X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Управління основними фондами (мережами водопостачання)

Завантажити презентацію

Управління основними фондами (мережами водопостачання)

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Gérard - Philippe GRANDJEAN Управління основними фондами (мережами водопостачання) Présentation OIEAU 23 Janvier 2012 GPG CONSEIL gp.grandjean@gmail.com

Слайд 2

Мережа водопостачання у Франції 850 000 km (без абонентських підключень) 34% сірий чавун, 20% міцний чавун, 40% ПВХ Вартість основних фондів: 100 млрд. €, тобто1700 € / жителя Річний економічний вплив управління основними фондами 75% “вуглецевого сліду” (виробництво і постачання води) *

Слайд 3

Управління основними фондами (мережами) у Франції *

Слайд 4

Управління основними фондами: які завдання? Усі ці три полюси взаємодіють між собою: Управління мережами водопостачання полягає у пошуці оптимального балансу між інвестиційними, експлуатаційними витратами та якістю роботи служби як у короткій, так і у довгій перспективі. (операційні витрати) (капітальні витрати) інвестиції Експлуатаційні витрати Якість роботи служби *

Слайд 5

Три полюси управління мережею Якість роботи Безперервність послуги Втрати у мережі Якість води Обізнаність із мережею + “вуглецевий слід” Експлуатація Продуктивність мережі (виявлення витікань/ поломок та їх усунення) Збір даних Регулювання тиску Промивання мережі,… Інвестиції Заміна обладання *

Слайд 6

Якість роботи: показники, що передбачені законодавством Франції Безперервність послуги Частота виникнення незапланованих перебоїв у наданні послуги Втрати у мережі Продуктивність мережі Лінійний показник втрат (м.куб/день/км) Якість води Коефіцієнт відповідності проб до мікробіологічних показників Коефіцієнт відповідності проб до фізико-хімічних показників Оновлення мережі Середній коефіцієнт заміни мереж протягом 5-річного періоду Обізнаність із мережею Показник обізнаності та управління мережами Орган місцевої влади зацікавлений визначити для приватного або комунального оператора цільові значення показників залежно від місцевого стану речей, а також закріпити їх у договорі та здійснювати щорічний контроль. *

Слайд 7

Якість роботи операторів у Франції у 2008 році Частота виникнення незапланованих перебоїв 3.1 / 1000 абонентів Продуктивність розподільчої мережі 82.0 % Лінійний показник неврахованих витрат води 7.3 м.куб/км/день Коефіцієнт відповідності проб до мікробіологічних показників 99.6 % Коефіцієнт відповідності проб до фізико-хімічних показників 98.7 % Показник обізнаності та управління мережами 62.6 % *

Слайд 8

Показник обізнаності та управління мережами Показник обізнаності та управління мережами описує прогрес у зборі даних для системи ГІС та у політиці оновлення мережі. Його значення лежить у межах від 0 до 100 балів: 0: відсутність креслення мережі або креслень, що охоплюють менше 95% трубопроводу; 10: наявність креслення мережі, що охоплює менше 95% трубопроводу; 20: оновлення креслення щонайменше раз на рік. +10: повна структурована інфо по кожному відрізку (діаметр, матеріали); +10: знання про вік трубопроводу на кожному відрізку; +10: місцезнаходження та опис додаткових об'єктів (секційних вентилів, повітряних клапанів, проміжних лічильників…); +10: місцезнаходження абонентських підключень на основі кадастрового плану; +10: місцезнаходження та визначення місця проведення робіт (ремонти, промивання труб, заміна об'єктів); +10: наявність і реалізація багаторічної програми заміни абонентських підключень ; +10: наявність багаторічного плану заміни трубопроводу (детальна програма, що ґрунтується на кошторисі, строком мін. на 3 роки); +10: реалізація багаторічного плану заміни трубопроводу *

Слайд 9

Геоінформаційна система (ГІС) Дані про структуру: матеріали, протяжність, діаметр, час встановлення, абонентські підключення, вид вентилів… Дані про виконані ремонтні роботи: прориви, заходи із технічного обслуговування та заміни (після виїзду на місце) Дані про ситуацію: геологія, інтенсивність дорожнього руху *

Слайд 10

Збір даних Методи збору даних Топографічні дані, GPS Використання архівів, знань “літніх” технічних працівників Звіти про роботи на місцях Визначення та ремонт витікань Роботи із заміни об'єктів мережі (оновлення Бази Даних по мережі) Відбір зразків аналізи: металографічний, хімічний, механічний (див. Презентацію про Лабораторію матеріалів Веолія, м.Кан) Неінтрузивна діагностика водоводів Aquadiag (аква-діагностика: повітря/вода) Вихрові токи Інфо про стан загалом: Датування мережі Технологія, що використовувалася на момент будівництва мережі: матеріали, якість прокладення Геологія: стабільність, агресивність, можливість перетікання вод між пластами, наявність водоносного горизонту… Поверхня : дані про інтенсивність дорожнього руху *

