X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
СПІВПРАЦЯ ВЛАДИ ТА ГРОМАДСЬКОСТІ НА МІСЦЕВОМУ РІВНІ: УКРАЇНСЬКИЙ І ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД СПІВПРАЦІ

Завантажити презентацію

СПІВПРАЦЯ ВЛАДИ ТА ГРОМАДСЬКОСТІ НА МІСЦЕВОМУ РІВНІ: УКРАЇНСЬКИЙ І ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД СПІВПРАЦІ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

СПІВПРАЦЯ ВЛАДИ ТА ГРОМАДСЬКОСТІ НА МІСЦЕВОМУ РІВНІ: УКРАЇНСЬКИЙ І ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ТРЕНІНГ ДЛЯ ПРЕДСТАВНИКІВ МІСЦЕВОЇ ВЛАДИ ТА НУО Проект “Посилення співпраці влади та громадянського суспільства заради розвитку громади” Лабораторія законодавчих ініціатив

Слайд 2

1. ПОЛІТИЧНИЙ ЦИКЛ: РОЛЬ НУО

Слайд 3

ПОЛІТИЧНИЙ ЦИКЛ: РОЛЬ ОРГАНІВ ВЛАДИ

Слайд 4

ФОРМУВАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО: ІНСТРУМЕНТИ СПІВПРАЦІ

Слайд 5

РОЗРОБКА ПОЛІТИКИ: ІНСТРУМЕНТИ СПІВПРАЦІ

Слайд 6

ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ: ІНСТРУМЕНТИ СПІВПРАЦІ

Слайд 7

ВИКОНАННЯ РІШЕННЯ: ІНСТРУМЕНТИ СПІВПРАЦІ

Слайд 8

МОНІТОРИНГ ВИКОНАННЯ: ІНСТРУМЕНТИ СПІВПРАЦІ

Слайд 9

ПЕРЕГЛЯД ПОЛІТИКИ: ІНСТРУМЕНТИ СПІВПРАЦІ

Слайд 10

2. ІНСТРУМЕНТИ СПІВПРАЦІ ВЛАДИ ТА ГРОМАДСЬКОСТІ Електронні звернення/консультації Громадські журі Проекти місцевого розвитку Учасницьке бюджетування Муніципальні форуми

Слайд 11

ЕЛЕКТРОННІ ЗВЕРНЕННЯ / КОНСУЛЬТАЦІЇ МЕТА: спрощення регулювання адміністративних процедур шляхом аналізу повідомлень громадян про бюрократичні перепони на шляху отримання адміністративних послуг СУТЬ: кожен громадянин може надіслати через сайт або е-мейлом повідомлення довжиною 1 500 символів зі стислим описом ситуації, зазначивши свої ПІБ, місце проживання та контактні дані. На веб-сайті розміщено зразок оформлення повідомлення. Повідомлення аналізуються і узагальнюються Агентством зі спрощення адміністративного регулювання, та надсилаються органам федерального або регіонального рівня для перегляду відповідних актів та формування політики загалом. БЕЛЬГІЯ: Інтернет-сайт Kafka.be (з 2007 р.)

Слайд 12

ЕЛЕКТРОННІ ЗВЕРНЕННЯ / КОНСУЛЬТАЦІЇ: ЗАРУБІЖНИХ ДОСВІД Електронне обговорення проектів урядової політики щодо Інтернету (2010 р.), стратегії запровадження електронного врядування (2009 р.; участь взяли 4300 осіб, 341 надали коментарі), проекту закону про безпеку електронних комунікацій (2008 р., участь взяли 11 000 осіб, коментарі надали близько 1000, зауваження включено до законопроекту). Для обговорення відповідних ініціатив було створено окремі веб-сайти. НІМЕЧЧИНА: портал для електронних консультацій http://www.e-konsultation.de/

