Сутність конкурентоспроможності як властивості особистості
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
“Основи конкурентології” Тема 1. Сутність конкурентоспроможності як властивості особистості 1.1. Конкурентологія і конкурентоспроможність особистості 1.2. Процес і продукт освітньої діяльності 1.3. Конкурентоспроможність фахівця як ступінь задоволення потреб споживачів продукту освітньої діяльності
Мета дисципліни «Основи конкурентології» формування комплексу знань про сутність і складові конкурентоспроможності, як якості особистості; опанування студентами методами і прийомами самооцінки і саморозвитку; сприяти досягненню студентами високого рівня конкурентоспроможності для особистісної реалізації у професійному середовищі;
А. Сміт: конкуренція – поведінкова категорія, коли індивідуальні продавці і покупці суперничають на ринку за більш вигідні продажі і покупки відповідно. М. Портер: суть конкуренції виражена загрозою появи нових конкурентів, загрозою появи товарів-замінників, здатністю постачальників комплектуючих виробів торгуватися, здатністю покупців торгуватися і суперництвом вже наявних конкурентів між собою. Й. Шумпетер: конкуренція – суперництво старого з новим, з інноваціями. Конкуренція з погляду економістів
Конкуренція – це змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між декількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Конкуренція з погляду сучасних економістів
Трактування поняття конкурентоспроможності 1 підхід: конкурентоспроможність розглядається на рівні виробника і являє собою ступінь переваги або відставання виробника по відношенню до інших учасників-конкурентів на відповідному ринку 2 підхід конкурентоспроможність визначається як властивість об’єкта, що характеризує ступінь задоволення потреб споживачів у порівнянні з аналогічними об’єктами, представленими на ринку
Конкурентоспроможність за виробничим підходом Параметри конкурентоспроможності фахівця технічні економічні нормативні Комплекс професійних компетенцій разом з особисті- сними якостями відповідно до вимог робочого місця Витрати на підготовку фахівця та рівень оплати його праці Відповідність підготовки фахівців державним освітнім стандартам Групи параметрів конкурентоспроможності товару
Сутність конкуренції на ринку праці Особи, які шукають роботу Роботодавці Наймані працівники Боротьба за обмежений обсяг платоспроможного попиту покупців трудових послуг Суперництво за відбір найбільш досвідчених працівників потрібних професій Суперництво за утримання місця роботи
Конкурентоспроможність з позиції теорії людського капіталу Людський капітал - надбані знання і навички які отримуються людиною в процесі навчання і практичної діяльності і дозволяють йому успішно здійснювати професійну діяльність. Особливості і специфіка: 1. Втілюється у людині, яка виступає у якості його носія 2. Навики і здібності є запасом, якій може накопичуватись на протязі тривалого часу 3. Формування неможливо без участі людини – його майбутнього власника 4. Набуває властивостей капіталу лише після допуску суб'єкта до робочого місця 5. Поділяється на загальний і специфічний, якій утворюється на конкретному робочому місці і при переході на інше втрачає свою цінність.
