О Лесю! Українко без догани!
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Є народження й смерть – два стовпи на межі, а між ними - події одвічні: варіації стріч, і розлук, і жоржин, варіанти падінь і величчя.
Пишу на дошці: «Леся Українка» - І серце ніжна сповнює краса. Дочка Волині, чарівна перлинка, Вона - землі вкраїнської душа.
Тема уроку. Узагальнення вивченого про формування особистості Лесі Українки. Образ ліричної героїні в поезії “Як дитиною, бувало…”, автобіографічні мотиви вірша.
Мета уроку. Узагальнити опорні знання про життєвий шлях Лесі Українки; опрацювати текст твору “Як дитиною, бувало…”; виховувати в собі стійкість, волю до життя, уміння не падати духом у будь-яких обставинах.
Як у народі називають Лесю Українку? Назвіть слова-характеристики, які ви знаєте. «Зніміть з мене се ганебне тавро азіата; воно гнітить мене — я європейка»
Дочка Прометея Славна драгоманівка Одержима Дочка княжої Волині Українка без догани Наша Леся Волинська мавка Гордість української нації Титан духу
Коріння від сербського намісника Боснії й Герцеговини Стефана Косача, родовита дворянська сім’я. Мали свій герб. Рід має грецьке коріння, бо пращур за національністю був греком і служив драгоманом(посол, перекладач) при гетьмані Богдані Хмельницькому. Батьки Лесі Українки Олена Петрівна Драгоманова (Олена Пчілка) Петро Антонович Косач(маршалок повітового дворянства з генеральським званням)
Від батька Леся взяла м’яку вдачу, інтелігентність, скромність. Від матері – силу характеру, стійкість, мужність, любов до всього українського, працьовитість.
«Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості.» В.Сухомлинський Культурний Парнас українського суспільства
1.На якому музичному інструменті грала Леся Українка? 2. Назвіть Лесин найулюбленіший музичний твір та його автора? 3.Чи вдалося Лесі Українці реалізувати свої музичні здібності?
Мій давній друже! мушу я з тобою Розстатися надовго… Жаль мені! З тобою звикла я ділитися журбою, Вповідувать думки веселі і сумні.
Перший вірш, підписаний псевдонімом “Леся Українка” Чому навчила тьотя Єля свою племінницю Лесю?
Асоціативний кущ Єдність протилежностей у долі Лесі Українки Сила духу 1.Слабкість тіла 4.Любила Україну Знала понад 9 мов 6.Померла на чужині (у Грузії) Доля відвела лише 42 роки 2.Не ходила до школи 3. Мала хист до музики 5.Увесь час боролася за життя Через хворобу не могла грати на фортепіано Похована на Україні (Київ, Байкове кладовище) Лікуючись, часто перебувала на чужині.
«Зрештою, життя моє не було убогим, і сором було б мені плакатись на нього». Оптимізм — життєве кредо поетеси. Підсумок
“Включи уяву” Створи літературно-психологічний портрет. Які провідні риси характеру, на твою думку, виявилися у Лесі Українки ще в дитинстві?
Освіченість Терпіння Любов до України Оптимізм Сила волі Працелюбність Талановитість Нескореність Мужність Стійкість
Словник 1)Драма - п'єса соціального, історичного чи побутового характеру з гострим конфліктом, який розвивається в постійній напрузі. 2) Епіграма - жанр сатиричної поезії, дошкульного змісту з несподіваною кінцівкою .
Поясніть, як ви розумієте значення таких рядків: «А тепер, коли для мене Жартом злим кінчиться драма І от-от зірватись має Гостра, злобна епіграма,..»
Тема: болючі переживання поетеси з приводу власного здоров’я; намагання героїні боротися через силу з примхами долі, яка їй послала тяжкі випробування. Визначити тему твору
Ідея: уславлення сили волі, терпимості, наполегливості ліричної героїні в боротьбі з життєвими труднощами. Визначити ідею твору
Основна думка: тільки сильна духом людина здатна подолати будь-які труднощі. “Щоб не плакать, я сміялась…” Яка головна думка твору? У яких рядках вона виражена?
Будова поезії 1.На які частини можна умовно поділити вірш? 2.Які часові періоди охоплюють розповіді у цих частиних? 3.З якою метою автор протиставляє ці частини одну одній?
Образ героїні. Якою постає перед нами? Які автобіографічні риси простежуємо в цьому образі? Зображений у динаміці І частина - перед нами маленька дівчинка, яка намагається навчитися терпіти біль у житті і ніколи не плакати. ІІ частина - перед нами доросла людина, яка знає, що таке страждання і здатна все прощати людям, тому і плаче, щоб не сміятись над людськими вадами.
1.Сила духу, 2.Воля до життя, 3.Стійкість до незгод, 5.Мужність, 6. Витримка, 7.Терплячість, 8. Нескореність перед лихом, Синонімічний ланцюжок Дібрати епітети-синоніми, які характеризують Провідну рису характеру ліричної героїні.
Сенкан 1рядок – 1іменник (схема) 2рядок – 2 прикметники 3рядок – 3дієслова 4 рядок – речення з ідейним центром 5 рядок – 1 іменник (головне значення)
1.Сьогодні на уроці я дізнався…. 2. Я буду в собі виховувати… Наш урок – крок до вашого успіху!
Схожі презентації
Категорії