Емма Андієвська “Притчевий характер і художня вартість “Казки про ЯЯН”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Завдання уроку Ознайомитися з життям і творчістю Емми Андієвської Порівняти літературні поняття казки і притчі Глибше усвідомити притчевий зміст і художню вартість казки Розвивати навички виразного читання, вміння визначати головну думку і ключові фрази казки, висловлювати свої думки про прочитане Виховувати повагу до морально – етичних цінностей, що допомагають бачити і розуміти красу та приваби світу
Епіграф “ Ніколи не будьте спрямовані лише на своє “Я”, зберігайте в собі чистоту помислів дитинства, і доля вам віддячить новими відкриттями, повнотою життя” Е.Андієвська
Актуалізація опорних знань Чи знайоме вам слово “діаспора”? Кого ви знаєте з представників української діаспори? Як ви гадаєте, Е.Андієвська належить до представників української діаспори? Де вона, як ви вважаєте, проживає? Чому ми вивчаємо творчість письменниці в Україні на уроці літератури? Про що б ви хотіли дізнатись сьогодні на уроці?
Проекти. І група – Життя і творчість Е.Андієвської Дата народження: 19березня 1931 Місце народження: Донецьк Рід діяльності: прозаїк, поетеса, художник
Проекти. І група – Життя і творчість Е.Андієвської Від 1943 живе в еміграції: у Франції (Париж), США (Нью-Йорк), від 1961 — у ФРН (Мюнхен). 1957 закінчила Український Вільний Університет. 1955—1995 — режисер і редактор українського відділу радіо «Свобода». Від 1958 — представник Нью-Йоркської групи. 1984 стала лауреатом літературної премії Фундації Тетяни та Омеляна Антоновичів.
Проекти. І група – Життя і творчість Е.Андієвської Як художниця-авангардистка працює від 1956 — дебютувала виставкою в Мюнхені. Наступні виставки відбулися США, Канаді, Франції, Німеччині, Австралії, Бразилії, Швейцарії. Від 1992 відбуваються виставки в Україні — Київ, Львів, Івано-Франківськ. 23 квітня 1994 у картинній галереї Кам’янця-Подільського відбулася презентація робіт Андієвської.
Картини Е.Андієвської. «Зелені квіти» (1989). «Гномики» (1990). «Шатле» (1991). «Одаліска» (1994). «Сім'я» (1995). «Мати з дитиною» (1995). «Сніданок» (1995). «Портрет» (1995). «Батьки і діти» (1995). «Хліб і вино» (1995). «Колоністи» (1996).
Літературна творчість Поетичні збірки «Поезія» (Новий Ульм, 1951), «Народження ідола» (Нью-Йорк, 1958), «Риба і розмір» (Нью-Йорк, 1961), «Кути опостінь» (Нью-Йорк, 1963), «Первні» (Мюнхен, 1964), «Базар» (Мюнхен, 1967), «Пісні без тексту» (Мюнхен, 1968), «Наука про землю» (Мюнхен, 1975), «Каварня» (Мюнхен, 1983), «Спокуси святого Антонія» (Мюнхен, 1985), «Вігілії» (Мюнхен, 1987), «Архітектурні ансамблі» (1989, із власними ілюстраціями), «Знаки. Тарок» (Київ, 1995), «Межиріччя. Сонети» (Київ, 1998).
Літературна творчість Збірки новел «Подорож» (Мюнхен, 1955; перевидано 1995 у Києві), «Тигри» (Нью-Йорк, 1962), «Джалапіта» (Нью-Йорк, 1962). Романи «Герострати» (Мюнхен, 1971), «Роман про добру людину» (Мюнхен, 1977; перевидано 1993 у Києві), «Роман про людське призначення» (Мюнхен, 1982; перевидано 1992 у Києві). Збірка «Казки» (Париж, Львів, Цвікау, 2000).