Слайд 13

ГРОМАДСЬКІ ЖУРІ СУТЬ: довільно визначаються 10-15 громадян, що не є експертами з питання політики. Організовується зустріч з експертом, якому учасники (громадяни) можуть поставити будь-які запитання. Після цього учасники збираються разом і обговорюють питання політики між собою, після чого презентують позицію, щодо якої не існує розбіжностей. ДАНІЯ, НОРВЕГІЯ

Слайд 14

ПРОЕКТИ МІСЦЕВОГО РОЗВИТКУ: Ейндховен, Нідерланди 210.000 населення (5-те за розміром місто Нідерландів) “Порт мізків” (Технічний університет, кампанія Philips) Промокампанія: “Місто інновацій!” З 2006 року: залучення громади міста у процес вироблення політики – найбільший пріоритет

Слайд 15

ПРОЕКТИ МІСЦЕВОГО РОЗВИТКУ: Ейндховен, Нідерланди 38 проектів місцевого розвитку, профінансовані місцевою владою, у яких були задіяні громадяни (зазвичай, об’єднані в асоціації), соціально орієнтовані організації та підприємці Проекти були різноманітні: від інфраструктурних змін (будівництва торгових центрів і відновлення парків) до підвищення якості життя та добробуту громади в цілому

Слайд 16

ПРОЕКТИ МІСЦЕВОГО РОЗВИТКУ: Ейндховен, Нідерланди Цифрова панель (“digipanel”): Інтернет-портал, який дозволив консультуватися із постійною групою громадян щодо ключових питань Група громадян – 3.200 осіб, які представляли соціальну структуру Ейндховена Основний мотив учасників групи – захист своїх інтересів та інтересів тих, кого вони представляють Згодом учасники групи почали вважати інформування громади та донесення її позицій до влади своїм пріоритетним обов’язком Показово, що від початку більшість приватних підприємців і державних службовців скептично ставилися до спроможності громадян визначати пріоритети розвитку! Потім позиція змінилася

Слайд 17

МІСЦЕВЕ БЮДЖЕТУВАННЯ: Гронінген, Нідерланди 180.000 населення (8-ме за розміром місто Нідерландів) Більшість населення – студенти (половина населення – молодші 35-ти років) Позиціонування: “Місто таланту!”

Слайд 18

МІСЦЕВЕ БЮДЖЕТУВАННЯ: Гронінген, Нідерланди У 2006 році муніципальна влада вирішила надати громадянам більше прав по визначенню вектору розвитку міста шляхом передачі повноважень по формулюванню основних статей бюджетних видатків громаді: місцевим організаціям та органам самоорганізації населення

Слайд 19

МІСЦЕВЕ БЮДЖЕТУВАННЯ: Гронінген, Нідерланди Міська влада уклала договори з 5-ма будинковими асоціаціями (органами самоорганізації населення) “НОВИЙ МІСЦЕВИЙ АКОРД”: громадяни та місцеві спеціалісти краще знають, як вирішити локальні проблеми Міська влада виділила додаткові 20 мільйонів євро на 14 асоціацій, які мали самостійно визначати актуальний для них порядок денний Кожна асоціація сформувала команду, яка у співпраці з громадянами мала розробляти плани вирішення певних проблем Будинкові асоціації, соціальні працівники та державні службовці були представлені у всіх командах

Слайд 20

МУНІЦИПАЛЬНІ ФОРУМИ - це особисті консультації з громадою Відкриті Представницькі Регіональні (представницькі) Щорічні Спеціальні

