Євген Гуцало - Людина — хазяїн чи друг природи?
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Людина - хазяїн чи друг природи?...за творами Є. Гуцала «Лось» та В.Бровченка «Два хлопчики»
Мета уроку: Навчальна:ознайомити учня із життям і творчістю письменників, викликати інтерес до їх творчості, вчити висловлювати свою позицію порівнюючи літературні твори із життям, співставляти, аналізувати художні тексти у взаємозв язку зі знаннями етики,природознавства. Розвиваюча:розвивати критичність та незалежність мислення, навички осмислення тексту,сприяти розвитку творчих здібностей,вміння виявлять внутрішню сутність подій. Формувати особистісний погляд,як активного громадянина на проблему охорони природи. Формувати правильне уявлення про образи твори і спонукати до активного морального вибору у відповідних життєвих обставинах,духовного і морального саморозвитку. Виховна:виховувати почуття любові до природи,засудження бездушного споживацького ставлення до неї,активного супротиву злу,усвідомлення того,що за будь-яких обставин треба залишатися людиною.
Епіграф: Любіть травинку,і тваринку, І сонце завтрішнього дня, вечірню в попелі жаринку, шляхетну інохідь коня. І не знецінюйте коштовне, не загубіться у юрбі. Не проміняйте неповторне на сто ерзаців у собі Л.Костенко
Проблема: Виберіть ваш прогноз екологічної проблеми Хто ми:люди чи варвари,друзі чи господарі природи? Чому оповідання «Лось» автор закінчує трагічно?А яку б кінцівку запропонували ви?
Робота в групах: Завдання 1 групи. Уявіть себе на місці хлопчиків з оповідання Є.Гуцало «Лось». Опишіть свої дії в цій ситуації. Завдання 2 групи. Уявіть собі,що лось уміє розмовляти. Передайте його «думки» після визволення з льодяної пастки. Завдання 3 групи. Уявіть,що ви зустрілися з героями поезії В.Бровченка. Що ви їм скажете?
Підсумки уроку: -Чи сподобалися вам ці твори?Чим саме? -Які почуття виникли у вас після прочитання цих творів? -Як вчинки героїв впливали на зміну ваших почуттів? -Який епізод оповідання «Лось» найбільше вас захопив? Чому? -Який епізод викликав у вас обурення? Чому? -Як автор ставиться до кожного із своїх героїв? -Чи збігається ваша думка про героїв з авторською? -Як ви думаєте,чому письменники пишуть сумні твори, адже читачам не подобається сумувати? Рефлексія: З чим я йду з цього уроку? Я йду з цього уроку…
Домашнє завдання: Написати твір – роздум на тему: «Людина- хазяїн чи друг природи?...» «Вбити тварину- це те саме,що вбити людину?»
Схожі презентації
Категорії