X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Шевченко - художник

Завантажити презентацію

Шевченко - художник

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тарас Шевченко - художник

Слайд 2

Слайд 3

Мистецька спадщина Мистецька спадщина Т.Г.Шевченка – твори живопису і графіки, що їх виконав Шевченко в різній техніці протягом всього свого життя. Збереглося 835 творів,що дійшли до нашого часу в оригіналах і частково в гравюрах на Металі і дереві, а також у копіях,що їх виконали художники ще за життя Шевченка. Уявлення про мистецьку спадщину художника доповнюють дані про понад 270 втрачених і досі не знайдених робіт.

Слайд 4

Художні техніки Акварель Олія Олівець Офорт Сепія Туш Гравюра

Слайд 5

За часом виконання всі живописні і графічні твори Шевченка можна поділити на 3 періоди: від перших робіт до академічного часу і до заслання(1830-1847рр), твори років заслання (1847-1857рр) і роботи, виконані після повернення з заслання до смерті художника (1857- 1861рр). В межах кожного з цих періодів простежуються й коротші за часом етапи, які об’єднують твори не тільки за певною тематикою, а й за художньою вартістю і за технічними засобами виконання.

Слайд 6

Художня спадщина Шевченка За свідченням самого Шевченка, малювати він почав з раннього дитинства – “хрестами й візерунками з квітками” обводив сторінки в саморобному зошиті (1822-1826рр), а коли був у пана П. Енгельгарда козачком, - перемальовував лубки (1829). З доакадемічних робіт збереглися малюнок олівцем “Погруддя жінки”(1830), акварельний портрет П. Енгельгарда (1833), “Голова жінки”(1834), портрети Катерини Абази і Є. Гребінки (обидва – 1837), серія композицій на історичні теми – “Смерть Лукреції” (1835), “Смерть Олега, князя древлянського”, “Александр Македонський виявляє довір’я своєму лікареві Філіппу” і “Смерть Віргінії”(всі - 1836), “Смерть Богдана Хмельницького” (1836-1837) і “Смерть Сократа” (1837).

Слайд 7

Слайд 8

25 квітня 1838 року в домі K. Брюллова сам Василь Андрійович Жуковський вручив Тарасу Шевченку відпускну. З цього ж першого дня волі він стає учнем Академії мистецтв, увесь поринає у світ навчання і творчої праці - і як художник, і як поет. Kарл Брюллов стає учителем Шевченка. Перед молодим художником розкривається дивосвіт мистецтва, велике таїнство і чародійство барв, живопису. Художні твори Шевченка Академія мистецтв невдовзі відзначає срібними медалями. Та вже і в цей час в душі молодого митця над сріблом академічного живопису бере гору золото народного слова.

Слайд 9

Митці всіх віків прагнули оспівати природу, яка давала їм силу і натхнення. Шевченко ніби був створений для того, щоб виразити словом і фарбами всю красу навколишнього. Тривалий час він жив за межами України, але марив нею, згадував рідну Черкащину, Київщину. "... я хочу малювати нашу Україну ... Я її намалюю в трьох книгах, в першій будуть види, чи то по красі своїй, чи по історії прикметні, в другій теперішній людський побут, а в третій історія ... На рік буде виходити 10-ть картин" (Лист Т.Шевченка до О.Бодянського від 6-7 травня 1844 р.).

Слайд 10

Альбом “ Живописна Україна ” 1848 Види, чи то по красі своїй, чи по історії прикметні: храми,кургани і все, що час пощадив…

Слайд 11

Слайд 12

СТАРОСТИ. Офорт, 1844

Слайд 13

Слайд 14

Шевченко - художник не компонував свої пейзажі, а змальовував краєвиди, які бачив перед собою. Саме тому в його робочих альбомах ми знайдемо багато начерків гілок дерева, бур'янів, хат, церков. За тематикою пейзажні малюнки Шевченка 1843 – 1847 рр. можна поділити на дві групи: малюнки, на яких зображено сільські краєвиди і пейзажі, на яких відтворені історичні та архітектурні пам'ятки.

