“Навчальна дисципліна “Логіка” на першому курсі юридичного факультету”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Перейти до змісту - Етапи розвитку логіки: Традиційна Сучасна (IVст. до н.е. –IIпол.XIX) (IIпол.XIX –наш час)
Перейти до змісту - Завдяки діяльності Аристотеля логіка стала повноцінною і актуальною наукою. Він узагальнив і систематизував перші дослідження з логіки, які були в його попередників, визначив основні форми і закони мислення, створив першу теорію висновку (силогізм). Традиційний етап розвитку логіки ще називають арістотелівським. Аристотель
Френсіс Бекон Перейти до змісту - Ставить завдання показати, що логіка – це знаряддя саме пізнання, а не мистецтво ведення диспутів. Боровся з труднощами, які виникають у процесі пізнання. Був першим, хто фундаментально виступив проти схоластизованої силогістики.
Готфрід Лейбніц Перейти до змісту - З його ім’ям нероздільно пов’язана передісторія сучасної логіки. Вводить символи для позначення логічних постійних. Лейбніц відхиляє висунутий Декартом як критерій істини, принцип безпосередньої достовірності, тобто ясності і виразності ідей.
Логіка як наука про мислення Етапи розвитку логіки Видатні логіки: Аристотель Видатні логіки: Френсіс Бекон Видатні логіки: Готфрід Лейбніц Закони логіки Процес мислення Форми мислення Це цікаво або чому слід вивчати логіку Тест для перевірки знань Список використаних джерел Зміст презентації (гіперпосилання):
Такий спосіб відображення дійсності, коли предмет розкривається через сукупність його суттєвих ознак Наприклад “Планети – космічні об’єкти”, “Трикутники, геометричні фігури” Поняття Перейти до змісту -
Між учнем, якого звали Евалт, і вчителем мудрості Протагором була укладена угода, відповідно до якої платню за навчання Протагор одержить після того як Евалт закінчить навчання. Нею буде гонорар Евалта за перший виграний судовий процес. Але закінчивши завчання, Евалт не брався за ведення справ і тому вважав, що не повинен платити Протагору винагороду за навчання. Тоді вчитель, погрожуючи звернутися о суду сказав Евалту: “Судді або присудять тебе до сплати, або ні. В обох випадках ти повинен будеш сплатити. У першому випадку за вироком суду, у другому - відповідно до нашої угоди, бо це буде перший виграний тобою процес.” На це Евалт відповів так: “Ні в першому, ні в другому випадку я не заплачу. Якщо мене засудять до сплати, то я не заплачу, оскільки програв свій перший процес. Якщо ж мене не засудять до сплати гонорару, то я не заплачу згідно з вироком суду” Помилковість цього міркування в тому, що в межах конкретного міркування одна і та ж особа береться у різних відношеннях. Тобто, учень є і юристом, який програв судовий процес, і відповідачем, якого суд виправдав. Це цікаво або для чого слід вивчати логіку: Перейти до змісту -
1. У який трьох складових матеріалізується процес мислення: а) гіпотеза, диспозиція, санкція; б) поняття, судження, умовивід; в) пошук, думка, сон. 2. З чиїм ім’ям асоціюють передісторію сучасної логіки? а) Френсісом Беконом; б) Альфредом Хічкоком; в) Готфрідом Лейбніцем. Тест для перевірки знань: Перейти до змісту -
Конверський А. Є. Логіка. Підручник для студентів юридичних факультетів. 3-тє видання перероб. та доп. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 296 с. Хоменко І.В. Логіка: теорія та практика. Підручник. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 400 с. Список використаних джерел: Перейти до змісту -
Судження Перейти до змісту - Така форма мислення, яка розкриває зв’язок міє предметом та його ознакою Наприклад, “Конфіскація майна є додатковим видом покарання”, “Грабіж не є посадовим злочином”
Схожі презентації
Категорії