Слайд 21

ДОСВІД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ: КАМПАНІЯ “ВІД БАЖАННЯ – ДО УМІННЯ І ДОБРОБУТУ» ІНІЦІАТИВА: «Формування активної життєвої позиції у людей з обмеженими фізичними можливостями» в рамках проекту "Розвиток громадських ініціатив в Одеський області", підтриманий фондом Black Sea Trust for Regional Cooperation та ООО ВГО Комітету виборців України. ПРОБЛЕМА: Пенсія по інвалідності значно менше пенсії після досягнення пенсійного віку, тому ця категорія людей при великих потребах на ліки і лікування матеріально є тягарем для сім'ї. МЕТА: знизити рівень проблеми, навчивши представників цільової групи основам виготовлення різної сувенірної продукції і ведення підприємницької діяльності; навчені члени колективу зможуть надалі навчати інших. За даними Управління праці та соціального захисту у Балтського районі зареєстровано понад 2,5 тис. людей з обмеженими фізичними можливостями, у тому числі близько 10% спинальників, ампутантів та хворих на інсульт. Більшість вказаної категорії людей є особами працездатного та репродуктивного віку. При отриманні інвалідності багато людей не мають достатньої можливості для самореалізації та мало спілкуються між собою. Інша проблема людей з проблемами здоров'я – труднощі в отримані освіти, працевлаштовані, особливо в період кризи.

Слайд 22

ПОЛІПШЕННЯ ЯКОСТІ НАДАННЯ ПОСЛУГ ОСВІТЛЕННЯ МІСЦЬ ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ В БАГАТОКВАРТИРНИХ БУДИНКАХ ШЛЯХОМ ВПРОВАДЖЕННЯ ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРОБЛЕМА: Соціологічне опитування жителів міста Ізмаїл у 2009-2010 роках показало низький рівень задоволеності населення якістю надання послуг у житлово-комунальній сфері й обслуговування житлового фонду (більш 85% респондентів). МЕТА: створення умов щодо впровадження енергозберігаючих технологій з метою поліпшення якості надання послуг освітлення місць загального користування в багатоквартирних будинках. ІНІЦІАТИВА: В 2000-2001 роках, за ініціативою жителів міста масово встановлювалися теплові лічильники, дерев'яні двері під'їздів замінювали на металеві з кодовими замками. У цей же період для більшості мешканців багатоквартирних будинків тема енергозбереження стала основним мотивом об'єднання і створення ОСББ, підвищення соціальної активності громадян. Однак більшість старих будинків при створенні ОСББ не получили допомогу міськвиконкому в проведенні першого капітального ремонту, тому тема енергозбереження відійшла на другий план, а на перший план вийшли старі комунікації, дахи та інше.

Слайд 23

3. СПІВПРАЦЯ ВЛАДИ ТА ГРОМАДСЬКОСТІ НА МІСЦЕВОМУ РІВНІ: УКРАЇНСЬКЕ ЗАКОНОДАВСТВО Громадська експертиза діяльності органів виконавчої влади (Постанова КМУ № 976 від 5.11.2008 р.) Консультації з громадськістю (Постанова КМУ № 996 від 3.11.2010 р.) Участь у роботі громадських рад (Постанова КМУ № 996 від 3.11.2010 р.) Місцеві ініціативи (стаття 9 Закону “Про місцеве самоврядування, рішення ради або Статут громади) Загальні збори за місцем проживання (стаття 8 Закону “Про місцеве самоврядування”, Статут громади) Місцеві референдуми (стаття 7 Закону про МС, Закон „Про всеукраїнський та місцеві референдуми”), колективі та індивідуальні звернення (Закон „Про звернення громадян”), інформаційні запити (Закон „Про інформацію” та „Про доступ до публічної інформації” (з травня 2011)

Слайд 24

ГРОМАДСЬКА ЕКСПЕРТИЗА ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ СУБ’ЄКТИ: легалізовані громадські організації, благодійні організації, профспілки, організації роботодавців, ЗМІ ОБ’ЄКТ: орган виконавчої влади. Для місцевого самоврядування громадська експертиза має рекомендаційний характер ПІДСТАВА: належно оформлений запит із зазначенням предмета, мети, необхідних документів ВРАХУВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ: в поточній діяльності, при формуванні бюджетів, державних програм і т.п. ПРОЦЕДУРА: 1) надходження запиту, 2) наказ органу про проведення (7 днів), 3) утворення робочої групи для підготовки матеріалів, оголошення на веб-сайті, 4) подання матеріалів на експертизу, розміщення експертних матеріалів на веб-сайті (7 днів), 5) розгляд матеріалів керівником (колегією), 6) затвердження заходів для реалізації, 7) інформування громадських організацій про результати розгляду та заходи, розміщення інформації про експертизу на веб-сайті „Громадянське суспільство і влада”

Слайд 25

КОНСУЛЬТАЦІЇ З ГРОМАДСЬКІСТЮ СУБ’ЄКТИ: легалізовані громадські організації, благодійні організації, профспілки, ЗМІ та орган виконавчої влади ОБ’ЄКТ: для органів місцевого самоврядування мають рекомендаційний характер. ПІДСТАВА: річний план консультацій, пропозиції з одного питання не менше 3 організацій, що діють на відповідній території (якщо не включено до плану) ФОРМИ: публічне громадське обговорення, вивчення громадської думки

Слайд 26

ПУБЛІЧНЕ ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ СУБ’ЄКТИ: легалізовані громадські організації, благодійні організації, профспілки, ЗМІ та орган виконавчої влади ОБ’ЄКТ: для органів місцевого самоврядування мають рекомендаційний характер ПІДСТАВА: річний план консультацій, пропозиції з одного питання не менше 3 організацій, що діють на відповідній території (якщо не включено до плану) ФОРМИ: публічне громадське обговорення, вивчення громадської думки ОБОВ’ЯЗКОВІ ПУБЛІЧНІ ОБГОВОРЕННЯ: проекти нормативно-правових актів, що стосуються прав і свобод; пільг, обмежень для суб’єктів підприємницької діяльності та організацій громадянського суспільства, делегованих повноважень; регуляторні акти; проекти держпрограм; фінансові звіти органів СПОСОБИ ПУБЛІЧНИХ ОБГОВОРЕНЬ: публічні заходи (круглі столи і т.п.), Інтернет-конференції, електронні консультації

Слайд 27

ПУБЛІЧНЕ ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЕТАПИ ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ: визначення питання для обговорення, план заходів з обговорення (факультативно), заходи із забезпечення репрезентативності, оприлюднення інформаційного повідомлення про проведення обговорення на веб-сайті, подання пропозицій, узагальнення оцінок ефективності запропонованого рішення, визначення альтернативного рішення, врахування пропозицій, оприлюднення звіту на веб-сайті (2 тижні після завершення обговорення). СТРОК: не менше місяця (визначає орган). ФОРМА ПРОПОЗИЦІЙ: усна (телефон), письмова (юридичні особи), е-мейл, безпосередньо з веб-сайту органу та http://civic.kmu.gov.ua/civic/control/uk/index ЕЛЕКТРОННІ КОНСУЛЬТАЦІЇ: відбуваються на власному сайті органу або http://civic.kmu.gov.ua/civic/control/uk/index шляхом розміщення повідомлення тексту проекту акта та контактів органу; надсилання пропозицій, далі – стандартна процедура

Слайд 28

ГРОМАДСЬКІ СЛУХАННЯ: ДОСВІД М. ЄВПАТОРІЯ Формальний спосіб представників місцевої влади дізнатися про думку громадськості щодо конкретного рішення або заходу Форум, на якому збираються громадяни, групи громадян та місцеві посадовці перед прийняттям певного рішення Методологія участі громадськості, що засвідчує та забезпечує довіру між місцевою владою та громадою Чинне законодавство не прописує методику реалізації участі громадськості у громадських слуханнях Органи влади самі визначають методологію їх проведення у статутах місцевих громад Часто норми статутів суттєво звужують право громадян брати участь у прийнятті рішень АЛЕ Проведення громадського моніторингу щодо дотримання органами місцевої влади в м. Євпаторії чинного законодавство по проведенню громадських слухань ІНІЦІАТИВА Проект “Громада у Керма”

Слайд 29

ГРОМАДСЬКІ СЛУХАННЯ: ДОСВІД М. ЄВПАТОРІЯ Проведено аналіз статуту територіальної громади м. Євпаторія з точки зору відображення у ньому права громадян на участь у місцевому самоврядуванні Проінформовано громадян про їх права через поширену брошуру та ЗМІ Проведено контент-аналіз веб-сайту Євпаторійської міської ради та її офіційних видань Досліджено та оприлюднено матеріали про участь громадян у місцевому самоврядуванні (усне опитування 400 осіб про їхню обізнаність щодо прав і належність інформування щодо цього) із подальшим узагальненням у підсумковому звіті ДІЯЛЬНІСТЬ ІНФОРМУВАННЯ Безкоштовні прямі теле та радіоефіри на регіональних радіостанціях і телебаченні Щотижнева газета “Обозреватель крымских дел» висвітлювала хід проекту Постійні електронні розсилки через найпопулярніші Інтернет-ресурси (більше 20-ти публікацій із відповідної тематики)

Слайд 30

ГРОМАДСЬКІ СЛУХАННЯ: ДОСВІД М. ЄВПАТОРІЯ Статут територіальної громади був оприлюднений на веб-сайті міської ради Євпаторії Євпаторія стала першим населеним пунктом, де участь громадськості у прийнятті важливих рішень у всіх галузях закріплена в статуті В статут міста прописана процедура проведення громадських слухань Довгострокові результати Кандидати у депутати включити обов’язок використання норм Статуту та розповсюдження його серед населення у свої передвиборчі програми НУО об’єдналися та вирішили використовувати передбачені Статутом можливості для розробки програм розвитку міста Запроваджена практика проведення громадських слухань при реалізації проектів НУО НУО та редакція газети “Обозреватель крымских дел» об’єднали зусилля для створення веб-сайту газети Не всі члени громади мають доступ до Інтернету та можуть отримати інформацію про закріплені у Статуті права Результати Нова проблема

Слайд 31

УЧАСТЬ У РОБОТІ ГРОМАДСЬКИХ РАД Утворюються в обов’язковому порядку лише при ЦОВВ та ОДА (РМ АРК), при ОМС – на розсуд ОМС, Типове положення про громадську раду для ОМС має факультативний характер Діє на підставі положення, положення погоджується органом і схвалюється на засіданні громадської ради ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ І ДІЯЛЬНОСТІ: 1) орган за участі ОГС створює ініціативну групу для підготовки установчих зборів (з представників ОГС та органу); 2) оприлюднення на веб-сайті повідомлення про проведення установчих зборів (за 30 днів до проведення); 3) подання ОГС заяв про включення до складу громадської ради (припиняється за 10 днів до установчих зборів); 4) проведення установчих зборів – визначення кількісного складу громадської ради, рейтингове голосування щодо поданих кандидатур (1 кандидатура від 1 ОГС), складання протоколу зборів; 5) затвердження органом складу громадської ради на підставі протоколу зборів; 6) перше засідання громадської ради: обрання голови, заступників (рейтингове голосування); 7) чергові та позачергові засідання. СТРОК ПОВНОВАЖЕНЬ: 2 роки; форми роботи – чергові засідання (не менше разу на квартал), позачергові засідання – за ініціативою третини складу

Слайд 32

УЧАСТЬ У РОБОТІ ГРОМАДСЬКИХ РАД УМОВИ ЛЕГІТИМНОСТІ РІШЕНЬ: більшість голосів від присутніх на засіданні, за умови присутності більшості від складу громадської ради ПІДСТАВИ ПРИПИНЕННЯ ЧЛЕНСТВА: власна заява члена громадської ради; відсутність на засіданні громадської ради більше 2 разів без поважних причин; відкликання представника ОГС; скасування реєстрації ОГС; стан здоров’я, недієздатність. МОЖЛИВОСТІ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ: підготовка плану консультацій, участь у визначення процедури консультацій, пропозиції щодо підготовки актів, пропозиції щодо удосконалення діяльності органу, проведення громадської експертизи, громадської антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів, контроль за врахуванням пропозицій громадськості та виконанням антикорупційного законодавства, використання веб-сайту органу для інформування про свою діяльність (рубрика „Громадська рада”); збір і узагальнення пропозицій інших ГО ПРАВА: створення допоміжних органів для організації діяльності; організація публічних заходів; отримання інформації від органів влади та проектів нормативно-правових актів; доступ до приміщень органу

Слайд 33

МІСЦЕВІ ІНІЦІАТИВИ ХТО: члени територіальної громади ЩО: будь-які питання, віднесені до компетенції МС ЯК: визначається положенням про місцеві ініціативи, затвердженим радою, або Статутом громади М. КОРОСТЕНЬ: 1) рішення зборів членів громади (25 членів громади), громадської організації, осередку партії, органу самоорганізації населення (проект рішення), утворення ініціативної групи, визначення мандату групи (супровід ініціативи); 2) повідомлення ради про ініціативу (10 днів); 3) збір 150 підписів на підтримку ініціативи (30 днів після повідомлення ради; порушення строків – ініціатива розглядається як колективне звернення громадян); 4) подання ініціативи до ради через її секретаря (40 днів після повідомлення ради) – заява, проект рішення, пояснювальна записка, підписні листи; 5) реєстрація ініціативи апаратом ради; 6) розгляд ініціативи радою в присутності членів ініціативної групи. Приклад

Слайд 34

ЗАГАЛЬНІ ЗБОРИ ЗА МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ М. ЧЕРНІВЦІ: 1) проводяться в межах міста, вулиць, кварталів, мікрорайонів, будинків; 2) завдання – розгляд будь-яких питань, віднесених до компетенції ОМС і внесення пропозицій, обговорення проектів рішень ОМС, заслуховування звітів посадовців МС, ініціювання утворення органів самоорганізації населення, питання комунальної власності, пропозиції щодо ставок місцевих податків тощо; 3) скликання – міський голова, виконком, орган самоорганізації населення, третина членів громади; 4) процедура: а) скликання; б) оприлюднення рішення про скликання (за 7 днів до проведення); в) проведення зборів (кворум – половина громадян, що проживають на території, або 2/3 їх представників, прийняття рішень – більшістю голосів), прийняття рішень; г) виконання рішень – обов’язкові для органів самоорганізації, враховуються ОМС, рекомендаційні – якщо питання має значення для МС, але не віднесено до його компетенції. Приклад

Слайд 35

РОЗРОБКА ТА ПРИЙНЯТТЯ СТАТУТІВ ГРОМАД: НОВОАЗОВСЬКИЙ РАЙОН (Донецька область) У 2008-2009 роках реалізація напряму відбувалася у 9-ти громадах району. У кожній місцевій раді були створені робочі групи по розробці статутів громад, до складу яких увійшли представники органів місцевого самоврядування, бюджетних установ, найбільш активні представники громади та експерти ЦЗІ (реалізатор проекту) Під час розробки проектів статутів робочими групами були вивчені соціально-економічні, географічні, демографічні та інші особливості територіальних громад – в результаті, кожна громада отримала свій індивідуальний статут. У структурі розроблених уставів можна було виділити 2 частини: (1) особливості громади, її історія, традиція та символіка; (2) механізми безпосередньої участі громад з урахуванням повноважень органів місцевої влади, взаємної відповідальності та меж повноважень. В усіх громадах були проведені громадські слухання, за результатами яких статути були рекомендовані до розгляду на сесіях місцевих рад Протягом грудня 2008 року в усіх радах відбулися сесії, на яких статути відповідних громад були прийняті.

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Політика