Проекти. ІІ група – лист Емми, написаний для дітей Теплий відгук письменниці про Україну і українців; зізнання в любові до рідної землі, мови й історії; в особливій любові до дітей; відкриття дару унікально мислити у 9 – річної дівчинки; співчуття Емми до інших – спонукання до творчості.
Банк літературних термінів Казка Притча Невелике народне або літературне оповідання про вигадані події Невелике народне, релігійне або літературне оповідання алегорично – повчального характеру ( смисл притчі торкається проблем моралі, служить для прямої настанови читачеві щодо поведінки)
Словникова робота Яянин – мешканець, насельник Кельма – будівельний матеріал, лопата Опали немощі – напала слабість Брама – міські ворота По гузир – по зав”язку
Проекти. ІІІ група – зміст “Казки про яян” План до змісту казки 1. Пастушок на площі незвичайного міста. 2. Розповіді кволого дідуся по життя яян. 3. Історія старенького про те, як він опинився у місті. 4. Взаємодопомога хлопчика і дідуся. 5. Відчинення брами і мішок із самоцвітами.
“Мозковий штурм” – І група До якої країни потрапив пастушок? Що було властиве її мешканцям? Чи були яяни щасливими людьми? Чому ви так вважаєте?
“Мозковий штурм” – ІІ група За яких умов яянин міг покинути своє місто? Чому мешканцям ніколи не таланило це зробити? Чому брама відчинилась перед пастушком?
“Мозковий штурм” – ІІІ група Чи є у тексті фантастичні елементи, що допомагають визначити головну думку твору? Які слова є ключовими для визначення теми та ідеї казки? Доведіть, що твір Е.Андієвської – притча? Від чого застерігає своїм твором письменниця?
Авторський погляд Прочитайте абзац підручника с.157 про авторський погляд на ситуацію в казці і дайте відповіді на запитання: На що хотіла Емма звернути увагу в казці? Коли людина олюднюється? Що необхідно в собі зберегти? Чим віддячить доля людині?
“Творча лабораторія письменниці” Епітети ……. Глибочезне провалля, кволий дідусь, коротесеньке слово, свіже повітря, вельмишановна брама Метафори…… Харчуються власним “Я”, здолали немощі, внутрішні підпори тримали мене, брама випустила на волю. Звертання ……. Вельмишановна брамо, хлопчику, дідусю Гіпербола ……. Хлопчик підняв дідуся; замість дідуся мішок за плечима.
Гра “Вилучи зайве” Хлопчик Добрий Турботливий Лінивий Допитливий Байдужий Легковажний Шанобливий Сердитий Боязкий чемний Дідусь Вдячний Доброзичливий Фантазер Злий Безкорисливий Самовпевнений Пихатий Агресивний працьовитий На слайді записані риси характеру дідуся і хлопчика. Необхідно відшукати потрібні, вилучити непотрібні якості
Закріплення 1. Де народилася Емма Андієвська? А) Харкові Б) Донецьку В) Берліні 2. Емма Андієвська: А) поет Б) прозаїк В) художник 3. Прозовий повчальний алегоричний твір про людське життя: А) притча Б) казка В) байка 4. Чим у казці харчувалися яяни? А) їжею Б) нічим В) власним “я” 5. Головна думка “Казки про яян” А) людина має поважати тільки себе Б) гуртом не можна подолати всі труднощі В) людина має не лише себе поважати, а й оточуючих 6. Які моральні цінності роблять людину щасливою? А) доброта Б) чесність В) турбота про інших
Домашнє завдання І група – підготувати матеріали життя і творчості Всеволода Нестайка ІІ група – скласти власну притчу ІІІ група – намалювати ілюстрацію до І розділу твору В.Нестайка.“ Тореадори із Васюківки” ( або виразно читати вголос уривок, що сподобається під час читання) Читати розділ І “Тореадори із Васюківки” В.Нестайка.
Схожі презентації
Категорії