Страхи дітей XXI століття
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
виявлення страхів у дошкільників. 1) Вивчення психолого-педагогічної і методичної літератури з проблеми дитячих страхів; 2) Виявлення страхів у дітей старшого дошкільного віку; 3)Збереження психічного здоров'я і попередження эмоційних розладів у дітей; страхи дітей старшого дошкільного віку.
Р.В.Овчарова – це афектне, емоційно загострене віддзеркалення в свідомості людини конкретної загрози для її життя і благополуччя А.Кепінські - це одна з основних рушійних сил розвитку особистості, джерело більшості психопатологічних симптомів І.П.Павлов – це це прояв природного рефлексу, пасивно – оборонної реакції з легким гальмуванням кори великих півкуль
1 блок – страхи, спричинені афектним компонентом через набутий досвід переживання страху як почуття 2 блок – страхи, зумовлені гностичним компонентом через недостовірність або відсутність знань про навколишні об'єкти предметного світу 3 блок – страхи, зумовлені психомоторним компонентом 4 блок – страхи, спричинені візуальним компонентом на основі рефлексу «що таке ?»
1 – «медичні» страхи (біль, уколи, лікарі, хвороби); 2– страхи, пов'язані із спричиненням фізичного збитку (несподівані звуки, транспорт, вогонь, пожежа, стихія, війна); 3– страхи смерті (своєї, батьків); 4– страхи тваринних і казкових персонажів; 5– страхи кошмарних снів і темноти; 6– соціально опосередковані страхи (людей, дітей, покарання, спізнення, самотності); 7– «просторові страхи» (висоти, води, замкнутих просторів)
- за формою і відтінками прояву: страх астенічний (заціпеніння, розгубленість); стенічний (паніка, втеча); відповідний ступеню небезпеки; не відповідний ступеню небезпеки; адекватний; неадекватний.
- за ступенем вираженості: переляк ; боязнь ; жах; - за формою прояву: страх вітальний (переживання страху виходить з власного тіла, з эмоціогенних систем головного мозку); реальний (небезпека виходить з навколишнього світу); моральний або страх совісті (в результаті розузгодження первинних психічних тенденцій в більш диференційованих прагненнях);;
за етапами розвитку: нерішучість; невпевненість; збентеження; боязливість; тривога; страх; жах.
наявність страхів у батьків; тривожність у відносинах з дитиною; надмірне запобігання її від небезпек; ізоляція від спілкування з однолітками; велика кількість заборон від дорослих; численні нереалізовувані загрози; відсутність можливості для рольової ідентифікації; конфліктні відносини між батьками.
Кількість страхів у дошкільників. О.І.Захаров ДОСЛІДЖУВАНІ ВІК 3 роки 4 роки 5 років 6 років 7 років Хлопчики 9,1 7,3 7,6 9,1 9,0 Дівчатка 7 8,7 10,6 11,3 11,6
Кількість страхів у дошкільників. Ст.Холл ДОСЛІДЖУВАНІ ВІК 0–4 рр 4–7 рр 7–11 рр 11–15 рр Хлопчики 1,76 1,54 3,56 3,69 Дівчатка 4,89 2,44 4,34 6,22
Деякі стимули страхів дітей дошкільного віку та їх зміни. стимули страхів Шум Незвиклі предмети Звірі Темнота, самотність Темнота, самотність Кількість дітей (%) 25 20 15 10 5 0 – 1,11рр 2 – 2,3 рр 3 – 3,6рр 4 – 5,9рр вік
малювання малюнків “Моя сім'я”, “Мої страхи”; опитування «Чи боїшся ти?” (запропоноване Захаровим О.І.); тестування; анкетування; спостереження.
самоти хвороби смерті дітей вихователів покарання казкових героїв страшних снів темноти тварин транспорту бурі води вогню війни лікарів крові уколів болю несподіваних звуків замкненого простору
* Під час малювання з дітьми краще використовувати фломастери, оскільки олівці можуть ламатися і створювати стан напруги. * Роботу з дітьми краще почати з релаксаційних і дихальних вправ. * Регулярно використовувати ігри для підвищення самооцінки. * Не порівнювати дитину з іншими, а приймати такою, яка вона є. * Використовувати елементи арт. терапії, де дитина зможе виразити себе, вільно реалізувати свою фантазію. * Вказувати на те, що поганих малюнків не буває. * Давати можливість дитині частіше вголос розповідати про свої страхи.
КрюковаС.В. Слободяник Н.С. Дивуюся, злюся, боюся, хвастаюся і радуюся. Програми емоційного розвитку дітей дошкільного і молодшого шкільного вохзраста. М., 1999 Мазур А.В. Арттерапия та дитяча гра як засоби корекції страху в дошкільників та дітей 6-7 років // Практична психологія та соціальна робота № 6 2001) Костина Л. Ігрова терапія з тривожними дітьми –Спб.: Мова, 2001 Лютова Э.К., Моника Г.Б. Шпаргалка для батьків: Психокорекционная робота з гіперактивними, агресивними, тривожними «аутичными дітьми» -Спб.: Мова, 2002 Чистякова М.И. Психогимнастика.: М., 1990
Схожі презентації
Категорії