Технологія виготовлення вишитих виробів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Вигаптуй на небо райдугу-доріжку, Простели до сонця вишивку-маніжку, Щоб по тій доріжці з лебедями-снами Плавати до щастя білими човнами. В.Симоненко
Під час нашої мандрівки нам необхідно буде виконати наступні завдання: - розширити, узагальнити та систематизувати знання про вишивку як одного із видів декоративно-ужиткового мистецтва; - удосконалити навички роботи з інструментами і приладдям для вишивання; - розвивати естетичний смак, творче мислення, вміння дружньої співпраці в команді; - виховувати любов до батьківщини, шанобливе ставлення до національних традицій української вишивки.
1 стежинка Представлення команд. Спочатку командам необхідно підготуватись для подорожі, для цього необхідно придумати назву своєї команди із видів вишивальних швів та девіз. Команда, яка буде дружнішою отримає 4 хрестика, а інша 2 хрестика.
2 стежинка нашої мандрівочки – розминка «Хто швидше» Завдання командам: уважно прослухати запитання та дати на нього відповідь. Кожна правильна відповідь приносить командам 1 хрестик.
3 стежинка «Історична» Завдання командам: «Вишивка у давні часи» та «Вишивка в сьогоденні». Кожен історик за цікаву розповідь приносить своїй команді 5 хрестиків
4 стежинка «Майданс» Завдання командам: учні виконують руханку за своїми наставниками-фізруками. Гості оцінюють, яка команда була більш вправною і дружньою. (2 та 4 хрестики).
5 стежинка Гра «Відгадай мене» Завдання командам: Для команд звучать питання, 30 сек на обговорення, капітан вирішує, хто буде відповідати. Якщо відповідь правильна, тоді команда отримує хрестики, якщо ні, тоді відповідає інша команда.
2) Вона тоненька та міцна, Латає нам кожух і свитки. Як зветься штука чарівна, Ви здогадались, дітки?
3) Маленький хлопчик заліз на стовпчик, Одежі не носить, їсти не просить, Личенько рябе, що воно таке?
В орнаментах, що започатковують себе ще в сивій давнині, знайшли відображення прагнення людини до щастя, її зв’язок з природою, історичні особливості того чи іншого регіону.
6 стежинка Конкурс географів «Покажи мене на карті» Завдання командам: Учні представляють вишиті вироби своїх родин, розповідають про їх походження. Кожен учасник приносить своїй команді 5 хрестиків.
7 стежинка «Інтерв’ю з видатною майстринею нашого міста» Завдання командам: Підготувати питання для інтерв’ю з видатною майстринею нашого міста. За кожне доречне запитання команда отримує 1 бал.хрестиків.
8 стежинка Подорож до шкільного народознавчого музею «Берегиня» Завдання командам: Уважно слухати майстриню, запам’ятовувати, для того, щоб потім на уроці виконати гарний рушничок-оберіг або серветочку-оберіг «На щастя, на долю…».
9 стежинка Гра «Блеф клуб» Правила безпечної роботи під час роботи голкою, ножицями. Завдання командам: Всім членам команд потрібно визначити правильні й помилкові твердження. Якщо вважаєте, що твердження правдиве, тоді підніміть руку, якщо ні, тоді руку не піднімайте. Будьте уважними!
10 стежинка Виготовлення оберегу «На щастя, на долю…» Завдання командам: Під керівництвом капітана та технолога продовжити роботу на вишиванням рушничка або серветки-оберегу. При роботі дотримуватись правил безпечної праці та правильної організації робочого місця. Під час виконання практичної роботи вчитель буде контролювати технологічний процес. Представити виконані роботи.
11 стежинка «Пісенно літературна» Завдання командам: Конкурс капітанів – Єсе на задану тему (з 5 речень): Тема капітану 1 команди «Чому вишивальниці частіше обирають ручне вишивання?»; Тема капітану 2 команди «Що спільного у професії вишивальник з професією художник?»;
Два кольори сл. Д.Павличка муз. О.Білаша 1. Як я малим збирався навесні Піти у світ незнаними шляхами, Сорочку мати вишила мені Червоними і чорними Червоними і чорними нитками. Приспів: Два кольори мої, два кольори, Оба на полотні, в душі моїй оба, Два кольори мої, два кольори: Червоне – то любов, а чорне – то журба. 2.Мене водило безвісті життя, Та я вертавсяна свої пороги. Переплились, як мамине шиття, Мої сумні і радісні, Мої сумні і радісні дороги. 3. Мені війнула в очі сивина, Та я нічого не везу додому, Лиш згорточок старого полотна, І вишите моє життя, Івишитемоє життя на ньому.
12 стежинка «Батл команд» Завдання командам: Кожен учасник групи готує 1 запитання до іншого учасника групи.
Домашнє завдання: підготуватись до уроку тематичного оцінювання: повторити всі записи у зошиті, підготувати до презентації вироб.
Рідна мати моя сл. А.Малишка муз.П.Майбороди 1.Рідна мати моя, ти ночей не доспала, І водила мене у поля край села, І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала, І рушник вишиваний на щастя дала, І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала, І рушник вишиваний на щастя, на долю дала, 2. Хай на ньому цвіте росяниста доріжка, І зелені луги, й солов’їні гаї, І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка, І засмучені очі хороші твої. І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка, І засмучені очі хороші блакитні твої. 3. Я візьму той рушник, простелю, наче долю, В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров. І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю: І дитинство, й розлука, і вірна любов. І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю: І дитинство, й розлука, й твоя материнська любов.
З вечора пригожого сл. Сом М. муз. Сандлер О. З вечора пригожого аж до ранку Вишивала дівчина вишиванку. Вишивала, дівчина, вишивала, Чорну і червону нитку брала. А що чорна ниточка – розставання, А червона ниточка – то кохання. Щоб та чорна ниточка часто рвалась, А червона ниточка гладко слалась. Встану я в неділеньку спозаранку, Подарую милому вишиванку. Сердься, мій соколику, чи не сердься, Будеш ти носить її коло серця.
Схожі презентації
Категорії