Індивідуально-вікові особливості підлітків
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Вчений А.П. Краківський називає наступні вікові особливості підлітка: потреба в гідному становищі в колективі однолітків, у родині; підвищена стомлюваність; прагнення мати вірного друга; прагнення уникнути ізоляції, як у класі, так й у малому колективі; підвищений інтерес до питання про “співвідношення сил” у класі; прагнення відмежуватися від усього підкреслено дитячого; відсутність авторитету віку; відраза до необґрунтованих заборон; сприйнятливість до промахів учителів;
переоцінка своїх можливостей, реалізація яких передбачається у віддаленому майбутньому; відсутність адаптації до невдач; відсутність адаптації до положення “гіршого”; тенденція віддаватися мріянням; острах опоганення мрії; яскраво виражена емоційність; вимогливість до відповідності слова справі; підвищений інтерес до спорту; захоплення колекціонуванням, захоплення музикою й кіномистецтвом.
Варто додати, що підлітки забіякуваті, проявляють елементи жорстокості й агресивності, можуть потрапити під чужийвплив, потрапити у вуличні злочинні угруповання, тобто піддані сугестивності й відомості.
Підлітки часом не дисципліновані, енергійні, тривожні, дуже активні, особливо проявляють активність при виконанні класних, суспільних доручень, при прибиранні кабінету, шкільної території
Взаємини між підлітками й учителями Положення вчителя саме по собі не гарантує поважного відношення з боку підлітків Строгість потрібна, але її варто сполучати з наполегливістю, ввічливістю й цікавістю викладу нового матеріалу.
Індивідуально-вікові особливості підлітків обумовлені: особливостями біологічного розвитку організму; культурно-історичним середовищем, як сферою їхнього росту й розвитку; умовами навчання й виховання; резервами індивідуального розвитку. Причому процес розвитку індивідуально-вікових особливостей носить поступальний характер
Висновок: Отже, створення спільності в житті дорослого і підлітка, розширення сфери їх співробітництва і змістових контактів як основи переходу до нового типу стосунків є важливою проблемою у вихованні дітей цього віку і необхідною та обов’язковою умовою розгортання процесу научіння підлітка бути дорослим.
Поступово вводити підлітка у світ дорослого повинні безпосередні вихователі – батьки і вчителі. Якщо цього не робити, то підліток знайде способи проникнути в цей світ без допомоги дорослих.
Їх небажання або невміння зрозуміти нові прагнення підлітка штовхає його в середовище товаришів. Спілкування з товаришами є особливою школою розвитку соціально-моральної дорослості підлітка, і сила впливу ровесників прямо пропорційна ступеню незадоволеності підлітка спілкуванням з дорослими.
Схожі презентації
Категорії