X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Ключові питання

Завантажити презентацію

Ключові питання

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Мета та завдання уроку: формування основних понять геометричної оптики; пояснення причин утворення тіні, сонячних і місячних затемнень; з’ясувати чим світло відрізняється від інших об’єктів довкілля.

Слайд 2

Ключові питання:

Слайд 3

Розвиток уявлень про світло Х.Гюйгенс І.Ньютон Демокріт - бачимо ми тому, що в наші очі «надходять і залишаються там видності». У 1675 р. запропонував теорію, згідно з якою світло є потоком маленьких частинок – корпускул. у 1690 р. запропонував хвильову теорію світла. Сучасні уявлення про властивості світла об’єднали теорії Ньютона і Гюйгенса

Слайд 4

Що ми сьогодні знаємо про світло? Світло - це випромінювання, але лише та його частина, яка сприймається оком, тому світло називають видимим випромінюванням. Світло не є речовиною (з нього не можна «побудувати» фізичне тіло). Світло є одним з видів проміння, воно переносить енергію.

Слайд 5

Джерела світла: Джерелами світла називають тіла, що випромінюють світло. Які приклади джерел світла ви можете навести?

Слайд 6

Приймачі світла: Приймачі світла – об’єкти, що перетворюють енергію світла на інші види енергії. Крім того приймачами світла є наша шкіра, листя рослин, вода, грунт

Слайд 7

Цікавий дослід: Освітимо усю земну кулю!!! Для проведення досліду необхідно: - глобус; - ліхтарик або проектор; - темна кімната. Хід досліду: 1. Направте промінь світла на глобус 2. Повертайте глобус різними сторонами в промені світла Результат: увесь час освітлена тільки та частина глобуса, на яку потрапляє світло. Як би ми не повернули глобус його сторона завжди залишається в тіні.

Слайд 8

Поширення світла …промені поширюються по прямій лінії: вони не можуть огинати предмет і освітлювати протилежну сторону. Тому Сонце по черзі освітлює тільки ту сторону Землі, яка зараз звернена до його променів. Світловий промінь — це лінія, вздовж якої розповсюджується світло. В однорідному прозорому середовищі світлові промені прямолінійні. Важливим прикладом прямолінійного поширення світла є утворення тіні. Тінь — область, куди не потрапляє світло.

Слайд 9

Це цікаво: Закон прямолінійного поширення світла використали ще древні єгиптяни для того, щоб встановити по прямій лінії колони, стовпи, стіни. Вони розташовували колони так, щоб із-за найближчої оку колони не були видні усі інші. Майже до кінця 17 століть багато вчених вважали, що світло поширюється миттєво. Інші вчені, у тому числі Галилео Галілей, вважали, що світло має якусь певну швидкість, хоча і дуже велику. У 1672 р. астроном Кассіні вивчав рух супутників Юпітера. І за допомогою деяких спостережень розрахував швидкість світла : С = 3*10^5 км/с = 3*10^8 м/с.

Слайд 10

Сонячне та місячне затемнення Сонячне затемнення 4 січня 2011 р. Місячне затемнення

Слайд 11

Висновки: Світло переносить енергію, в однорідному середовищі воно поширюється прямолінійно. Світлові пучки від різних джерел поширюються незалежно один від одного Доказом прямолінійного поширення світла є утворення тіні і півтіні, сонячні та місячні затемнення. Світлове(оптичне) випромінювання створюється джерелами світла. Існують природні і штучні джерела світла. До природних джерел світла відносяться: Сонце, зірки, полярні сяйва, блискавка, різні комахи, що світяться, і рослини. До штучних - лампи, свічки, екран включеного телевізора і т. п.

Слайд 12

Домашній експеримент: Для проведення досліду необхідно: - два квадратні картони; - ліхтарик; - дві смужки картону; - декілька книг. Хід досліду: 1. У центрі кожного картону зробіть отвір. Підготуйте дві підставки для картонів, як показано на малюнку. 2. Встановіть картони на підставки так, щоб отвори були на одній висоті. На стопку книг покладіть ліхтарик. Його промінь повинен падати на отвір першого картону. Встаньте з протилежного боку. Око має бути на рівні отвору другого картону. Увага!!! Запишіть результат спостереження в зошит. Зробіть висновок.

Слайд 13

Домашнє завдання: §… Впр. №… Зад.№… Виконати експеримент

Слайд 14

Інформаційні джерела 1. Усі уроки фізики. 7 клас / Гельфгат І. М., Петракова М. О. — Х.: Вид. група. «Основа», 2007.— 144 с. Большая книга экспериментов для школьников/под редакцией Антонеллы Майяни. Пер. с ит. Э.И. Мотылёвой.- М.: ООО Издательство «РОСМЭН-ПРЕСС».2004.-260 с. Биофизика на уроках физики, М: Просвещение, 1988 г. 4. Неизвестное об известном. Москва, “Росмен”, 1997 5. Мир вокруг нас, Энциклопедия для любознательных. Москва: АСТ “Астрель”, 2002 г. 6. Большая энциклопедия Кирилла и Мефодия, в 10 частях, версия 2004 г. Электронные ресурсы, где можно найти информацию, фотографии и схемы по теме “Оптика”: 1.mpu.edu.ru \\ модели уроков с применением ИТ 2. 1C: Репетитор Физика. Справочные материалы, 2000 г. 3.Большая энциклопедия Кирилла и Мефодия , в 10 частях, версия 2004 4.Открытая физика 1.1, 2.0, 2.5. Физикон. 5.Yandex : Наука и образование: 6. http://www.e-schools.ru/ 7.http://www-windows-1251.edu.yar.ru/russian/ 8.http://www.alledu.ru/ 9.http://www.ug.ru/ 10.http://www.km.ru/ 11.http://www.optik.ifmo.ru/ 12. http://optika8.narod.ru/Cto-to_interesnoe.htm

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Різне