Слайд 11

Практичні дані про експлуатацію мережі Ці дані є обов'язковою умовою для ефективної експлуатації мережі: Пошук витікань Якість води (наскрізний контроль) Функціонування мережі Пошук витікань Розподіл на сектори – визначення зон із витіканнями шляхом дослідження потоку вночі. Заходи із визначення місць витоків (акустична кореляція, портативні або стаціонарні логери) Гідравлічне функціонування мережі Гідравлічна модель Центр контролю (SCADA), працює із мережею датчиків режиму і тиску потоку Управління тисками Виявлення основних проривів Ці дані є також необхідними для визначення стратегії заміни об'єктів мережі *

Слайд 12

Проте навіть добросовісної експлуатації недостатньо для підтримання мережі у належному стані протягом довгого часу: тому слід передбачити “адресну” заміну об'єктів мережі щороку *

Слайд 13

Програми, що допомагають прийняти рішення про заміну об'єктів (у коротко- та довгостроковій перспективі) *

Слайд 14

програма для планування робіт у короткостроковій перспективі Методика : аналіз за багатьма критеріями Критерії на основі зібраних даних (звіти про виїзди на місця + банки даних) : Водовод: вік, матеріали, якість прокладання, стан корозії, історія проривів Ґрунт: стабільний, агресивний, пропускає воду, наявність водного горизонту… Поверхня: вібрації, дорожній рух) Критерій своєчасності: паралельно із дорожніми або інфраструктурними роботами Розрахунок ризику, що пов’язаний із кожним відрізком мережі Ризик = Ймовірність виникнення поломки x Наслідки поломки Ймовірність виникнення поломки: розраховується програмою на основі вибору та визначення рейтингу критеріїв (період спостереження та перевірки достовірності) Наслідки поломки (критичність) Вразливі абоненти (лікарні,…) Гідравлічні (вплив на водопостачання) Геологічні (вплив на рух ґрунтів) Соціально-економічні ( вплив на дорожній рух, інфраструктуру...) *

Слайд 15

Програми для планування робіт у короткостроковій перспективі Результати: Візуалізація відрізків, які слід у першу чергу замінити за наступні 5 років, Вплив обсягів заміни об'єктів на кількість поломок Передумови успіху методики: Достатньо історичних даних для того, щоб розрахувати ймовірність виникнення поломки. Щорічне коригування програми Чітка оцінка наслідків поломок: Яких наслідків ми хочемо уникнути і яким чином їх можна охарактеризувати? Як визначити рейтинг небезпеки наслідків? *

Слайд 16

Програми для планування робіт у короткостроковій перспективі На прикладі м. Ліон : 3000 км, 50 000 відрізків; орган місцевого самоврядування вирішив заміняти менше 1% мережі щороку: прогнозування поломок починаючи із 1999р. завдяки моделюванню дало можливість оптимізувати програму проведення робіт та збалансувати кількість поломок у мережі. Протяжність прокладеної мережі, м К-сть поломок мережі, шт. Прокладена мережа, м К-сть поломок, шт. *

Слайд 17

Програми для довгострокового планування робіт Методика: для кожного плану заміни обладнання провести оцінку підвищення продуктивності та визначити витрати на: експлуатацію у майбутньому (операц.витрати) заміну у майбутньому (капітал.витрати) Такі програми дають змогу оцінити річні фінансові витрати на заміну кожного відрізка, у якому році найбільш економічно доцільно замінити його, а не ремонтувати показники якості послуги, яких прагнуть досягнути: Безперервність послуги Зменшення втрат у мережі Динаміка зміни продуктивності мережі Продуктивність за договором Фактична Природня роки *

Слайд 18

Програми для довгострокового планування робіт Ці програми дають змогу оптимізувати суму операційних (OPEX) та капітальних витрат (CAPEX) у середньо- та довгостроковій перспективах Витрати *

Слайд 19

Програми, що допомагають прийняти рішення про заміну у мережах Висновок по програмах Міжнародний інтерес – уніфікація підходів: складність таких програм постійно зростає Вони потребують достовірних даних по кількох роках На ринку присутні кілька програм – кожна із них має свої переваги і недоліки Можливість роботи без певних даних Орієнтованість на “науково-дослідні установи” або на “користувачів” Головне – точно визначитися із завданнями ще перед вибором програми Власне програма не є Управлінням мережами *