Особливі ознаки конкурентоспроможної особистості Прагнення успіху Здатність адаптуватися Позитивні наслідки роботи, удача, талан, намагання перемогти у суперництві з іншими, досягнути поставленої мети, зайняти найбільш значиме місце у суспільстві Швидке і безболісне пристосування до постійних змін суспільних умов й нових видів діяльності та форм спілкування
Комплексна характеристика конкурентоспроможності особистості інтегральна, динамічна, багаторівнева комплексна характеристика особистості, яка дозволяє їй реалізовувати себе в умовах суперництва в розв’язанні професійних і життєвих задач і яка проектується на всі сфери життєдіяльності людини - сприяє здоланню невизначеності; - забезпечує переваги у порівнянні з іншими в професійному і життєвому плані; - проявляється в умовах виконання професійних завдань на конкретному робочої місці; - забезпечує швидку адаптацію особистості до змінних умов оточуючого середовища; - дає можливість відповідати вимогам конкурентного ринку, задовольняти інтереси і потреби споживачів (роботодавців); - дозволяє усвідомлювати, переосмислювати і творчо перетворювати свій особистий і професійний досвід, проектувати майбутні професійні і життєві ситуації
Модель структури змісту знань, що обслуговують практичну діяльність (Модель Г.П.Щедровицького)
Продукт освітньої діяльності Знання Вміння Навики Компетентності (за професійним призначенням) Особистість
Погляди на параметри продукту освітньої діяльності Модель фахівця (Пропозиція вищого навчального Закладу) Очікування споживача освітніх послуг (студент) Очікування і вимоги споживача продукту освітньої діяльності (роботодавець)
Продукт освітньої діяльності з позиції суб'єктів процесу його створення і споживання Вищи навчальні заклади Фізичні особи, що отримують освітні послуги Роботодавці Модель (проект) майбутнього фахівця відповідно до освітніх стандартів Поєднання проекту продукту і особистісних якостей (наповнення проектного функціонального місця в соціально-виробничій системі) Кінцевий споживач продукту освітньої діяльності (з огляду на його корисність)
Максимальне задоволення потреб параметрами продукту освітньої діяльності Зона спільного задоволення інтересів Параметри продукту освітньої діяльності Очікування і вимоги споживача продукту освітньої діяльності (роботодавець) Модель фахівця (Пропозиція вищого навчального закладу)
Зона спільного задоволення інтересів Параметри продукту освітньої діяльності Очікування і вимоги споживача продукту освітньої діяльності (роботодавець) Модель фахівця (Пропозиція вищого навчального закладу) Реальне задоволення потреб параметрами продукту освітньої діяльності
Зона спільного задоволення інтересів Очікування і вимоги споживача продукту освітньої діяльності (роботодавець) Модель фахівця (Пропозиція вищого навчального закладу) Задоволення потреб параметрами продукту освітньої діяльності (ВНЗ – роботодавець)
Зона спільного задоволення інтересів Параметри продукту освітньої діяльності Модель фахівця (Пропозиція вищого навчального закладу) Задоволення потреб параметрами продукту освітньої діяльності (ВНЗ – особистість)
Зона спільного задоволення інтересів Параметри продукту освітньої діяльності Очікування і вимоги споживача продукту освітньої діяльності (роботодавець) Задоволення потреб параметрами продукту освітньої діяльності (особистість – роботодавець)
Властивості особистості, які бажають бачити роботодавці Активність. Енергійність. Мобільність. Неформальне відношення. Здатність до самостійної роботи. Рішимість як вміння ризикувати. Авторитетність. Бажання працювати, творити. Активна життєва позиція
Властивості особистості, які бажають бачити роботодавці Володіти основами тієї спеціальності, з якої отримано диплом. Оцінки, як правило, не цікавлять. Мотивація до професії
Властивості особистості, які бажають бачити роботодавці Серйозний багаж знань. Прагнення до нових знань. Намагання розібратися, швидко опанувати потрібні знання, уміння, навики. Кмітливість. Аналітичні здібності. Системне мислення. Ерудиція. Здоровий глузд. Бажання розвиватися. Здатність до саморозвитку
Властивості особистості, які бажають бачити роботодавці Бажання працювати. Готовність багато працювати. Готовність до складностей (складні умови праці, цейтнот, стрес, пресинг). Звичка працювати. Досвід роботи під час навчання. Позитивна характеристика з місця навчання. Відповідальність. Виконавська дисципліна. Пунктуальність. Працелюбність
Властивості особистості, які бажають бачити роботодавці Уміння подзвонити, зустрітися, домовитися, призначити зустріч. Діловий етикет. Уміння показати свої найбільш вигідні якості при прийомі на роботу. Уміння думати про інших. Навики комунікації
Властивості особистості, які бажають бачити роботодавці Пропонувати свої варіанти розв’язання проблеми. Бажання працювати на результат. Креативність. Відданість справі. Здатність отримувати результат Здоров’я. Відсутність шкідливих звичок. Родина. Також
Зона спільного задоволення інтересів Очікування і вимоги вищого навчального закладу Модель випускника (Пропозиція загальноосвітнього навчального закладу) Реальне і необхідне задоволення потреб параметрами продукту освітньої діяльності Якості випускника загальноосвітнього навчального закладу
Схожі презентації
Категорії