Вміння вчитися як основа інтелектуальної діяльності
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Щоб піднятися дитині на вищий рівень розвитку, не зупинитися в розвитку, вона повинна засвоювати про навколишній світ, оволодівати нормами поведінки, набувати нових вмінь і навичок. Все це пов'язано з роботою пам'яті.
Кожен із нас може запам'ятати всю інформацію, що знаходиться в мільйонах томів найбільшої у світі Бібліотеці Фон Нейман
ОСНОВНІ ПРОЦЕСИ ПАМ`ЯТІ ЗАПАМ`ЯТОВУВАННЯ ЗБЕРІГАННЯ ВІДТВОРЕННЯ ЗАБУВАННЯ Забування - зворотній процес запам'ятовування, зберігання та відтворення
ВИДИ ПАМ`ЯТІ ПО ФОРМАХ АКТИВНОСТІ (моторна, емоційна, образна, словесно – логічна) ПО СПОСОБУ ЗАПАМ`ЯТОВУВАННЯ (довільна, мимовільна) ПО ТРИВАЛОСТІ ЗБЕРІГАННЯ ІНФОРМАЦІЇ (короткочасна, довготривала)
Моторна пам`ять – запам'ятовування, зберігання та відтворення рухів (вчить вголос, писати, переписувати…) Емоційна пам’ять – пам’ять на почуття, емоції Образна пам’ять (наглядна, зорова, слухова …) - пам’ять із використанням образу, уяви, слуху, зору… Словесно-логічна пам’ять – це не просто запам'ятовування, а переробка інформації, виділення головного від менш важливого
Мимовільна пам’ять – сприйняте нами зберігається саме пособі, без завдання запам'ятати Довільна пам’ять – запам'ятовування, для якого характерна наявність завдання запам'ятати та використання різних методів і прийомів, направлених на якомога успішне закріплення матеріалу в пам'яті. Особлива форма довільного запам'ятовування - заучування (багаторазове повторення)
Заучування необхідно тоді, коли потрібно запам'ятати матеріал з великим ступенем точності та зберегти його в пам'яті на довгий час (виконання домашнього завдання)
Зв’язок між процесами пам'яті на уроках Кожне питання вчителя викликає відтворення учнем певних знань з пройденого матеріалу Необхідною умовою правильного відтворення школярем засвоєних знань є їх зберігання в пам'яті Визначальне значення для зберігання матеріалу в пам'яті та його правильного відтворення є якість запам'ятовування
Всі процеси пам'яті тісно пов'язані між собою, а головне – це якість запам'ятовування ЯКЩО ЗАДІЯТИ ВСІ ВИДИ ПАМЯТІ, ТО МОЖНА МАТИ РЕЗУЛЬТАТ
Проблема пам'яті (разом з проблемами мотивації та мислення) є однією з центральних в навчанні. Пам’ять є також результатом процесу засвоєння. Часто саме погана пам’ять є причиною неуспішності школярів. Дослідження невстигаючих учнів показує, що багато з них просто не володіють основними способами запам'ятовування матеріалу, у них відсутні вміння та навички їх використання в навчально-пізнавальній діяльності (виконання д.з.)
Продуктивність пам'яті пов'язана з логічним запам'ятовуванням Щоб розвинути логічну пам’ять, треба її частіше змушувати працювати
ДУМАТИ вчитися не тільки відповідати на запитання, а й ставити їх ЦІКАВИТИСЬ щоб їжа була корисною, їжте з апетитом “ЇСТИ СЛОНА ЧАСТИНКАМИ” не можна вивчити все і зразу БУТИ ГОТОВИМИ для здобуття нового НЕ ЗАТОПЧУВАТИ СЛІДИ після фізики не вчити математику, після історії географію… ОЗИРАТИСЯ НАВКРУГИ об'єднувати обставини, за яких відбувається подія… УЧИТЬ ВІД “А” ДО “Я” вчить не частинами вірш, правило, пісню, параграф…
Якщо треба щось добре запам'ятати, то необхідно спочатку чітко усвідомити наступне: що запам'ятати і навіщо запам'ятати Тобто, виділить суть, узагальнити зміст, запам'ятати це узагальнення
ПРОБЛЕМИ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ Пам’ять Мотивація Мислення Завищена самооцінка Впертість Екстернальність Характер Темперамент Завантаженість Безвідповідальність
Схожі презентації
Категорії