Слайд 20

Управління та фінансування у галузі управління мережами *

Слайд 21

Оптимальне співвідношення між продуктивністю, операційними (експлуатаційними) та капітальними (модернізація) витратами лежить на межі іноді різних інтересів: органу місц.влади (ОМВ), що спрямований на збереження інфраструктури у довгостроковій перспективі та на різні можливості, та інтересу оператора, що спрямований на виробництво за найвигіднішої вартості (короткострокове бачення). Фінансові цілі є колосальними, що викликає певні труднощі Для вирішення цих труднощів слід було чітко визначити обов'язки ОМВ та оператора. Тому у Франції розрізняють: Функціональну модернізацію. Вона призначена забезпечити хороше функціонування служби; її виконує оператор власними коштами та за власною ініціативою. Усвідомлюючи можливість несправності/ відмови мережі він може вибрати або її обслуговування, або модернізацію. Модернізацію мережі. Вона призначена забезпечити збереження та/або підвищення вартості основних фондів ОМВ незалежно від потреб функціонування. У такому разі ця модернізація є предметом точної програми (наприклад, заміна 17 км трубопроводу діаметром 100мм у році 3 на такій-то вулиці). Її може виконувати або ОМВ, або оператор. В останньому випадку оператор зобов'язаний буде відшкодувати вартість запланованих робіт, які він не зміг виконати. 2 способи модернізації *

Слайд 22

Розподіл обов'язків Відносно Управління мережами Обов'язки ОМВ = визначення: Очікуваного рівня якості надання послуги Програми модернізації інфраструктури Ціни на воду Умов нагляду та контролю Обов'язки оператора, комунального або приватного = спрямованість на результат (і іноді на засоби) : Щодо збору даних та створення системи ГІС Щодо поточної експлуатації (хорошої роботи, функціональної модернізації) Щодо виконання програми розвитку інфраструктури, якщо така є Щодо рівня якості надання послуги, який вимагає ОМВ Окрім того, оператор зобов'язаний консультувати ОМВ щодо складання програми розвитку інфраструктури, зокрема щодо збору необхідних даних та запровадження програмного забезпечення, що допомагає прийняти рішення *

Слайд 23

Очікуваний рівнь якості надання послуги Рівень якості послуги має бути чітко визначений за допомогою показників. Також має бути проведений контроль за його досягненням у часі. Показники, встановлені нормами: перебої у наданні послуги, продуктивність мереж,… Інші показники, приклад : Завдання Показник Безперервність послуги Показник гідравлічної критичності Перебої послуги для найбільш вразливих споживачів К-сть поломок за рік Витрати Річні витрати на ремон Захист територій насел. пунктів Обсяг збитків для жителів прилеглих територій к-сть зсувів землі внаслідок поломок на мережі К-сть перебоїв дорожнього руху Обсяг збитків для інших видів інфраструктури *

Слайд 24

Закріплення зобов'язань у договорах Певні обов'язки тягнуть за собою відповідні зобов'язання, що мають бути прописані у договорі: Договорі на виконання цілей, якщо оператор є комунальним Договорі з оператором (у випадку передачі повноважень, ДПП) – в інших випадках Такий договір має передбачати “стимули” (механізим, що стимулюють покращення роботи та зменшення витрат) у випадку перевищення чи недосягнення поставлених цілей (бонусна система, штрафні санкції, участь у розподілі прибутку, внески у фонд,…) Що зазвичай входить до такого договору, зокрема відносно управління мережами? *

Слайд 25

Типові положення договору розподіл обов'язків між ОМВ та оператором: Рішення про виконання досліджень та інвестицій Фінансування та виконання робіт з модернізації Приймання робіт Початкова матеріально-технічна база та стан об'єктів (стан зносу, функціонування, виявлені недоліки) Зміст та використання системи ГІС та моделювання мереж; умови отримання відсутніх даних (дослідження, обладнання для вимірювань…) Застави, що прив'язані до зобов'язань оператора виконувати результати і дотримуватися строків: відносно інвестицій ОМВ, виключних умов; фінансові резерви (неотримання передбачених дотацій або зборів); Перегляд умов протягом строку дії договору: цільові показники, програма розвитку інфраструктури “стимули”, що прив'язані до виконання/невиконання цілей, Річні звіти; контроль за показниками, розвиток мережі Закінчення договору: матеріал-тех база, стан частин мережі, рівень якості послуги, реакція на заплановані роботи, що не були виконані *