Слайд 15

Малюнки здебільшого розповідають нам про убоге життя Шевченкової родини  і всього покріпаченого українського села ("Удовина хата", "Селянське подвір'я", "На околиці", "Хата біля річки", "Хата над ставком"). Чарівна природа на малюнках, як і в подіях є контрастом до важких соціальних умов життя народу.

Слайд 16

Особливо улюблені пейзажні мотиви Шевченка – зображення мальовничих околиць та куточків сіл, містечок, берегів тихих степових річок, ставків, урочищ тощо ("Повінь", "Комора в Потоках", "Андруші", "Урочище Стінка", "Хутір на Україні", "У Вюнищі", "В Решетилівці"). Ці твори сповнені справжньої поезії, в них лагідна, мрійлива українська природа знайшла свого натхненного співця. Майстерні вони і з боку малярської техніки.

Слайд 17

ШЕВЧЕНКО – МАЙСТЕР ПОРТРЕТУ Треба згадати, що Шевченко створив галерею портретів. Серед них портрет поміщика П.В.Енгельгардта, портрети жінок, які він змальовував будучи на службі козачком; своїх друзів – однодумців, та невідомих людей.

Слайд 18

Слайд 19

Слайд 20

Автопортрети До власних зображень художник звертається протягом усього життя. Т. Шевченко створив 30 малярських та графічних автопортретів. Від романтичного юнака ( 1840р.) до збагаченої досвідом, але вже хворої, виснаженої людини ( 1861р.). Гра кольору та світла, скрізь помітні різкі контрасти. Від К. Брюллова опанував мистецтво творення легких напівпрозорих тіней.

Слайд 21

Перший автопортрет, зима 1840-1841 Кінець серпня 1845

Слайд 22

Автопортрети 1860 – 1861 років Останній автопортрет – у шапці й кожусі, створений не пізніше 4/12 1860 за фотографією А. Деньєра, зробленою 1859, дає узагальнений образ портретованого. Твір вражає глибиною і цілісністю характеристики. Недаремно сучасники поета вважали його найвдалішим і найбільш схожим з усіх прижиттєвих зображень Шевченка, і він здобув найширшу популярність.

Слайд 23

Твори років заслання або казахська тематика У 1847 р. Шевченко заслали в Казахстан, де він мав можливість познайомитися з місцевим тюркомовним населенням, які сповідують іслам. Це населення він називав киргизами. Шевченко демонстрував непідробний інтерес до місцевого казахському населенню. І хоча він був людиною, що знала спокуси імперської цивілізації, у нього фактично не бачимо ніякого зневажливого ставлення до «нецивілізованим» народам. Навпаки, поет неодноразово показує свою зацікавленість казахським побутом, фольклором, релігійними віруваннями. І хоча він називає казахів дикунами, але не вживає це слово в негативному розумінні. Тут варто враховувати, що Шевченко виступав як противник «цивілізації», протиставляючи їй «природність». Дикість же часто трактується ним саме як природність.

Слайд 24

Слайд 25

Слайд 26

Про дерево джангис-агач, або жангиз-агаш (що означає «одиноке дерево»), Шевченко розповідає в повісті «Близнецы»: «...верстах в двух от дороги, в ложбине, зеленело тополевое старое дерево. Я застал уже вокруг него порядочную толпу, с удивлением и даже (так мне казалося) с благоговением смотревшую на зеленую гостью пустыни. Вокруг дерева и на ветках его навешано набожными киргизами кусочки разноцветных материй, ленточки, пасма крашеных лошадиных волос и самая богатая жертва — это шкура дикой кошки, крепко привязанная к ветке...»

Слайд 27

Слайд 28

Слайд 29

Незнайдені мистецькі твори Шевченка свідчать про те, що його художній доробок був набагато більший, ніж досі відомо. І хоч за тими згадками, що є в літературі про втрачені твори, важко говорити про їхні мистецькі якості, але й сам перелік робіт значно доповнює уявлення про мистейцьку спадщину Шевченка, про різноманітність його інтересів і виняткову творчу активність.

Слайд 30

Слайд 31

Роботу виконала: Учениця 9 – А класу Невмивана Юлія Свою Україну любіть. Любіть її… во врем’я люте, В останню, тяжкую мінуту За неї Господа моліть! Т. Шевченко

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська література