашнє завдання. Вивчити напам’ять вірш «Садок вишневий коло хати», намалювати до нього ілюстрації.
Схожі презентації
Категорії