Слайд 26

Фінансування модернізації У Європі “вода платить за воду”: всі витрати (операційні+капітальні) покриті тарифом на воду Такий принцип стимулює хороше управління (оптимальні рішення для управління мережами) та гарантує бюджетну незалежність, що так необхідна багаторічним програмам Оператор може профінансувати модернізацію мережі (що буде враховано в оплаті за його роботу) або органом місц.влади Якщо оператор приватний, то у рахунку за воду буде три рядки: Частина оператора (для фінансування експлуатації, функціональної модернізації, та за необхідності програми розвитку інфраструктури) Частина органа місц.влади (для фінансування програми розвитку інфраструктури та заходів з контролю) Частина для держ.органів (для подальшого перерозподілу дотацій) Якщо оператор є комунальним, то 2 перші рядки об'єднуються Довгострокове планування робіт дає можливість уникати різких стрибків тарифу на воду *

Слайд 27

Механізми договору, що стимулюють хороше управління Для приватного оператора: існування маржі дає можливість запровадити систему бонусів У випадку комунал.оператора можуть виникнути три види труднощів: Майже відсутність можливості накладати санкції у випадку невиконання прописаних цілей ОМВ є і суддею і учасником коротко- та довгострокових рішень Принцип щорічного планування бюджету може погано вплинути на прибутки завдяки зменшенню операційних витрат, тому що отримана даного року економія наступного року може бути вже віднесена до норми операційних витрат Для них існують рішення: Розділити функції ОМВ та оператора і прописати у договорі їхні зобов'язання Створити фонд, кошти до якого надходитимуть від економії експлуатації, та який призначений для проведення функціональної модернізації у майбутньому, таким чином, цей фонд сам є генератором прибутку внаслідок хорошої продуктивності для оператора (замкнене коло) Зацікавити персонал на місцях у покращенні продуктивності (санкції = вилучення вище зазначеного зацікавлення (участі у розподілі прибутків) за відповідний рік) *

Слайд 28

ЕТАПИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ УПРАВЛІННЯ МЕРЕЖАМИ *

Слайд 29

1. Вибрати напрямок першочергових заходів План заходів може бути різним залежно від передбаченого напрямку Напрямок: безперервність послуги Обмежити ризики, що пов'язані із поломками (численні перебої у наданні послуги, перешкоджання дорожньому рухові, вартість ремонту у зоні населеного пункту) Напрямок: втрати у мережі Знизити обсяги втрат води внаслідок витікань у мережі (обмеженість ресурсів, зростають витрати на очистку/перекачування води) Напрямок: якість води, що постачається Сповільнити погіршення якості води під час її проходження через мережу (колір, смак і запах води, санітарна якість) Даний напрямок може стати пріоритетним відносно попередніх двох *

Слайд 30

2. Основні віхи у плані заходів Підтримка ОМВ протягом Основних етапів Стан об'єктів та первинна підготовка – 1 рік Програмування короткострокової модернізації – 5 років План управління мережею на середній/довгий строк – 5 років Засобів Інформаційні системи: ГІС, бази даних про експлуатацію, витрати… Передові практики: зокрема, пошук витікань Програми, що допомагають прийняти рішення: короткострокове, а пізніше і довгострокове планування Підготовка операторів *

Слайд 31

Приклад плану заходів для напрямку “втрати у мережі” Етап 1: діагностика (3 міс.) Організація, технології, методи, розробка рекомендацій щодо запровадження заходів із управління мережами Етап 2 : приведення до одного рівня (6-12 міс.) Розподіл на сектори (відрізки) ГІС, гідравлічна модель Дистанційне спостереження (датчики, передатчики) Розвинене програмне забезпечення для нагляду і аналізу у рамках пакету підготовки кадрів та консультантів Невідкладні заходи із пошуку і усунення витікань Етап 3: надання послуг у визначеному режимі (мін. 3-5 років) Нагляд у режимі реального часу за оператором у центрі контролю за та реагування на аварії Визначення стратегії пошуку витікань кожні 6 міс. Пошук витікань на місцях (постійна діагностика) Звітування Технічне обслуговування обладнання та ПЗ *

Слайд 32

Задача підвищеної складності Засоби, програмне забезпечення та методики є невід'ємною складовою кожного заходу із управління мережами ВОДНОЧАС: Створення програми – задача для “невел. к-сті осіб” протягом доволі короткого строку ЗАПРОВАДЖЕННЯ управління мережами – тобто розуміння проблем, що пов'язані із мережею, збір якісних даних, підготовка кадрів, належне використання ПЗ тощо – це завдання для “великої к-сті осіб” протягом великого строку Перший крок – переконати сторони (ОМВ та операторів), що управління мережами є засобом, який є корисним для досягнення продуктивності за найбільш вигідної вартості і при цьому здійснювати управління ризиками. *

Слайд 33

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ *

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Різне