Григорій Квітка-Основ’яненко
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета: Опрацювати образи Наума Дрота, Марусі та Василя, розкрити зображені високі морально-естетичні риси простої людини; розвивати усне мовлення учнів, навички літературознавчого аналізу, давати характеристики образам-персонажам; виховувати в школярів почуття гідності, прагнення бути особистістю.
Графічний диктант «Так» чи «Ні». Твір «Маруся» Г. Квітки-Основ’яненка – це …: 1) Перший прозовий твір української літератури. 3) Повість, джерелом написання якого є дійсність українського села. 4) Поєднання сентименталізму з реалізмом. 5 ) Зображення соціально нерівного кохання. 6) Твір, який написаний українською літературною мовою. Ключ: 1. Так. 2. Ні. 2) Імпресіоністичний твір.
Вправа «Мікрофон». Дати відповідь на питання «Чи сподобався вам твір «Маруся» Г. Квітки-Основ’яненка? Якщо так/ні, пояснити», передаючи один одному “умовний мікрофон”.
Робота над образом Наума Дрота Дати відповіді на питання: Чому роботу над образами починаємо з Наума Дрота? Яку роль відігравав і відіграє батько в українській родині? З яким деревом асоціюється голова родини і, в першу чергу, Наум Дрот?
Дуб - символ міці, сили, мужності, чоловічого начала. Батько – найрідніший, найдорожчий для тебе чоловік, в образі якого втілюється людська відповідальність за твою появу на світ, за кожний твій крок і вчинок. В.Сухомлинський В українського народу батько завжди займав первісне місце в родині. Він був її оборонцем і заступником перед всякими негараздами. На прикладі батька, його розумних рішень, порад і прадідних звичаїв, у співпраці з матір'ю виховувались діти.
Побудувати асоціативне дерево до образу Наума Дрота. Робота з Карткою № 1. Користуючись Додатком до уроку № 1, визначити риси характеру Наума Дрота та розмістити на вітах дуба. Робота над образом Наума Дрота
Робота над образом Марусі Дати відповіді на питання: - Що говорить про те, що Маруся – головна героїня повісті? - Якою постає перед нами головна героїня? Прослухавши аудіозапис, користуючись ілюстрацією до твору, скласти власне висловлювання «Мовний портрет Марусі».
Дівчина-киянка (1843). «Дівчина з Поділля». В. А. Тропінін.1809-1807 рр. Робота над образом Марусі
Робота над образом Марусі Побудувати асоціативний рядок до слова «кохання», підібрати синоніми, з’ясувати його лексичне значення. Кохання прекрасне почуття почуття прив’язаності велика відповідальність симпатія до людини іншої статі втрата відчуття часу земля пливе під ногами.
Робота над образом Марусі Дати відповідь на питання: «Чи можливе таке кохання в нашому сучасному житті?»
Метод «Два – чотири – разом». Необхідно самостійно подумати над тим, яке значення має творчість письменника. Потім обговорити в парах, а далі обдумати в четвірках.
Домашнє завдання Виписати цитати до образів головних героїв; прочитати повість «Конотопська відьма», написати відгук на неї.
Схожі презентації
Категорії